Strona 1 z 1
Witam. Strasznie pali, slaby itd.
: 10 lis 2006, 20:18
autor: klavier
Wiem ze ten temat byl juz poruszany ale jezdze od mechanika do mechanika i kazdy mowi co innego.Od jakis dwoch tygodni auto mi strasznie oslablo predkosc max. ok.120km/h muli go a o wyprzedzxani lepiej zapomniec.Ale do wczoraj jeszcze w miare palil w miescie ok. 10l ale wczoraj bylem w trasie i spalil mi 14l na sto!!! a dzis zrobilem 200km i paliwa mi weszlo 30litrow. A jechalem calkiem spokojnie bo i tak narazie szybko sie nie da. Co sie mu moglo stac.Zauwazylem dzis jeszcze ze jak go przegazuje to z tlumika mi leci sadza(chyba?)Co to moze byc . Pomóżcie bo zbankrutuje na paliwo.....Escort 1.4 93r
: 10 lis 2006, 20:53
autor: WieSiu
gdzies Ci podsicnieniowy przewod spadl lub problem z jakims czujnikiem albo ostatecznie sonda lambda. I mysle ze powodow moze byc wiele, stad tez kazdy mechanik mowi co innego. Jedyna metoda na to zeby nie wymieniac zbednie wszsytkiego po kolei to przed wymiana mierzyc parametry kazdego z elementow.
: 10 lis 2006, 21:32
autor: klavier
przewody sa ok, nie spadly i sa nie zatkane,czujniki niewiem, a jezeli sonda jest dobra to gdy ja odepne to cos sie powinno zmienic w zachowaniu silnika bo w moim przypadku wszystko jest dokladnie tak samo czy mam podpieta sonde czy nie, nie ma zadnej roznicy
: 10 lis 2006, 21:43
autor: emceha
klavier, z tego co kiedyś gdzieś tam wyczytałem i słyszałem to możesz mieć walnięty układ wydechowy. Jeśli pójdzie katalizator to się zapcha i wtedy będzie zmuł. Spalanie też wzrośnie a i sadzą może walić.
A drugie moje podejrzenie to zapłon. Jeśli się przestawił to też będzie zmulony, spalanie będzie niedokładne i z tąd też sadza.
Nic innego mi do łba nie przychodzi. Mogę się mylić ale ja bym tych przyczyn właśnie tam szukał
Pozdro
: 10 lis 2006, 22:10
autor: Jamszoł
Ja bym stawiał na sonde bo jeśli zapłon by się przestawił to silnik by się nadmiernie grzał
: 10 lis 2006, 22:19
autor: klavier
temperatura jest ok
: 10 lis 2006, 22:37
autor: WieSiu
ale w tych silnikach nie da sie przestawic zaplonu !!!!!! Tam jest elektroniczny ustawiany automatycznie na podstawie polozenia wału korbowego
: 10 lis 2006, 22:46
autor: WieSiu
musisz wpiac miernik elektroniczny w czarny przewod od sondy lambda (czarny ale jak patrzysz juz za kostka sondy,czyli oddalasz sie po kablu od sondy). Wpinasz sie miernikiem pod ten przewod i pod mase auta i na dzialajacym silniku patrzysz jakie tam jest napiecie. Powinno byc w okolicach 0,2-0,9 V jesli w tych granicach ostyluje to znaczy ze sonda jest ok. Oczywiscie robisz to wszystko gdy silniczek nabierze choc troszke temperatury
: 10 lis 2006, 22:46
autor: klavier
a mi nie daje spokoju ta sonda ze auto nioe reaguje na to czy ona jest czy jej nie ma.co o tym sadzisz WieSiu bo ja na mechanice sie nie znam
: 11 lis 2006, 00:13
autor: cidzej
panowie podstawa: mulenie + duże spalanie = zdechły MAP Sensor
zrób sobie test kompa dla pewności
bo oprócz tego może jeszcze być np.:
1. uszkodzony wtryskiwacz
2. Sonda
3. przewód podciśnieniowy
4. regulator ciśnienia paliwa
5. itd
witam ponownie.strasznie powolny
: 14 lis 2006, 15:27
autor: klavier
No i uporałem sie po czesci z usterka opisywana wczesniej.Jak sie okazało winowajca zamulania przy dodawaniu gazu, szarpania, nie wkrecaniu sie na obroty i wysokiego spalania byl czujnik predkosci jazdy. Auto teraz ladnie wkreca sie na obroty i przyspiesza plynie , tyle ze tak powyzej predkosci 80 km rozpedzanie auta trwa bardzo dlugo(jakbym przynajmniej ciagnal ze 2 tony:-) ) i rozpedzilem go ledwie do 125km/h(szkoda ze tu nie mam autostrady) i wskazowka juz nie chciala isc chociaz zaspas gazu pod noga jeszcze był. Co mu mozna zrobic zyby wyciagnac z niego cos wiecej. Podsyawowe rzeczy wszystkie wymienione(plyny,swiece,filtry itp...) ???
: 14 lis 2006, 22:57
autor: Yagr
sprawdź drożność katalizator- taką radę już dostałeś ale powtórzę...
i jeszcze jedno: jeśli wymieniałeś czujnik a nie odpiołeś aku to komp może wymagać resetu. wykasuj błędy i wtedy zobacz...
Re: witam ponownie.strasznie powolny
: 15 lis 2006, 10:00
autor: cidzej
klavier pisze: Co mu mozna zrobic zyby wyciagnac z niego cos wiecej. Podsyawowe rzeczy wszystkie wymienione(plyny,swiece,filtry itp...) ???
test kompa na poczatek
: 23 lis 2006, 13:53
autor: Nidecker
Wyjmij katalizator !!!! Bedziesz miał pewność że to nie on a daje 70% że sie zapchał a wtedy matko jedyna - pali 30 i jeździ 30
: 23 lis 2006, 17:56
autor: cidzej
mnie sie wydaje, ze srednio ten katalizator pasuje do tych objawow, ktore sa opisywane, bo jak katalizator sie zapycha to jest problem z wkrecaniem sie na obroty powyzej jakiejs wartosci RPM a nie powyzej predkosci, tzn powinienes widziec na kazdym biegu, ze np. powyzej 3000RPM samochod przestaje przyspieszac a nie powyzej 80km/h.
poza tym podobny objaw z podobnym pradopodobienstwem wystepowania jak zapchany kat daje zdechnieta pompa paliwa. do jakis tam obrotow samochod ciagnie, ale potem juz zaczynaja sie problemy z przyspieszeniem (za uboga mieszanka).
itd ...
opisz dokladniej objawy - tzn czy na kazdym biegu zaczynaja sie pojawiac problemy z przyspieszeniem czy tylko na jednym itd ....