Strona 1 z 3

skrzynie biegów

: 10 gru 2006, 23:39
autor: niemcu
Witam!
Niedawno zakupiłem mk6 1.3 lpg 116tyś/km i odkryłem spory wyciek oleju ze skrzyni biegów a dokładniej z miejsca gdzie półośka wychodzi ze skrzyni, po prawej stronie. Odrazu mówię że nie jest to wyciek spod gum na drążku. Może znacie takie przypadki i mogli byście cos zasugerować jaka uszczelka w skrzyni mogła puścić :?: jakich kosztów wyniany mogę się spodziewać :shock: A skoro wycieka olej ze skrzyni czy są jakieś czujniki lub miejsce gdzie można sprawdzić poziom oleju w skrzyni?? W którym miejscu można go dolać i spóścić??
Pilnie proszę o pomoc. Pozdrawiam

: 11 gru 2006, 00:50
autor: Jamszoł
Spuścić się nie da tylko można odessać.
Korek którym nalewasz i sprawdzasz masz od przodu wozu patrząc na skrzynię mniej więcej w połowie wysokości skrzyni w 3/4 odległości od silnika.
Przeważnie na klucz czpieniowy ( imbus ) 12 .Co do rozmiaru uszczelki Simera ( Zimering ) to jutro mogę sprawdzić bo teraz już zapuźno - o 4:55 muszę wstać do roboty.

: 11 gru 2006, 01:00
autor: Yagr
Jak na moje oko to ten olej może pochodzić albo spod osłony gumowej półosi, albo spod gumy osłaniającej wlot wałka zmiany biegu, albo też zleciał z góry :mrgreen: W zasadzie inna możliwość to tylko pęknięcie obudowy skrzyni a tego ci nie życzę. Nie sugeruj się że olej jest rozchlapany na pół silnika, tak się robi nawet z niewielką ilością w czasie jazdy. wytrzyj do czysta, przejedź się i wtedy zobacz. Skrzynka przekładniowa nie ma korka spustu oleju. W celu opróżnienia skrzynki przekładniowej z
oleju należy odkręcić nakrętki kołpakowe mieszczące zatrzaski wewnętrznego
mechanizmu zmiany biegów. Korek wlewu oleju i kontroli poziomu to śruba z przodu skrzynki nad jedną z tych kołpakowych. oleju powinno być 2-3 mm poniżej tego korka.

: 11 gru 2006, 16:15
autor: Jamszoł
W środku osłony gumowej jest smar a nie olej - jeśli leci z pod niej olej to walnoł uszczelniacz na półosi.

: 11 gru 2006, 17:12
autor: Yagr
niemcu, no i skąd ci w końcu cieknie? Jak spod drążka zmiany biegów to do wymiany uszczelka na tym drążku i może też gumowa osłona (wyciek w tym miejscu to przypadłość wielu escortów). Jeśli spod osłony półosi- to już ci Jamszoł napisał co wymienić.

Oczywiście nie chodzi o osłonę półosi tylko o pierścień uszczelniający przegub kulowy. sorry za nieścisłość :oops:

: 11 gru 2006, 18:32
autor: niemcu
dzięki za porady ale niestety będe mógł dopiero sprawdzić co i jak w piątek bo pracuje do 17 i zanim wróce na chate to już 18 jest. Nie chce mi sie na kanał wchodzić. Napewno któraś z uszczelek puściła ale dowiem sie tego później. Powiedzcie jeszcze jakie moga być obiawy jeśli jest mało oleju w skrzyni i jakie skutki. Pozdrawiam

: 11 gru 2006, 18:51
autor: Yagr
niemcu pisze:jakie moga być obiawy jeśli jest mało oleju w skrzyni i jakie skutki.
głośna praca skrzyni, następnie problemy z wrzucaniem biegu
efekt - przyspieszone zużycie skrzyni. Naprawy to zwykle synchronizatory, łożyska, koła zębate itp :razz: czyli wszystko co się może w skrzyni zepsuć ;)
oczywiście żeby ci wszystko padło to byś musiał bardzo długo i pewnie zupełnie bez oleju jeździć :grin: /pozdra

: 11 gru 2006, 18:53
autor: cidzej
Yagr a nie wiesz co odpowiada za odbijanie lewarka skrzyni biegów ?? chyba jest jakiś mechanizm sprężynowy, który powinien centrować lewarek, a u mnie jak sie go przechyli to tak zostaje

: 11 gru 2006, 19:08
autor: Yagr
powinna być sprężyna powrotna przy drążku zmiany biegu (nie przy dźwigni z gałką)

: 11 gru 2006, 19:54
autor: cidzej
kurde, a mnie powiedzieli, że ta sprężyna to w skrzyni siedzi.

: 11 gru 2006, 19:58
autor: Yagr
cidzej pisze:kurde, a mnie powiedzieli, że ta sprężyna to w skrzyni siedzi.
sprawdzę jeszcze...

wg serwisówki sprężyna jest przy/w (nie widać dokładnie) zewnętrznym mechanizmie zmiany biegów czyli tym wszystkim co jest pod dźwignią i dostępne od spodu.

: 11 gru 2006, 23:55
autor: Jamszoł
To jest ta puszka pod wozem do której wchodzi lewarek.

: 12 gru 2006, 10:05
autor: cidzej
dzieki panowie :) musze kanal zorganizowac i zerknac ...

: 02 sty 2007, 23:53
autor: niemcu
Dzięki za podpowiedzi Jamszoł trafiłęś jednak był to simer wymieniłem go i śmigam sobie dalej. Jeszcze mnie ciekawi czy w każdych escortach jest tak ze jak odpala sie na zimno to skrzynia chodzi doźć ciężko później jak olej już sie rozgrzeje to wchodzą idealnie. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Pozdrawiam i szczęśliwego nowego roku dla wszystkich Klubowiczów :mrgreen:

: 02 sty 2007, 23:59
autor: ELpYndoL
U mnie czy zimno czy ciepło zawsze wchodziły tak samo ;) Z wyjatkiem wstecznego ten zawsze niedomagał :???: