Strona 1 z 1

RóŻNICA SILNIKóW

: 16 gru 2006, 23:42
autor: GOMEZ
Mam takie pytanie: CZYM SIĘ RóŻNI SILNIK TD(np.forda 1.8 td) od TDI(VW 1.9 tdi)?? w czym różnica??

: 16 gru 2006, 23:48
autor: cidzej
silnik 1,9TDi to silnik audi :) nie musze Ci tlumaczyć chyba, że te 4 splecione ze sobą kółka są o wiele wiecej warte niż ford, poza tym silniki TDi oparte są o tzw pompowtryskiwacze - patent Audi

: 16 gru 2006, 23:52
autor: GOMEZ
no dobra ale nie pytam o cena tylko o róznice w konstrukcji i pracy tych silników :razz:

: 17 gru 2006, 01:44
autor: Jamszoł
Silnik Td to silnik który posiada pompę etryskową.Pompa połączona jest z wtryskiwaczami poprzez rurki wysokiego ciśnienia - każdy wtrysk połączony jest osobno rurką z pompą.
Na wtryskach tych masz od 120 do 220 Atmosfer w zależności od konstrukcji silnika ;producenta;wielkości silnika itd.
silnik z pompowtryskiwaczem jest troszkę inny.
Pompa pąpuje pod dużym ciśnieniem paliwo do listwy - listwa połączona jest do wszystkich wtrysków naraz.System ten nazywa się comonraily.
Ciśnienie na wtryskach od 1200 nawet do 2000 Atmosfer.
Im wyższe ciśnienie na wtryskach tym lepiej spala się mięszanka paliwowo powietrzna i tym lepsza kultura pracy silnika ( lepsze spalanie) mocniejszy silnik i cichszy.
Można długo na ten temat pod względem technicznym jeśli chodzi o rozwiązania.
Konstruktorzy silników postanowili podnieś ciśnienie na wtryskach aby polepszyć pracę silnika - od tego rozpoczeli główkowanie .
Ciśnienie na wtryskach - to jest główna różnica reszta to już tylko dodatek konstrukcyjny aby sprostać temu ciśnieniu.

: 17 gru 2006, 14:47
autor: GOMEZ
No to sie rozumie konkretna odpowiedż. Wielkie dzieki jamszoł ;)

: 17 gru 2006, 17:21
autor: Yagr
jamszoł pisze:silnik z pompowtryskiwaczem jest troszkę inny.
Pompa pąpuje pod dużym ciśnieniem paliwo do listwy - listwa połączona jest do wszystkich wtrysków naraz.System ten nazywa się comonraily.
silniki 1,9 TDI nie mają systemu common rail!
opis fordowskiego silnika o.k.
1,9 TDI to cała rodzina silników wywodząca się od wolnossącego 1,9 D. powszechnie stosowane są w grupie VAG (VW,Audi, Seat, Skoda). były dwa warianty zasilania tych silników jeden to pompowtryskiwacze a drugi pompa wtryskowa. Rozwiązanie drugie to podobna zasada działania jak to z forda. Pompowtryskiwacze to tak jakby każdy wtryskiwacz miał swoją pompę :mrgreen: A CR to JTD fiata, HDI francuzów itd.

: 17 gru 2006, 18:27
autor: MARKKO
Yagr pisze:silniki 1,9 TDI nie mają systemu common rail!
prawda ale Miedzy innymi jest to także wyróżnienie miedzy innymi silnikami TD.

: 17 gru 2006, 21:52
autor: Jamszoł
Nie chciałem się zbytnio zagłębiać w temat bo uważam , że jest to aż tak niepotrzebne.
Najważniejsza różnica to ciśnienie na wtryskach a cała reszta to już różne rozwiązania producentów którzy nie moga skopiować od konkurenta tylko muszą wymyśleć swoje rozwiązania - no chyba , że kupią licencję.