Strona 1 z 2
KOD 55
: 02 sty 2007, 21:27
autor: LNOWAK1986
Mam problem związany z obrotami biegu jałowego. Autko niekiedy gaśnie najczęściej w momencie wrzucenia na luz, kiedy jeszcze się toczy np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania przy parkowaniu ... Objaw jest taki że obroty spadają poniżej 1000 i auto gaśnie.
Wyczyściłem krokowca zrobiłem test diagnostyczny i wywaliło mi błąd 55 czyli „ zwarty do masy przewód regulacyjny prędkości biegu jałowego”. Nie wiem co to jest i gdzie to znaleźć ?? Czy ktoś wie ??
Mam przeczucie że to może być wina czujnika położenia przepustnicy. Poprzedni właściciel wymieniał na nowy i zamiast kostki połączeniowej przylutował go na stałe. Jeżeli możecie napiszcie jak powinny być podłączone kabelki ja mam tak:
Potencjometr >> EEC
Czerwony

brązowo zielony
Żółty -> brązowy
Zielony –> brązowo czarny
Z moich „przemyśleń” wynika że jest zamieniony miejscem przewód czerwony z zielonym ale pewien nie jestem…
: 02 sty 2007, 21:35
autor: Jamszoł
lnowak1986 pisze:Autko niekiedy gaśnie
więc nie zawsze - tak to rozumiem.
Czyli po mojemu nie zawsze przewód zwiera do masy ( wystarczy , że raz zewrze a kod błędu w pamięci komputra pozostanie )
A więc po mojemu przewody nie są pomylone bo gasł by Ci zawsze.
Ja bym szukał albo w krokowcu ( luźny przewód sterujący lub coś co przy wstrząsach lib pod wpływem ciepła dotyka do masy) albo przewód gdzieś po drodze jest w pewnym miejscu lekko rozizolowany ( przetarcie) i pod wpływem wstrząsów zwiera do masy.
Przejżyj drogę przewodu od krokowca za do puszki bezpiecznikowej.
: 02 sty 2007, 22:33
autor: LNOWAK1986
Nie zawsze tak jest czyli np na 100 hamowań i toczeń sie na luzie gaśnie powiedzmy w 5 przypadkach. Raczej kabelki nie są przetarte, gdyby były , gasł by za każdym razem jak jadę po dziurach a tak nie jest. Krokowiec jest raczej ok. przeczyściłem go i sprawdzałem pod zasilaczem, wysuwa się i wsuwa idealnie od krańcówki do krańcówki. Co do błędów to wydaje mi się że komputer nie przechowuje ich w pamięci, tym bardziej po resecie który robiłem juz kilak razy
: 03 sty 2007, 01:13
autor: Jamszoł
Nie pamięta do pierwszego błędu.
A tak jak pisałem gdyby były pomylone kable gasł by non stop a podejrzewam , że nie chodził by wcale.
Ja nie pisałem , że kabel się przetał na odcinku np. centymetra lub więcej - to może być małe pęknięcie w miejscu gdzie kabel przechodzi przez otwór blachy i nie koniecznie non stop dotyka do masy.
no chyba , że to coś chrzani Ci się w puszce bezpiecznikowej.
Re: KOD 55
: 03 sty 2007, 12:12
autor: cidzej
lnowak1986 pisze: błąd 55 czyli „ zwarty do masy przewód regulacyjny prędkości biegu jałowego”. Nie wiem co to jest i gdzie to znaleźć ?? Czy ktoś wie ??
Mam przeczucie że to może być wina czujnika położenia przepustnicy.
mnie to tygląda na zwarcie w silniczku krokowyum, a nie na przepustnicy. jak rozbierzesz silniczek krokowy to tam sa takie blaszki, które sytykają w skrajnych położeniach silniczka. może tam ci sie kabel udyndolił albo coś odgieło i dotyka obudowy krokowca.
inna sprawa, że wdług moich dwóch różnych materiałów zawierających opisy kodów błędów, błąd 55 jest opisany zupełnie inaczej (w obydu przypadkach):
"Dopasować kabel z uziemieniem, wyjąć złącze, powtórzyć test przy pracującym silniku".
a ten opis to już dla mnie czarna magia - ja bym sprawdzał czy komp ma wszystkie masy oraz samą masę silnika.
: 03 sty 2007, 13:51
autor: Jamszoł
W zasadzie
cidzej, potwierdzasz to co pisałem jeśli chodzi o kod 55 w pierwszym przypadku - drugi to może piszący o kodzie był pijany ?

Krokowca nie rozbierałem ale kolega rozbierał - może coś nie tak jest złożone albo już było źle złożone przed rozebraniem.
Albo jak pisałem - po drodze przewód dotyka do masy
: 03 sty 2007, 14:23
autor: cidzej
jamszoł pisze:może piszący o kodzie był pijany ?

często w tłumaczeniu mylą masę z uziemieniem. potwierdza to fakt, iż ten sam kod opis błędu pojawił mi się w dwóch różnych tłumaczeniach. można poszukać oryginalnego, angielskiego i porównać.
: 03 sty 2007, 19:23
autor: LNOWAK1986
jamszoł pisze:A tak jak pisałem gdyby były pomylone kable gasł by non stop a podejrzewam , że nie chodził by wcale.
Wydaje mi sie że zamiana kabelków jest możliwa. Przewody jakie ida do EEC to + - (EEC daje na nich 5V) i sygnał z suwaka (czyli zmiany napięcia w zakresie 0 - 5 V) Ten potencjometr jest tak skonstruowany że nie zaczyna sie od 0 Ohm. Więc przy zamianie np + z suwakiem nadal będzie występować regulacja, ale w innym zakresie niż przy połączeniu poprawnym. A dzięki temu że potencjometr nie zaczyna się od 0 Ohm nie będzie zwarcia w obwodzie + - (suwak w pozycji początkowej) i komputer po resecie dostosuje się do tych "błędnych" wskazań. Problemem jest to ze nie będą one w zakresie 0 - 5V tak jak powinny być a będą w zakresie 0,6 - 3,5 V. Z moich pomiarów wynika ze mam zamieniony właśnie + z suwakiem ale na takim podłączeniu chodzi wiec nie zmieniam na razie. Jeżeli możecie napiszcie jak macie połączone kolorki przewodów w tym złączu.
Jeżeli chodzi o kod 55 to odczytałem go z publikacji zamieszczonej na
http://republika.pl/ford_escort/ jest to fragment jakiejś książki wiec mam nadzieje że wiarygodny.
Co do masy, to rzeczywiście zastanawiam się czy wszystkie obwody są ok. Z alternatora wychodzą 3 zaciski: + , jakiś czujnik i chyba masa (nie mierzyłem , ale masa powinna też być wyprowadzona) niby obudowa alternatora to tez masa, ale wydaje mi się że dodatkowo z tego wyprowadzenia powinna być poprowadzona gruba plecionka do silnika lub nadwozia.
: 03 sty 2007, 19:53
autor: cidzej
prawidłowość podłączenia potencjometra łatwo sprawdzisz:
1. zdemij kleme z aku
2. odłącz wtyczkę od kompa
3. pomierz:
miedzy stykami 47 i 46 powinna być rezystancja 0,9 do 1,7kOhm
między stykami 47 i 26 powinna być rezystancja 3,5 do 5,5kOhm
pomiaru dokonywać przy odpiętych czujnikach temp cieczy, temp zasysanego powietrza, MAPa.
: 03 sty 2007, 23:31
autor: LNOWAK1986
Ok. Tak zrobie, dzięki za pomysł ....
: 14 sty 2007, 23:36
autor: LNOWAK1986
Problem rozwiązałem.. wymieniłem czujnik temperatury powietrza i auto chodzi idealnie. Ale tajemniczy błąd 55 i tak pozostał

: 15 sty 2007, 08:56
autor: cidzej
a ja sprawdzilem, ze w tym moim opisie bledu nastapilo przeklamanie w tlumaczeniu - nie chdozilo o uziemienie tylko o mase takze opis bledu 55 powinien brzmiec (wedlug moich 2 opisow kodow bledu): Dopasować kabel z masą, wyjąć złącze, powtórzyć test przy pracującym silniku , ale o ktora masę chodzi to dalej nie wiem.
: 17 sty 2007, 12:15
autor: adrianolkusz
lnowak1986 pisze:Problem rozwiązałem.. wymieniłem czujnik temperatury powietrza i auto chodzi idealnie. Ale tajemniczy błąd 55 i tak pozostał

Kurde mnie się też dziwnie czasami autko zachowuje... Przy zimnym silniku nie może utrzymać wolnych obrotów a przy nagrzanym silniku przy dojeździe do skrzyżowania trzyma 1000-1100 obr/min. Chyba taki sam przypadek z czujnikiem temp. powietrza. Gdzie on dokładnie jest i jak wygląda

: 17 sty 2007, 12:20
autor: cidzej
adrianolkusz, tutaj powinienes go spokojnie odnalezc na zdjeciach

po to ten temat powstal, tylko trzeba troszke forum poprzegladac :
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2625
: 17 sty 2007, 17:13
autor: adrianolkusz
mam rozumieć ze to w prawym górnym rogu to czujnik? czwarte zdjęcie