podczas przyspieszania dusi go...

Moderator: Moderatorzy

Łukasz21

Post autor: Łukasz21 »

Ja niestety mam podobny problem jak kolega,tyle że można to powiązać z innym tematem,bo gasnie na czasem na gazie.Jutro wynienie świece i przewody,ale nie do końca jestem przekonany że to jest przyczyną...byłem u gazownika i przeczścił i wyregulował instalacje.Wszytka było w porządku,aż wieczorem zaczoł strasznie szarpać na gazie.Przełączyłem na benzynke i jedzie.Mam zaj....cały wtrysk olejem i jutro bede czyścił i wymieniał świece,przewody i filtr pow.Myślałem też o założeniu filtu na odme.
Coś w tym rodzaju: http://moto.allegro.pl/item158223267_fi ... _15mm.html
Silnik strasznie szarpie na każdym biegu,jakby nie miał siły.Do pewnego stopnia przyspiesza ,a potem sie dławi...i robi takiego kangurka.Jak stoji to silnik najpierw pracuje na bardzo niskich obrotam(czasem gasnie),ale po chwili postoju praca sie wyrównuje...
Silnicze wiem że jest do generalnego remontu i niedługo bede go robił,ale co jest przyczyną że nie jezdzi na gazie,a na benzynie chodzi.
Chyba czeka mnie gazownik.
raffe

Post autor: raffe »

Witam zalogowałem sie bo szukam odpowiedzi na powazny problem z moim escorcikiem ! jezeli byscie byli na tyle pomocni to byłbym bardzo wdzięczny . Chodzi o to ze od ponad roku jestem włascicielem rs2000 z 92 r dostałem go od znajomego ktory miał nim wypadek i rozbił niewiele prawa przednia strone ! po odbudowaniu go i polakierowaniu całego pojazdu postanowiłem go jednak doprowadzic do jego stanu fabrycznego (gdyz wartosc naprawy przekroczyła wartość giełdowa) wiadomka! jest to dla mnie samochód z dusza i nie chce zeby jego los spoczał na złomowisku! wracajac do problemu a wiec sytacja jego jest taka ze podczas gwałtownego przysieszania dławi silnik , przerywanie pracuje i tak jakby niepracował jeden lub dwa cylindry , ale w momecie powolnego dozowania gazu silnik wkreca sie do konca obrotów bezproblemowo ale i tak nie dysponujac pełna moca! zastanawia mnie fakt ze niekiedy wyjezdzajac rano silnik pracuje igiełka do momentu jak sie nie zagrzeje! zwiedziłem wielu mechaników postawili dwie najwazniejsze diagnozy ! 1) uszkodzone cewki 2) uszkodzona centrala wtrysku
potrzebuje pomocy jezeli ktos z was spotkał sie z podobna przyczyna lub domniema co moze byc tego przyczyną prosze o instrukcje . Ku wyjasnieniu dodam ze wymieniłem juz przewody zapłonowe , czujnik halla , swiece zapłonowe , pompe paliwowa , filtr paliwa, moduł zapłonowy EDIS4 oraz sprawdzone zostały sondy , przepustnica , rozrzad i dalej nie moge znalezc przyczyny tej usterki! podejzewam cewki i moduł zapłonowy tylko nikt nie daje mi 100% pewnosci ze po wymianie tych czesci silnik bedzie pracował prawidłowo
raffe

Post autor: raffe »

wiec jezeli mozecie doradzic co moze byc przyczyna takiego zachowania sie pojazdu lub moze mieszkacie niedaleko mnie , macie taki silnik w swoim escorcie i moglibyscie wesprzec mnie chwilowa przekładka czesci by sprawdzic czy to co wymienie na nowe naprawi problem byłbym bardzo wdzieczny !
aha silnik ma przebieg 87 tys km i nigdy nie posiadał i nie posiada instalacji LPG


z gory wielkie dzieki i czekam na odpowiedz :sad:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

raffe, rzeczywiscie moze to byc wina cewki, zwlaszcza jak duzo juz powymieniales czesci :) Choc pewnie jakis przeplywomierz albo MAP sensor (nie wiem co jest u Ciebie) nie zostal wymieniony jeszcze ;)

Piszesz ze to szarpanie sprawa wrazenie jakby nie pracowal na wszystkich cylindrach,wiec jak rzeczywiscie tak jest,to duza szansa ze cewka jest walnieta, zwlaszczaa ze zmieniles juz EDISa. I calkiem realne jest ze dopiero po rozgrzaniu cos takiego sie dzieje, w koncu troche druta tam nawinietego jest i ma co sie rozszerzac pod wplywem temp. Teoretycznie powinno da sie zmierzyc rezystancje uzwojen tej cewki,wiec lepiej to zrob, i to na rozgrzanym silniku, moze bedziesz mial wtedy pewnosc ze to cewka... Tylko to narazie moge zaproponowac.

Łukasz21, dla Ciebie info, ze to wyglada ewidentnie na problem z przewodami lub z swiecami, albo jeszcze ogolnie cos z zaplonem,zwlaszcza ze masz rozdzielacz zaplony mechaniczny.... Gaz zawsze jest bardziej wrazliwy na zaplon niz benzyna,dlatego na benzynie Ci chodzi bez problemu
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Łukasz21

Post autor: Łukasz21 »

Właśnie wymieniłem przewody i świece,ale niestety nadal problem jest.Dusi go przy przyspieszaniu i gasnie na wolnych obrotach.Byłem niedawno u gazownika i gaz był regulowany i czyszczona instalacja.Chodził dobrze,az nagle zaczeło go dusić i tak do teraz.
W poniedziałek jeszcze raz do gazownika.
Zobacze o co chodzi...
Pozdro
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

WieSiu pisze: Piszesz ze to szarpanie sprawa wrazenie jakby nie pracowal na wszystkich cylindrach,
podobny objaw powstaje jak jest problem z ciśnieniem paliwa podawanego do wtryskiwaczy
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dokładnie - może być walnięty rególator ciśnienia paliwa.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ok, ale kolega ma ten problem na LPG :) Wiec przez to nie moze byc problemu. Oczywiscie teraz sproboj ustawic gaz... Jak to nie pomoze, to zajalbym sie na Twoim miejscu reszta ukladu zaplonowego, skoro masz juz wymienione swiece i przewody,to zostala Ci juz tylko cewka, modul Edis i komputer sterujacy, ktory raczej na gazie nie ma za duzo do powiedzienia (wiec tylko EDIS i cewka)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

WieSiu, ale my chyba mowimy o dwoch roznych kolegach :) ty o Łukasz21, a my o raffe, który jak sam napisał "ha silnik ma przebieg 87 tys km i nigdy nie posiadał i nie posiada instalacji LPG"
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
raffe

Post autor: raffe »

wielkie dzieki panowie w takim razie na poczatek wymienie cewki ( choc koszt masakra) i bede szukac dalej jezeli nie pomoze , nie do konca wiem czy problem z cisnieniem paliwa był tłumaczony dla mnie ale wnioskuje ze tak to jak pisałem wczesniej pompa jest nowa i filtr , a co do regulatora cisnienia paliwa to prosiłbym o nakierowanie gdzie to moze sie znajdowac bo nie mam zielonego pojecia ! ma czasami silnik napady poprawy ale tylko chwilowe naciskajac pedał spodziewam sie zdlawienia a czasami potrafi wystrzelic jak z procy , wiec ta praca jest bardzo nieregularna i nieprzewidywalna , niekiedy jest jeszcze gorzej jak zaleje gorszego jakosciowo paliwa wtedy prawie wogole nie ma mocy tak od 3000 obrotów i dławienie sie wzmaga ! cos jest bardzo namieszane i nie dam sobie spokoju dopuki tego nie zrobie nawet jezeli trzeba bedzie wymienic połowe silnika!
ps. jestem członkiem klubu tuningowego z Nysy www.4tun.vel.pl wiec zapraszam równiez do nas ;) tymbardziej ze 1-2 wrzesnia organizujemy 2-gi zlot pojazdów tuningowanych , ale to w swoim czasie ! pozdrawiam was serdecznie i napewno jeszcze dam znac co z tego rs-a wyszło !
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja bym jednak, pomimo nowej pompy, sprawdzil cisnienie paliwa podawnageo z pompy oraz na wtryskiwacze. wogóle to po wymianie pompy bylo regulowane cisnienie ?? przeciez pompa pompie nie rowna - zgodnie z zaleceniami FORDa po każdej wymianie pompy należy ponownie ustawić ciśnienie paliwa podawanego na wtryskiwacze ! zanim zaczniesz bawic sie cewką (jak sam mowisz-to duzy koszt), lepiej podjechac do jakiegos specjalisty od wtryskow/gaznikow i poprosic o pomierzenie i regulacje cisnienia paliwa !
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
raffe

Post autor: raffe »

witam ponownie wszystkich forumowiczy , tak jak obiecywalem ze napisze co wyszlo z waszych podpowiedzi , a wiec wymieniłem cewki plus ponownie swieczki tym razem zakladajac BRISK-I LGS premium , co przyniosło dlugo oczekiwany efekt i essi teraz smiga tak jak powinien :) jeszcze raz wielkie dzieki panowie .
kroitzman

Post autor: kroitzman »

Witam, mam podobny problem gdy jezdze na LPG tyle ze gdy wciskam pedal gazu silnik wskakuje na wyzsze obroty ale niestety nie przeklada sie to na przyspieszenie. Nie wiem czym jest to spowodowane poniewaz czasami ten problem znika i samochod normalnie przyspiesza.
Napewno nie jest to problem zwiazany z regulacja i z filtrami, poniewaz przed i po nie ma zmian.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

kroitzman pisze:gdy jezdze na LPG
A etylina?
kroitzman pisze:Napewno nie jest to problem zwiazany z regulacja i z filtrami, poniewaz przed i po nie ma zmian.
kroitzman pisze:gdy wciskam pedal gazu silnik wskakuje na wyzsze obroty ale niestety nie przeklada sie to na przyspieszenie
A sprzęgło?
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

dokładnie sprzegło ci ślizga to dopiero stadium początkowe za niedługo będziesz miał 5000 obr a auto 10 km nah z ledwością pojedzie
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
ODPOWIEDZ