Strona 1 z 1
POMOC, czy da rade wyjac silnik z 1.8 TD bez skrzyni biegów?
: 22 sty 2007, 23:24
autor: Sylwek_19
mam pytanie moze juz ktos kombinował i czy jest mozliwosc wyjecia całego silnika do góry bez demontarzu skrzyni biegów a co za tym idzie bez wyjmowania półosi itp czy jak rozsprzęgle silnik od szkrzyni wyjdzie mi do góry?? pozdrawiam i czekam na opienie
: 22 sty 2007, 23:33
autor: WieSiu
tak mi sie troszke zdaje,ze ta skrzynia bedzie chciala Ci opasc jak ja odczepisz od silnika, wiec nie wiem jak sobie z tym poradzisz, ale nie wypowiadam sie,bo ja nie mialem wyciaganego silnika tylko skrzynie...
: 23 sty 2007, 17:05
autor: ARIEL
Sylwek_19, sławek może i idzie ale poco proście jest w całości i bez pierdzielenia wyciągaj to razem, mniej się narobisz

: 23 sty 2007, 17:37
autor: Jamszoł
Sylwek_19, a więc napiszę krótko i zwięźle i na temat.
Wg. instrukcji napraw :
OBSŁUGA l NAPRAWA
UWAGI WSTĘPNE
Silnik wyjmuje się wraz ze skrzynką przekładniową od spodu samochodu.
Mowa oczywiście o silniku wysokoprężnym 1.8 ccm.
: 01 lut 2007, 11:03
autor: Sylwek_19
no tak w ksiazce tak pisze o wiem ale nie chce tego w całosci wyciagac ze skrzynia gdyz to duzoo roboty tzreba powyciagac pułoski, zwrotnice wyjac zwachaczy itp, a moze dało by rady sciagnac z silnika głowice od góry, nastepnie rozrzad odzunac silnik max od skrzyni i wyjac moze ktos sie wypowie czy to tak przejdzie??
: 01 lut 2007, 18:16
autor: Jamszoł
Głowice ? - po co ?
Ale zdemontować rozrząd ? może i to jest jakaś metoda - rozrząd + łapa od silnika trzeba by było zmierzyć czy starczy bo może się okazać , że się nagimnastykujesz a tu Ci braknie 2 cm i

.

wałek sprzęgłowy nie wylezie ze sprzęgła całkowicie.
: 01 lut 2007, 20:24
autor: Yagr
Sylwek_19, może najpierw napisz w jakim celu chcesz ten blok wyjmować? robisz swap?? być może do tego co chcesz zrobić wyjmowanie całego bloku nie jest konieczne...
: 01 lut 2007, 21:42
autor: Sylwek_19
blok chce wyciagnac po to by założyć nowszy w idealnym stanie bo zamontowany w aucie ma juz słaba kompresje i ciezko pali na mrozach;) a nie chce mi sie wyciagac ze skrzynia całego bo to puoski trzeba wyciagac itp chce tylko sie dowiedziec czy mi wyjdzie sam silnik z komory silnikowje do góry;) aha i jeszcze małe pytanie jakie sa objawy uszkodzonej turbiny?? tak z ciekawosci pisze bo moj eskort idzie do przodu jak rakieta powyzej 2300 obrotów tak musi byc?? i swiszcze turbina jak sie wkreca i nie wiem czy to jest prawidłowe działanie?? np w primerze 2.0TD tez turbina jest i nie słychac zeby gwizdała jak sie wkreca na obroty pozdrawiam i czekam na pomoc
: 01 lut 2007, 21:47
autor: MARKKO
Sylwek_19 pisze:primerze 2.0TD tez turbina jest i nie słychac zeby gwizdała jak sie wkreca na obroty
ale np we wszystkich silnikach 1.9 TDI słychac turbine i w essie czasem tylko słychać przy dobrym wsłuchaniu się

: 01 lut 2007, 22:45
autor: Jamszoł
Jeśli słychać gwizd turbiny to - jest sprawna.
Jak padnie to jej nie usłyszysz a na przyspieszenie przegrasz z Maluchem.
