Pytanie teoretyczne o instalacje gazową ...

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Pytanie teoretyczne o instalacje gazową ...

Post autor: cidzej »

słuchajcie mam pytanie:

1. czy instalacje II-giej generacji w przypadku wtrysku podaja gaz do wtryskiwacza czy od razu do kolektora dolotowego ??

2. czy instalacje II-giej generacji są zależne w jakiś sposób od czujników zamontowanych w silniku i/lub EEC IV czy jest to układ autonomiczny ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Ja co prawda mam I generacji i mogę powiedzieć, że:
1. gaz idzie na mikser (mieszalnik) w kolektorze dolotowym i wtryski od etylinki nie mają nic z tym wspólnego.
2. nie zauważyłem aby któryś z czujników poza czujnikiem położenia przepustnicy brał udział bardzo czynny w zależności pracy silnika na LPG. Myślę, że tylko ten (pewien nie jestem) dlatego że nawet jak teraz w dość zimne dni odpalam na gazie, to pracuje na ssaniu.Chyba że jakiś inny pierdolnik steruje tym ssaniem.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dobra, czyli byłoby to jakieś rozwiązanie ...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Darkun dobrze napisał. II generacja w zasadzie od pierwszej różni się kontrolą spalin przez podpięcie instalki do lambdy i sterowaniem ilością gazu poprzez silniczek krokowy.
Gaz jest podawany do miksera. Dlatego jest jeszcze takie pudełeczko " emulator wtryskiwaczy" który oszukuje ECU że niby wtryskiwacze pracują.
Co do czujników to napewno instalki II gen są zależne od sondy lambda a TPS to zależy w jakiej instalce bo są takie co tego nie mają.
Ale reszta czujników powinna być sprawna bo korzysta z nich ECU który nawet na gazie steruje pracą silnika.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

"Dlatego jest jeszcze takie pudełeczko " emulator wtryskiwaczy" który oszukuje ECU że niby wtryskiwacze pracują. "
He, he a ja nawet nie wiedziałem jak to "pudełeczko" się nazywa :lol: , ale wygląda jak na fotce.
Załączniki
Pudełeczko.jpg
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ooo !!! darcun ty mi powiedz co to za pierdolnik ten biały, który masz nad cewką, do którego idzie kostka z jednym kablem ??

no to teraz moja ekscytacja minela ... :( spodziewalem sie, ze po instalacji LPG obejde swoje problemy z duzym spalaniem, czujnikami itd ale wychodzi na to, ze zamiast zrobic z 14L benzynki 10-11L gazu to mi sie moze zrobic 17L gazu :(
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

cidzej pisze:co to za pierdolnik ten biały
CZIP :P
Załączniki
Dxiałka 2004 835.jpg
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

moja instalacja bierze sygnał czujników np zasysanego powietrza czujnika temp. cieczy, sondy :cool:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

czy ktoś mi w końcu powie co to jest za biale pudeleczko nad cewką do ktorego idzie wtyczka z pojedynczym kabelkiem ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

cidzej, a niejest to od obrotomierza coś :???:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ARIEL, też o tym myślałem ... masz u siebie obrotomierz ?? jak tak to odepnij ten kabel i zerknij czy ci bedzie cos wskazywal ?? :D
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

właśnie niemam :cry: może Darek sprawdzi
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Obrotek to ja mam, ale sprawdzę ew. jutro.
A co to za "cudak" to nie mam pojęcia :cry:
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

c

Post autor: darcun4 »

A tutaj tego "Cudaka" widać lepiej
Załączniki
Cudak.jpg
Cudak2.jpg
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

no wlasnie, zagadkowe coś ...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ