Pytanie teoretyczne o instalacje gazową ...
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Pytanie teoretyczne o instalacje gazową ...
słuchajcie mam pytanie:
1. czy instalacje II-giej generacji w przypadku wtrysku podaja gaz do wtryskiwacza czy od razu do kolektora dolotowego ??
2. czy instalacje II-giej generacji są zależne w jakiś sposób od czujników zamontowanych w silniku i/lub EEC IV czy jest to układ autonomiczny ??
1. czy instalacje II-giej generacji w przypadku wtrysku podaja gaz do wtryskiwacza czy od razu do kolektora dolotowego ??
2. czy instalacje II-giej generacji są zależne w jakiś sposób od czujników zamontowanych w silniku i/lub EEC IV czy jest to układ autonomiczny ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ja co prawda mam I generacji i mogę powiedzieć, że:
1. gaz idzie na mikser (mieszalnik) w kolektorze dolotowym i wtryski od etylinki nie mają nic z tym wspólnego.
2. nie zauważyłem aby któryś z czujników poza czujnikiem położenia przepustnicy brał udział bardzo czynny w zależności pracy silnika na LPG. Myślę, że tylko ten (pewien nie jestem) dlatego że nawet jak teraz w dość zimne dni odpalam na gazie, to pracuje na ssaniu.Chyba że jakiś inny pierdolnik steruje tym ssaniem.
1. gaz idzie na mikser (mieszalnik) w kolektorze dolotowym i wtryski od etylinki nie mają nic z tym wspólnego.
2. nie zauważyłem aby któryś z czujników poza czujnikiem położenia przepustnicy brał udział bardzo czynny w zależności pracy silnika na LPG. Myślę, że tylko ten (pewien nie jestem) dlatego że nawet jak teraz w dość zimne dni odpalam na gazie, to pracuje na ssaniu.Chyba że jakiś inny pierdolnik steruje tym ssaniem.
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
dobra, czyli byłoby to jakieś rozwiązanie ...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Darkun dobrze napisał. II generacja w zasadzie od pierwszej różni się kontrolą spalin przez podpięcie instalki do lambdy i sterowaniem ilością gazu poprzez silniczek krokowy.
Gaz jest podawany do miksera. Dlatego jest jeszcze takie pudełeczko " emulator wtryskiwaczy" który oszukuje ECU że niby wtryskiwacze pracują.
Co do czujników to napewno instalki II gen są zależne od sondy lambda a TPS to zależy w jakiej instalce bo są takie co tego nie mają.
Ale reszta czujników powinna być sprawna bo korzysta z nich ECU który nawet na gazie steruje pracą silnika.
Gaz jest podawany do miksera. Dlatego jest jeszcze takie pudełeczko " emulator wtryskiwaczy" który oszukuje ECU że niby wtryskiwacze pracują.
Co do czujników to napewno instalki II gen są zależne od sondy lambda a TPS to zależy w jakiej instalce bo są takie co tego nie mają.
Ale reszta czujników powinna być sprawna bo korzysta z nich ECU który nawet na gazie steruje pracą silnika.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ooo !!! darcun ty mi powiedz co to za pierdolnik ten biały, który masz nad cewką, do którego idzie kostka z jednym kablem ??
no to teraz moja ekscytacja minela ... spodziewalem sie, ze po instalacji LPG obejde swoje problemy z duzym spalaniem, czujnikami itd ale wychodzi na to, ze zamiast zrobic z 14L benzynki 10-11L gazu to mi sie moze zrobic 17L gazu
no to teraz moja ekscytacja minela ... spodziewalem sie, ze po instalacji LPG obejde swoje problemy z duzym spalaniem, czujnikami itd ale wychodzi na to, ze zamiast zrobic z 14L benzynki 10-11L gazu to mi sie moze zrobic 17L gazu
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
moja instalacja bierze sygnał czujników np zasysanego powietrza czujnika temp. cieczy, sondy
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
czy ktoś mi w końcu powie co to jest za biale pudeleczko nad cewką do ktorego idzie wtyczka z pojedynczym kabelkiem ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ARIEL, też o tym myślałem ... masz u siebie obrotomierz ?? jak tak to odepnij ten kabel i zerknij czy ci bedzie cos wskazywal ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415