tylnie lampy

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

pitbull pisze:Znałem kiedys gościa co miał w astrze I f tylne światła w ''rajstopach'' :mrgreen:
(miał założone normalnie rajstope -lub tez temu podobny materiał czarny tylko grubszy- :grin: )wyglądało to dość ''ciekawie'' prawie jak przyciemnione farbą (a w razie kontroli mozna rajstopke zdjąc :lol: ;) )
Moze i fajnie ale rajstopa trzyma wilgoc i moim zdaniem moze to miec wplyw na pojawienie sie korozji w okolicach lampy. Wychodzi na to ze jedynym rozsadnym wyjsciem jest kunpno lexusow albo tym podobnych lamp :/
Nanom 1

Post autor: Nanom 1 »

Ja tam wolałbym na ledach :razz: (pare postów wcześniej dałem linka. Przypominają bardziej oryginalne a przy tym są na diodach co nieźle wygląda a i niejako zwiększa bezpieczeństwo-szybsza reakcja diody niż żarówki np. przy "stop")..leksusy do escorta moim zdaniem nie pasują ale to tylko moje zdanie :razz:
Widziałem dzisiaj E38 na takich światłach niezła sprawa tylko cena :sad:
podobnie zresztą jak do escorta :???:

http://moto.allegro.pl/item171659265_la ... _led_.html
CamiL

Post autor: CamiL »

A jesli mam pomalowane te lampy i jak mnie zlapia i bede chcieli zabrac dowod i jak bede mial orginalne lampy przy sobie i zmienie przy nich to tez dadza mi mandacik i wezma dowodzik??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dadzą mandzcik - gazety nie zabiorą bo po przełożeniu lamp na oryginały masz samochód sprawny.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

Ponawiam temat bo Piszecie, że nie można malować ani naklejać foli itp itd. Rozmawiałem z zaprzyjaźnionym diagnostą, który stwierdził iż mogę zrobić wszystko z lampami ale w momencie zaświecenia siężarówki np. stop lampa musi zaświecić sie na czerwono a tak może być jakiego koloru Wam się podoba. Co o tym sądzicie. Pytam bo chcę kupić srebrną folię na tylne lampy do MKVI. Auto mam czerwonego koloru więc będzie łądnie pasowało.
emceha

Post autor: emceha »

lordpablo pisze:Piszecie, że nie można malować ani naklejać foli itp itd. Rozmawiałem z zaprzyjaźnionym diagnostą, który stwierdził iż mogę zrobić wszystko z lampami ale w momencie zaświecenia siężarówki np. stop lampa musi zaświecić sie na czerwono a tak może być jakiego koloru Wam się podoba. Co o tym sądzicie.
lordpablo jakieś 2 tygodnie temu zostałem zatrzymany przez drogówkę własnie za to że mam przyciemnione lampy do połowy. Nie pomogło tłumaczenie że stopy są otyginalnie czerwone, pomalowane są tylko kierunki, cofania i kawałek przeciwmgielnych który i tak nie świeci. Chcieli zabrać dowód i tyle ale udało się przegadać bo kazali mi do godziny 21 następnego dnia usunąć farbę i zgłosić sie na komisariat celem przedstawienia efektu :razz: Oczywiście sprawe olałem ale i tak będę usuwał farbę i malował na czerwono (mniej się rzuca w oczy). Problem jest tego typu że jak mamy pomalowane lampy (czyli niezgodne z przepisami to nawet jak by ktoś nam przypierdzielił w tył samochodu nie z naszej winy to i tak wina spada na nas. Panowie jeszcze raz dla wszystkich: NIE WOLNO PRZYCIEMNIAĆ SAMEMU LAMP ANI MALOWAĆ. To co mówią diagności to gówno prawda. Spytajcie się diagnosty czy wam potem podbije za friko przegląd jak wam dowód zabiorą :mrgreen:
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

koniec i bomba a kto nie zrozumiał ten trąba :mrgreen:
GonzoG

Post autor: GonzoG »

Dokładnie tak jak pisze emceha.
Winika to z tego, że lampy muszą mieć homologację. Każda zmiana koloru, czy to przez malowanie, czy przez naklejenie folii powoduje zmianę charakterystyki lampy, a to unieważnia homologacją.

Są dwa wyjątki:
1) Jest dopuszczalne malowanie lamp, bądź ich oklejanie pod warunkiem, że po takim zabiegu pojedzie się je homologować. Koszt tego jest dość wysoki (nie jestem pewien, ale kiedyś jak się pytałem, to potrafi wynieść nawet pare tys. zł).
2) są specjalne folie do lamp, które posiadają już homologację, ale jeszcze nie spotkałem się z nimi u nas w Polsce. Widziałem je na jakimś amerykańskim portalu poświęconym tunigowi. Były tam głównie folie szare/czarne oraz srebrne zarówno do świateł przednich jak i tylnych.
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

no to jesteśmy w dupie=)
emceha

Post autor: emceha »

lordpablo pisze:no to jesteśmy w dupie
Zgadza się :mrgreen: Ja mam oncepcję na hybrydę: klosze klar od lexuff (ze znaczkiem homologacji :P ) a bebechy samoróbki LED :twisted: I mogliby mnie skoczyć na ... (wstydzę się tego słowa) :mrgreen:
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

Przemek Ty już lepiej nie kombinuj... i sie ciesz, że Ci pan władza nie zabrał dowodu rejestracyjnego za przeciwmgielne jako stop :grin:
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
emceha

Post autor: emceha »

Wuerte pisze:Przemek Ty już lepiej nie kombinuj... i sie ciesz, że Ci pan władza nie zabrał dowodu rejestracyjnego za przeciwmgielne jako stop
Adaś wiesz że je długo z czymś seryjnym nie wytrzymuje :mrgreen: A o stop a'la corvette :razz: nawet się nie pytali he he ;) Więc ten patent zostaje bo sprawdza sie na trasie w 100% :cool:
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

w lanie jest z tym mniej roboty, bo seryjnie masz 2 przeciwmgielne ;) wystarczy tylko pod STOP podpiąć :) to może zacznij panie ogarniać troche przednie światła? może jakieś xenony? A co do malowania tylnych swiatel na czerwono... Jak zdazy Ci sie zapalic awaryjne, wcisnac hamulec i jakims cudem na trasie przy 120km/h wrzucic wsteczny tak, zeby sie swiatlo wstecznego zapalilo to dopiero bedzie mial gosciu zdziwko jak zobaczy, ze cale swiatla swieca sie na czerwono :mrgreen:
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
emceha

Post autor: emceha »

Wuerte pisze:to może zacznij panie ogarniać troche przednie światła?
no chciałbym ale są inne rzeczy do roboty niż xenoniki z ringami w klarze :P a poza tym nie ma mi kto szkieł wypolerować ;(
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

ja osobiście uważam przyciemnianie tylnych na czarno za Wiochę, do tego niebezpieczną wczoraj o mało co nie pier.......m w BMW 5, bo jakiś jeb..y dres sobie tak przyciemnił że nie było stopu widać, więc jeżeli ktoś chce sobie przyciemniać to niech lepiej na mnie nie trafi bo tym razem nie będę hamował.

Wszyscy chcą przyciemniać światła bo to prawie nic nie kosztuje lepiej zadbajcie o dobre HAMULCE OPONY AMORY ITD. to może kiedyś wam życie uratować
ODPOWIEDZ