Strona 1 z 1
Pasek alternatora
: 15 lut 2007, 12:58
autor: Majkel
Witam

Mam typowy problem z paskiem napędu alternatora, otóż od pewnego czasu zaczął piszczeć, najczęściej przy ruszaniu czyli przy niskich obrotach silnika,ale działo się to tylko gdy na dworze było wilgotno lub padało. Niestety od ostatnich kilku dni zjawisko to przybrało nisamowicie na sile

Piszczy już przy każdej zmianie biegu tak do 2000obr/min. Boję się że mogę uszkodzić alternator. i tutaj moje pytanie:
jak rozpoznać przyczynę piszczenia
Chodzi mi o to czy można jakoś odróżnić co powienienem wymienić : pasek, czy też może już rozejrzeć się za nowym kółkiem pasowym

Bo gdzieś słyszałem że "podciąganie" paska odpada. Any ideas

: 15 lut 2007, 14:50
autor: cidzej
najlepiej i najtaniej to kupic zapasowy pasek, wrzucić do bagażnika a stary podciągnąc. normalnym jest, że pasek zaczyna się rozciągać w skutek pracy i trzeba "korygować" naciąg. ale dobrze jest wozić ze sobą zapas na wszelki wypadek. jak podciągniesz i ustanie piszcenie (powinno) to nie masz co szukać dalej przyczyn piszczenia. za nowy pasek w Inter Carsie dałem niecałe 17zl wiec spoko

: 15 lut 2007, 15:06
autor: technik
ja za nowy pasek dalem 11zl

tez mialem tkie objawy jak ty.. Nowy pasek i po sprawie

: 15 lut 2007, 15:31
autor: Majkel
Dzięki Panowie

Jadę po pasek.
: 15 lut 2007, 17:43
autor: Jamszoł
Napewno do wymiany pasek.
Na początku się trochę ślizgał i wystarczyło go naciągnąć i było by wszystko OK.
Teraz to on się już przypalił i naciąg nic nie da.
Pasek do wymiany.
Na przyszłość - do czytających ten post - jeśli choć trochę pasek popiskuje to radzę odrazy go naciągnąć bo jak będziecie zwlekać to on naciągnie was na wydatek.
: 15 lut 2007, 19:40
autor: ARIEL
a przeważnie zaczyna piszczeć w wilgotne dni

: 01 lis 2007, 10:34
autor: Yas
a jak naciaga sie pasek??

: 01 lis 2007, 13:07
autor: Jamszoł
Zakładasz na koło pasowe wału i naciągasz pod obroty silnika