Strona 1 z 1

czujnik zasysanego powietrza >PRZEPŁYWOMIERZ<

: 19 lut 2007, 18:09
autor: Tomek20-T2
Witam!
Mam pytanie a właściwie to dwa.... a mianowicie w załączniku jest zdjęcie czujnika i czy ktoś mógłbym mi podać które z tych 4 kabelków przesyłają dane do kompa ???? bo co czytam literature i schematy to są tylko silników z okrągłym filtrem i nigdzie nie mogę tego znaleźć.....

i jeszcze drugie mam escorcika 1,3i '97 więc sporo mogę zrobić sam m.in. regulację zaworów tylko teraz jak już sobie ustawie moment wyprzedzenia zaworó na 2 cylindrze to jasne że reguluje na 3-cim i czy popychacze tych zaworów co reguluje mogą być luźne???? bo cos mi sie wydaje ze nie a po wyregulowaniu nadal jest charakterystyczny dźwięk klepania????? czy kłania mi się wymiana popychaczy???

: 19 lut 2007, 18:36
autor: Jamszoł
Musisz na drugim ustawić tak popychacze , żeby się mijały - czyli jeden kończy podchodzenie do góry a drugi zaczyna iść w dół w tedy dobieracz się do zaworów na trzecim - powinny być luźne przynajmniej po rególacji.

: 02 mar 2007, 10:29
autor: WieSiu
Tomek20-T2, bedzie trudno znalezc informacje o tych kabelkach,ale zasada dzialania przeplywomierza jest prosta, jest w nim taki drucik ktory jest ogrzewany, a przeplywajacy ped powietrza go chlodzi. wiec zapewne dwa kabelki sa do grzania tego drucika,a pozostale dwa do odczytywania informacji o jego temperaturze. Miernik do reki i moze sie wyjasni :)

Co do zaworow w 1.3 to on lubi klekotac podobnie jak diesem, ma bardzo nieprzyjemny dziewk, nawet po regulacji. Co prawde moze sie okazac ze walek rozrzadu juz do wymiany

: 02 mar 2007, 11:08
autor: Vieczur
Tomek20-T2, moze to Ci pomoze jesli chodzi o czujnik zasysanego powietrza...

http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... f6c4#31542

: 02 mar 2007, 11:26
autor: Yagr
z tym przepływomierzem to do kompa powinny prowadzić dwa krańcowe kabelki we wtyczce, po przeciwnej stronie od kabelka 12V. jeśli wtyczka ma nabite numerki to ma to być kabelek nr 50 i 9.

: 02 mar 2007, 16:36
autor: Jamszoł
Apropo przepływomierza - drucik jest oporowy a więc łatwo zmierzyć oporność przewodu względem temperatury.
I tu uwaga dla wszystkich - nie zostawiajcie na dłużej włączonego zapłonu - bo drucik w przepływomierzu może się przepalić.

: 02 mar 2007, 16:42
autor: WieSiu
jamszoł pisze:nie zostawiajcie na dłużej włączonego zapłonu - bo drucik w przepływomierzu może się przepalić.
w zyciu bym na to nie wpadl,ale zapewne masz calkowita racje :D Ale dobrze ze ja przeplywomierza nie mam, mimo to bede stosowal sie tej redy w innych autach :D

: 02 mar 2007, 17:02
autor: Vieczur
jamszoł pisze:drucik jest oporowy a więc łatwo zmierzyć oporność przewodu względem temperatury
latwo sprawdzac wtedy zmiany bawiąc sie suszarka ;) tak musialem wlasnie dojsc do tego w ktore PINy wpiac rezystor... ;)

: 12 mar 2007, 10:33
autor: adrianolkusz
A oto wtrysk w moim essim i chyba dobrze mi się wydaje że to zaznaczone to czujnik temp. zasysanego powietrza. Dobrze wywnioskowałem czy jednak to coś innego?

: 12 mar 2007, 10:37
autor: cidzej
dobrze. zresztą w opisach napraw i modyfikacji jest caly wtrysk opstrykany i opisany jakbys cos jeszcze chcial wiedziec.

http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2625

: 03 mar 2008, 18:28
autor: jurex02
Witam !!Jest do sprzedania ford Mondeo nawet w dobrym stanie , tylko ma jedną wadę , a chodzi o przepływomierz !! Jest wymieniony na nowy i okazuje się że na nim nie chce samochód jezdzic . W pewnym momencie zachowuje się tak jakby mu ktoś zapłon odcją , i powraca z powrotem , i tak w kółko. Jeżeli mu zatkamy mały otrór w przepływomierzu to jest nawet OK ! . Samochód nie przerywa i mozna jezdzic , bo prawdopodobnie komputer przełączył sie w stan awaryjny Podchodziłem z tym samochodem do mechaników kilka razy . Na kompie wskazuje uszkodzenie przepływomierza, a jest zamontowany nowy sprawdzony. Stało się tak jak tłumaczy własciciel tego forda po wymianie sprzęgła . Jeżeli ktoś miał takie zdarzenie z przepływomierzem to prośiłbym o radę gdzie można jeszcze poszukac, bo panowie specjalisci nie maja pojecia w którą strone się udac !!

: 03 mar 2008, 18:38
autor: Yagr
Może coś nie tak z montażem? A czy "panowie specjaliści" zrobili cokolwiek żeby te błędy z pamięci kompa usunąć? Bo nie wiem jak sie robi reset w mondku... pewnie tak jak w essie :)

: 03 mar 2008, 19:41
autor: jurex02
Objawy niby proste - przepływomierz , a problemu co niemiara. Może trochę uwag co i od czego zacząć . Szkoda mi tego nie kupić bo naprawdę jest w dobrym stanie i też na gaz. Tylko ta przepadłość !!

: 10 kwie 2008, 22:35
autor: Damianos
odkopuje troche temat, gdyz mam male pytanko

ze sprawnym przeplywomierzem bo odpieciu od niego kostki co sie powinno dziac z odpalonym silnikiem?

u mnie w 1.6 16v, nic sie nie dzieje po odpieciu kostki, czy tak ma byc ?

i czy ktos wie czy z zatkanym zaworkie odp. skrzyni korbowej(czyli calym ukladem) zwieksza sie spalanie?