ILE pali gazu wasze auto?
Moderator: Moderatorzy
Co do opon to jak miałem jeszcze zimówki 185/65/14 robiłem tą samą trasę z takimi samymi parametrami jazdy jak wam pisałem wyszło mi wtedy z tego co pamiętam 9,87l/100km ale temperatura powietrza była w granicach -5 - -10C
Co do ciśnienia to muszę sprawdzić bo nie wiem ile mi tam na stacji napompowali ;/
Jeżeli chodzi o zmiany biegów w przedziale 2,250-2,5tys. wyczytałem gdzieś w necie w jakimś artykule o jeździe ekonomicznej. Podawali tam iż benzyna do 2,5tys. obr a diesel do 3tys. obr.
Jak zmiany biegów wyglądają u was? w jakich przedziałach zmieniacie i jak ze spalaniem wam wychodzi.
Pozdrawiam.
Co do ciśnienia to muszę sprawdzić bo nie wiem ile mi tam na stacji napompowali ;/
Jeżeli chodzi o zmiany biegów w przedziale 2,250-2,5tys. wyczytałem gdzieś w necie w jakimś artykule o jeździe ekonomicznej. Podawali tam iż benzyna do 2,5tys. obr a diesel do 3tys. obr.
Jak zmiany biegów wyglądają u was? w jakich przedziałach zmieniacie i jak ze spalaniem wam wychodzi.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
Nie jeżdze już esem więc dokladnie Ci nie napisze- zresztą mój styl jazdy ekonomiczny nie był
ale... 1.6 16V ma max moment ok3k rpm więc ok tej wartości należało by utrzymywać obroty czyli zmiana ok 3,5k rpm
ale... 1.6 16V ma max moment ok3k rpm więc ok tej wartości należało by utrzymywać obroty czyli zmiana ok 3,5k rpm
niech się ździelą w łeb czymś ciężkim- silniki benzynowe- szczególnie 16 zaworowe to silniki wysoko obrotowe i taka jazda je męczy strasznie- choć trzeba przyznać że akurat ten escortowy się wyjątkowo nisko kręci (jak na benzynke 16V)Bazyss pisze:Podawali tam iż benzyna do 2,5tys.
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Poczytaj tu - http://moto.money.pl/wiadomosci/publika ... 27843.html
albo znajdź w necie jeszcze inne artykuły o Eco drivingu
Na pewno im szersza opona tym zużycie większe i tym szybciej złapiesz aqua planing
albo znajdź w necie jeszcze inne artykuły o Eco drivingu
Na pewno im szersza opona tym zużycie większe i tym szybciej złapiesz aqua planing
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
2gen. z krokowcem.Yagr pisze:Bazyss, jaką masz instalację?Której generacji?
[ Dodano: Nie 10 Kwi, 2011 ]
Przy takich obrotach to chyba nie zejdę poniżej 11,5l/100km w mieściejarekezg pisze:ale... 1.6 16V ma max moment ok3k rpm więc ok tej wartości należało by utrzymywać obroty czyli zmiana ok 3,5k rpm
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
wg mnie jazda z niskimi obrotami to dobra zasada dla niskiego spalania, pod warunkiem ze gaz jest delikatnie wciskany
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Filterek i regulacja jakieś 10tys.km temu. byłem w NaGaz Stefanowski wymienili krokowca wyregulowali i wsadzili nowy filterek.Yagr pisze:Bazyss, a filterek gazu to kiedy wymieniałeś i kiedy ostatnio robiłes regulację?
dokładnie tak smigam. Gaz wciskany delikatnie.WieSiu pisze:wg mnie jazda z niskimi obrotami to dobra zasada dla niskiego spalania, pod warunkiem ze gaz jest delikatnie wciskany
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
zwłaszcza na II generacji. Tu nie ma całkowitego odcięcia jak na benie, nawet jak krokowy jest dobrze ustawiony to nie odcina zupełnie. Im niższe obroty tym niższe spalanie. Oczywiście z pewnymi wyjatkami jak np. podjazd pod górkę. Ale to można dobrze wyczuć kiedy silnik wymaga zmiany bo się dusi...WieSiu pisze:wg mnie jazda z niskimi obrotami to dobra zasada dla niskiego spalania, pod warunkiem ze gaz jest delikatnie wciskany
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Wracając do Regulacji i filterka. Filterek chę wymienić jak stuknie 20tys.km a regulacje co ile się powinno zrobić??
Mam do was jeszcze jedno pytanko.
Jak to jest z tymi niskimi obrotami?? Chodzi mi o to czy można jechać np. na 4 biegu przy obr. 1,5 ?? bo coś kiedyś słyszałem że jak obroty na biegu spadają w okolice 1,5tys. to komp podaje większą dawkę żeby silnik nie zdechł.
Jest coś takiego w ogóle czy to jakieś farmazony??
Mam do was jeszcze jedno pytanko.
Jak to jest z tymi niskimi obrotami?? Chodzi mi o to czy można jechać np. na 4 biegu przy obr. 1,5 ?? bo coś kiedyś słyszałem że jak obroty na biegu spadają w okolice 1,5tys. to komp podaje większą dawkę żeby silnik nie zdechł.
Jest coś takiego w ogóle czy to jakieś farmazony??
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Bazyss, możesz - ale na podtrzymanie prędkości i po płaskim
Zbyt niskie obroty - słabe smarowanie silnika (ciśnienie)
Wszystko z głową i do pewnych granic
Wg. mojego komputerka w Esie - 5 bieg - 50km/h - płaski teren , bez przyspieszeń - spalanie chwilowe ok 5l/100km
Zbyt niskie obroty - słabe smarowanie silnika (ciśnienie)
Wszystko z głową i do pewnych granic
Wg. mojego komputerka w Esie - 5 bieg - 50km/h - płaski teren , bez przyspieszeń - spalanie chwilowe ok 5l/100km
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Bazyss, przy II generacji to 10-15kkm to odpowiedni czas na wymiane filterka. Ja skłaniam sie do tych 10kkm ze względu na różna jakośc naszego lpg. Regulacje powinienes robić w podobnych okresach więc najlepiej to połączyć.
Co do tego podtrzymania obrotów to spokojnie możesz jeździć z niższymi obrotami. Na benzynie faktycznie działa podtrzymanie ale w wypadku jazdy na "luzie". Wtedy obroty nie spadaja do jałowych a sa podnoszone przez bocznikowy. Jednak żeby to miało sens to musisz brac pod uwage warunki drogowe. Jak ci sie zaczyba bawet lekki podjazd to przy tych 2500 na czwórce nie ma co wrzucac piatki ale gdy jest po prostej, masz jakąś słuszną prędkość to spokojnie możesz piątkę wrzucić tak żeby się autko toczyło z tymi 1200-1500rpm. Ciężko to tak z marszu konkretnie napisac przy jakich obrotach itd... ale da sie to ładnie wyczuć
Co do tego podtrzymania obrotów to spokojnie możesz jeździć z niższymi obrotami. Na benzynie faktycznie działa podtrzymanie ale w wypadku jazdy na "luzie". Wtedy obroty nie spadaja do jałowych a sa podnoszone przez bocznikowy. Jednak żeby to miało sens to musisz brac pod uwage warunki drogowe. Jak ci sie zaczyba bawet lekki podjazd to przy tych 2500 na czwórce nie ma co wrzucac piatki ale gdy jest po prostej, masz jakąś słuszną prędkość to spokojnie możesz piątkę wrzucić tak żeby się autko toczyło z tymi 1200-1500rpm. Ciężko to tak z marszu konkretnie napisac przy jakich obrotach itd... ale da sie to ładnie wyczuć
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Bazyss, dobra regulacja gazu to jakies 15 minut obserwacji silnika jak pracuje na gazie, do tego przydaloby sie sprawdzenie czy wszystko dziala poprawnie podczas jazdy (np. tak zeby nie bylo szarpniec nawet przy gwaltownym dodaniu gazu)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982