Wymiana popychaczy hydraulicznych w silniku 1.4
: 09 kwie 2007, 23:45
Przedstawiam opis wymiany popychaczy hydraulicznych w silniku 1.4 z jednopunktowym wtryskiem paliwa ( o tyle ważne że w książce WKŁ opis odpowiada chyba wersji gaźnikowej-ale o tym pózniej)
Zaczynamy od rozłączenia przewodu doprowadzającego powietrze z filtra ( odpinamy dwie zapinki przy puszcze filtra powietrza, potem kluczem nasadowym 10 odkręcamy przymocowany do pokrywy głowicy przewód powietrza i wysuwamy go z modułu wtrysku)
Potem mamy do odłączenia kilka wężyków gumowych dochodzących do pokrywy klawiatury
I tu pojawia się element który w żadnym opisie nie występuje-otóż żeby pokrywa klawiatury bez problemu dała się zdjąć trzeba odkręcić metalowy wspornik który utrzymuje linkę gazu na wprost kółka sterującego przepustnicą ( to był mój duży problem ponieważ element ten zamocowany jest do modułu wtrysku poprzez dwa wkręty z łbami typu Torx ( gwiazdka) u mnie dodatkowo chyba były zapieczone a po drugie nie miałem odpowiednich bitów tego typu i całą pracę musiałem odłożyć na drugi dzień- przy okazji dowiedziałem się że w takiego wkręta należy stuknąć młotkiem poprzez śrubokręt i do poluźni lekko gwint)
Po zdjęciu linki gazu z tego elementu i odkręceniu go zostaje do odkręcenia 10 śrub które najlepiej potraktować kluczem nasadowym 10 z przedłużką
Po tym pokrywa do góry wycieramy ją i zdejmujemy starą uszczelkę
Do odkręcenia mamy 8 dźwigienek zaworowych przykręconych nakrętką- klucz 13
Dźwigienki zdejmujemy i układamy tak by później trafiły na swoje miejsca.
Stare popychacze wyjmujemy a w to miejsce wsuwamy nowe posmarowane olejem
Na klawiaturę zakładamy nową uszczelkę
Wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności
Cała praca około 30 minut
Zaczynamy od rozłączenia przewodu doprowadzającego powietrze z filtra ( odpinamy dwie zapinki przy puszcze filtra powietrza, potem kluczem nasadowym 10 odkręcamy przymocowany do pokrywy głowicy przewód powietrza i wysuwamy go z modułu wtrysku)
Potem mamy do odłączenia kilka wężyków gumowych dochodzących do pokrywy klawiatury
I tu pojawia się element który w żadnym opisie nie występuje-otóż żeby pokrywa klawiatury bez problemu dała się zdjąć trzeba odkręcić metalowy wspornik który utrzymuje linkę gazu na wprost kółka sterującego przepustnicą ( to był mój duży problem ponieważ element ten zamocowany jest do modułu wtrysku poprzez dwa wkręty z łbami typu Torx ( gwiazdka) u mnie dodatkowo chyba były zapieczone a po drugie nie miałem odpowiednich bitów tego typu i całą pracę musiałem odłożyć na drugi dzień- przy okazji dowiedziałem się że w takiego wkręta należy stuknąć młotkiem poprzez śrubokręt i do poluźni lekko gwint)
Po zdjęciu linki gazu z tego elementu i odkręceniu go zostaje do odkręcenia 10 śrub które najlepiej potraktować kluczem nasadowym 10 z przedłużką
Po tym pokrywa do góry wycieramy ją i zdejmujemy starą uszczelkę
Do odkręcenia mamy 8 dźwigienek zaworowych przykręconych nakrętką- klucz 13
Dźwigienki zdejmujemy i układamy tak by później trafiły na swoje miejsca.
Stare popychacze wyjmujemy a w to miejsce wsuwamy nowe posmarowane olejem
Na klawiaturę zakładamy nową uszczelkę
Wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności
Cała praca około 30 minut