Strona 1 z 1

Wymiana popychaczy hydraulicznych w silniku 1.4

: 09 kwie 2007, 23:45
autor: Lucas7911
Przedstawiam opis wymiany popychaczy hydraulicznych w silniku 1.4 z jednopunktowym wtryskiem paliwa ( o tyle ważne że w książce WKŁ opis odpowiada chyba wersji gaźnikowej-ale o tym pózniej)
Zaczynamy od rozłączenia przewodu doprowadzającego powietrze z filtra ( odpinamy dwie zapinki przy puszcze filtra powietrza, potem kluczem nasadowym 10 odkręcamy przymocowany do pokrywy głowicy przewód powietrza i wysuwamy go z modułu wtrysku)

Potem mamy do odłączenia kilka wężyków gumowych dochodzących do pokrywy klawiatury

I tu pojawia się element który w żadnym opisie nie występuje-otóż żeby pokrywa klawiatury bez problemu dała się zdjąć trzeba odkręcić metalowy wspornik który utrzymuje linkę gazu na wprost kółka sterującego przepustnicą ( to był mój duży problem ponieważ element ten zamocowany jest do modułu wtrysku poprzez dwa wkręty z łbami typu Torx ( gwiazdka) u mnie dodatkowo chyba były zapieczone a po drugie nie miałem odpowiednich bitów tego typu i całą pracę musiałem odłożyć na drugi dzień- przy okazji dowiedziałem się że w takiego wkręta należy stuknąć młotkiem poprzez śrubokręt i do poluźni lekko gwint)

Po zdjęciu linki gazu z tego elementu i odkręceniu go zostaje do odkręcenia 10 śrub które najlepiej potraktować kluczem nasadowym 10 z przedłużką

Po tym pokrywa do góry wycieramy ją i zdejmujemy starą uszczelkę

Do odkręcenia mamy 8 dźwigienek zaworowych przykręconych nakrętką- klucz 13

Dźwigienki zdejmujemy i układamy tak by później trafiły na swoje miejsca.

Stare popychacze wyjmujemy a w to miejsce wsuwamy nowe posmarowane olejem

Na klawiaturę zakładamy nową uszczelkę

Wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności

Cała praca około 30 minut

: 10 kwie 2007, 22:48
autor: Yagr
taa a dźwigienki odkręcasz sobie ot tak nie martwiąc się czy jakiś zawór wleci do środka czy nie...? sprężynki zaworowe też same schodzą? No chyba że to wszystko na ściągniętej głowicy :mrgreen: proponuję uzupełnić opis ;)

: 11 kwie 2007, 11:16
autor: Lucas7911
Po pierwsze dźwigienki zaworowe umieszczone są nad zaworami ( na których zamocowane są sprężyny zaworowe wraz z płytką uszczelniacza trzonka zaworu) dźwigienka jest zamocowana po środku na nakrętkę 13 i jeden jej koniec opiera się na popychaczu hydraulicznym a drugi na końcówce zaworu więc o żadnym wlatywaniu zaworu do środka nie może być mowy
A opis jest kompletny

: 11 kwie 2007, 12:24
autor: Patryk
No niestety Yagr, ale kolegaLucas7911 ma racje gdy wymieniasz tylko popychacze to nie musisz rozbierac calej glowicy :cool: tak wiec opis jest dosc dobry, ja jeszcze dodam ze oleju to tam przy skladaniu klawiatury nie zalujemy zeby przy rozruchu bylo jak najmniejsze tarcie na poczatku :mrgreen:

: 11 kwie 2007, 12:48
autor: Yagr
Lukas7911, wielkie sorry - wymieniasz same popychacze bez uszczelniaczy trzonków zaworowych a wtedy robi się dokładnie tak jak napisałeś. Mea culpa, mea maxima culpa :oops:

: 11 kwie 2007, 14:58
autor: Lucas7911
oki wątpliwości rozwiane oby temat się przysłużył :roll:

: 11 kwie 2007, 19:11
autor: Jamszoł
Lucas7911 pisze:dźwigienka jest zamocowana po środku na nakrętkę 13

no to coś nowego przeczytałem :mrgreen:
Oczywiście nie wyśmiewam się z Ciebie ale niektórzy młodzi mechanicy nauczą się złych wymiarów.
Nakrętka M8 na klucz 13 tak będzie lepiej :mrgreen:
A opis i owszem jak najbardziej prawidłowy.
Niedługo rozkopię przednie amory to porobię fotki - też powstawiam - oraz końcówkę drążka z opisem jak wymienić i nie jechać na ustawienie zbieżności.
No chyba , że nie chcecie ?

: 11 kwie 2007, 19:48
autor: Patryk
Oj chcemy jamszoł, pewnie ze chcemy :mrgreen: szczegolnie to ze zbieznoscia bo cholera cos mi sie wydaje ze znowu mnie pare wydatkow czeka w najblizszym czasie :???:

: 11 kwie 2007, 19:53
autor: Lucas7911
:oops: dzięki za poprawkę :oops: :grin:

: 11 kwie 2007, 23:00
autor: cidzej
jamszoł, a niemógłbyś od razu z jeden drążek kierowniczy wymienić i pstryknąć foty bo inaczej będę musiał bulić mechanikowi :D

: 12 kwie 2007, 00:06
autor: Jamszoł
cidzej,
poczekaj do przyszłego tygodnia :)

: 13 kwie 2007, 11:01
autor: Tfaruk
No ja też czekam na opis wymiany drążka :D

: 28 kwie 2007, 15:42
autor: Lucas7911
U mnie też lewy drążek do wymiany i dlatego nie mogę ustawić zbieżności - mechanik będzie miał na środę robotę.