Strona 1 z 21

Jaki olej do forda pomocy

: 15 kwie 2007, 19:12
autor: osan
Witam
jestem nowym uzytkownikiem tego forum i takze nowym posiadaczem forda.Forda mam od 4 dni i moim problemem jest to,ze nie wiem jakim olejem go zalac.Auto sprowadzilem z niemiec i koles od ktorego kupilem auto(posrednik) nie wiedzial jaki olej byl lany do silnika.Po przyjechaniu do polski zobaczylem ze jest malo oleju to kupilem tymczasowo najtanszy olej lotusa mineralny,zeby cos dolac do poki nie wymienie oleju na cos lepszego.Czy moze ktos mi powiedziec jaki olej wlac do mojego forda ? zastanawialem sie nad castrol magnatec professional a1 5w30 (bo jest ponoc rekomendowany do forda).
moj ford: ford escort 1,4 75 KM , rok 1995/96. Prosze o pomoc poniewaz to moje pierwsze auto i jeszcze nie mam takiego doswiadczenia z doborem oleju do silnika itp.
Z gory dziekuje za propozycje i rady

: 15 kwie 2007, 19:36
autor: mikruss
osan, wszystko zalezy jaki masz przebieg. Jezeli silnik jest w dobrym stanie to co najwyzej mozna go zalac polxyntetykiem 10w40 a jak juz taki sobie to mineralny (chyba 15w40). W kazdym razie najlepiej kupic olej Motorcrafta (sa na allegro) ja ze wzgledu na to ze nie moglem czekac juz z wymiana i kupilem 10w40 Shela

: 15 kwie 2007, 19:43
autor: osan
przebieg 92 tys. km .Silniczek chodzi fajnie i cicho wiec nie wiem czy moge zalac tym castrolem

: 15 kwie 2007, 19:52
autor: darcun4

: 16 kwie 2007, 09:10
autor: MARKKO
do 100 000 km mozna lac syntetyk.

: 16 kwie 2007, 09:43
autor: Tfaruk
Osan, po pierwsze witamy na forum, po drugie to przebieg 92 tys. km w przypadku 12/11 letniego samochodu sprowadzanego z niemiec jest jak dla mnie zupełnie nie realny. Raczej spodziewałbym się 192 tys. Gdyby miał przejechane 92 tys. przy takim wieku, ktoś rocznie musiałby nim pokonywać góra 8-9 tys. km a to chyba raczej nie możliwe.

Co do oleju to ja używam Shella chyba 10w40.

: 16 kwie 2007, 17:41
autor: mikruss
MARKKO, syntetyk mozesz lac nawet jak auto ma 200 tys tylko zalezy wszystko czy jezdzi na nim od nowosci i czy bierze olej czy tez nie

: 16 kwie 2007, 17:43
autor: MARKKO
mikruss pisze:syntetyk mozesz lac nawet jak auto ma 200 tys tylko zalezy wszystko czy jezdzi na nim od nowosci i czy bierze olej czy tez nie
wybacz ale co do tego to sie nie zgodze

: 16 kwie 2007, 18:32
autor: darcun4
No pogadali znowu o wyższości oleju nad olejem, a kolega osan ciągle nie będzie wiedział jaki lać :grin:

: 16 kwie 2007, 19:32
autor: osan
co do przebiegu jestem pewny na 100% bo do konca byl serwisowany i ostatnia adnotacja co do przegludu i zarejestrowanego przebiegu byla w grudniu 2006.
Ale co myslicie o tym castrolu (ja ogolnie sie zastanawiam najbardziej nad polsyntetykiem) w miare tani i jakosciowo tez w miare daje rade

: 16 kwie 2007, 20:08
autor: darcun4
zastanawialem sie nad castrol magnatec professional a1 5w30
Jurek toć napisał "cośtam cośtam" :grin:

: 16 kwie 2007, 20:12
autor: MARKKO
jeszcze LOTOS wchodzi w gre

: 18 kwie 2007, 17:05
autor: SlaVkoEg
Zszedlem dzis do piwnicy i przez przypadek natknalem sie na butelke po oleju, ktory wlalem do swojego Escorta. Jest to olej ELF SPORTI SRI 15W40. Wczesniej tez byl on wlany i chcialbym zapytac czy jest to dobry olej do mojego silnika. Samochod ma przejechane cos okolo 185 000 km. Ten olej jest dobry czy nastepnym razem wlac jakis inny??

: 18 kwie 2007, 17:46
autor: osan
Wczoraj kupilem olej syntetyk MOTORCRAFT 5w-30,mam nadzieje,ze to dobry wybor w koncu olej rekomendowany przez forda :D

olej

: 18 kwie 2007, 17:59
autor: darcun4
Dla potomnych wg. WKŁ

Dla silników 8V:

"Olej silnikowy

Ilość:

- przy pierwszym napełnieniu: 3,86dm3;

- przy wymianie oleju (z wymianąfiltra): 3,5 dm3.

Rodzaj: olej silnikowy wielosezonowy o lepkości SAE 10W 30 lub 15W 50 albo 20W 50, wg API SG/CD.

Częstość wymiany: po 10 000 km, następnie co 20 000km lub raz do roku."


Dla silników 16V

"Ilość: 4,25 dm3 (w tym w filtrze 0,5 dm3). Rodzaj: olej silnikowy wielosezonowy o klasie jakości wg API SG/CD, o klasie lepkości zależnej od zakresu temperatur otoczenia podczas eksploatacji samochodu:

- przy -20 do +30°C: SAE 10W 30;

- przy -15 do +40°C: SAE 15W 40;

- przy -10 do +40°C: SAE 20W 50. Częstość wymiany: co 15000 km lub raz do roku."