turbo

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

O ile wiem to wszystkie auta z Turbiną tak samo się eksploatuje niezależnie czy jest to Diesel jak w przypadku Yanka czy benzyna więc na to, że trzeba odczekać pare minut po szybkiej jeździe zanim turbina zwolni obroty nie należy narzekać :) to norma...
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

dokladnie...w kazdym turbo lopatki osiagaja predkosc kilkudziesieciu tysiecy obrotow na minute wiec to co pisze Wuerte jest calkowicie ok ;)
GonzoG

Post autor: GonzoG »

W TD są Garetty.
Co do samej pracy turbo w TD ic, to czas na całkowite wyłączenie sie sprężarki po bardziej energicznej jeździe to ok 30-40s na wolnych obrotach, jednak z jej rozgraniem do efektywnej pracy bywa różnie.

Jak ktoś chce sam montować turbo do diesla, to odradzam. Jest to bardzo ciężkie, a i silnik nie długo będzie taki eksperyment tolerował.

Co do zwiększenia mocy w TD (ic) to można wymienić sprężarkę na troche mocniejszą, ale też nie należy przesadać (150% to już max).
Drugim i rozwiązaniem jest wstawienie kompresora zamiast turbo. Można dać nawet 2x mocniejszy, bo maksymalną moc uzyska tylko przy maksymalnych obrotach. Kłopot tylko z przeniesieniem napędu, bo zazwyczaj napędzane są z wału, albo rozrządu.

No i 3-ci sposób - wstawić wydajniejszy IC. Lepsze schłodzenie powietrza też da zauważalny przyrost mocy, bo w efekcie będzie go więcej (znacznia rozszeżalność temperaturowa)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

GonzoG, a zmiana miejsca interculera w naszych autkach nie przyniosla by efektu??? Bo jak dla mnie to troszke dziwne polozenie ma ten intercooler... Wszystko musi pod maska przelatywac
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
MARKKO

Post autor: MARKKO »

w subaru imprezie też tak jest umiejscowiony
MJP

Post autor: MJP »

Miejsce nie jest złe, tylko ciśnienie na intercolerze jest za małe.Wyciąć w klapie miejsce.Tak jak Subary,kia carnival.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

i mysle ze pomysl MJP jest najlepszy :D Ale to nie zmienia faktu ze nie przekrocze 185km/h z ta skrzynia co mam,bo na 5 przy tej predkosci spada drastycznie moc silnika (ok 4700 obrotow/min) wiec nie zmieni to nic w predkosci maksymalnej,ale za to szybciej dojdzie do tego maksa :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
GonzoG

Post autor: GonzoG »

Wycięcie dziury w masce też mi chodzi po głowie i to całkiem poważnie... Zawsze będzie to wyglądało inaczej. Jest jeszcze kwestia itercoolera aktywnego (coś jak klima) - chłodnica - wymiennic ciepła układu chłodzenia cieczy, a ta ciecz chłodni dopiero powietrze.

Jak się dowiadywałem, to najprostszym zabiegiem będzie wymiana sprężarki na troche mocniejszą, lub przeróbka oryginalnej (zmiana obrotów lub kąta łopatek).


Co do prędkości maksymalnej to są 3 roziązania:
1) wymiana skrzyni na inną
2) zmiana przełożenia końcowego (chyba dyferencjał, nie jestem pewien, bo nigdy mi to nie było potrzebne)
3) dorobienie do oryginalnej 6-go biegu. (z ekonomicznego punktu widzenia najkorzystniejsze, bo zmniejszy już i tak małe spalanie)
Szacunkowy koszt wszystkich zabiegów jest porównywalny, z tym że nikt nie był mi w stanie powiedzieć ile, bo nie robili tego w eskortach i też nie wiedzą jakie są realne możliwości wykonania.

Będę szukał dalej, bo troche mnie irytuje mała prędkość maksymalna przy dość znacznym zapasie mocy.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

to rzeczywiscie pradwa,to auto spokojnie by przekroczylo 200km/h gdyby tylko mialo jeszcze jeden bieg :) Ale nie zmienialbym przelozenia na inne,bo na innych biegach by kiepsko chodzil, jedynie ta 6 biegowa skrzynia bardzo by mnie interesowala gdybym mial kase :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

a spotkał się ktoś z esiną 1,6EFI do której przełożono turbosprężarkę z MkIV 1,6 RST?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
emceha

Post autor: emceha »

Yagr pisze:a spotkał się ktoś z esiną 1,6EFI do której przełożono turbosprężarkę z MkIV 1,6 RST?
No to by była ciekawa operacja ;) Ja bym do swojego z chęcią założył turbinkę bo już powoli zaczyna mi brakować mocy :???:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

posłałem w tej sprawie pytanko do guru tuningowego z klubu fiesty, jak coś odpisze to dam znać, ale myśle że w moim przypadku jest to wykonalne tylko nie wiem czy głowice też trzeba wymienić i jak ze zgraniem komputerka... ale standard miał 132KM a jak by troszeczkę podkręcić sprężarkę to 150 by było ... Pytania: KOSZTY?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
emceha

Post autor: emceha »

Yagr pisze:Pytania: KOSZTY?
Odpowiedź: DUUUUUUUŻE!
Ja kiedyś pytałem w firmie to mi powiedzieli 4000 (elementy + montaż + strojenie) :shock:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja bym zmienił fure zamiast inwestować tyle kasy w to to.

http://moto.allegro.pl/item165773917_op ... m_gaz.html <- wprawdzie nei podoba mi sie ten wiejski tuning, ale ma wszystko co tygryski lubia najbardziej - i turbo i ponad 200KM i 4x4 i jeszcze gaz do pełni szczęścia - żyć nie umierać za taką stosunkowo małą kasę :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

obiecałem opinię specjalisty? oto ona:
"...Przechodząc do meritum:
Możliwość uturbienia zawsze jest.
Ale na początek zadam pytanie za które przepraszam i nie nie chce usłyszeć zadnej odpowiedzi ;)) sam sobie musisz odpowiedzieć na to:)

Czy mas jakeis 5-8 tyś na to zeby uturbioć silnik tak żeby to było dobrze zrobione?? ( nie odpowiadaj!! ja nie chce ci zagladać w portfel).

Jelsi chodzi o sam o uturbienie to potrzebowałbyś
Kolektor wydechowy, turbine przewody olejowe do niej, zrobić cąłe orurowanei plus wstawić InterCooler, odpreżyc silnik czyli wstawić tłoki z wersi RS Turbo (Fiesta MK3/Escort MK3/MK4). I najważniejsza i zarazem najdroższa rzecz czyli elektroniak. Tu najprościej by było zrobić nową Mape np. SMT6. najprawdopodobniej do tego byś potrzebował jakiś Mapsensor który czyta nad i pod ciśnienei oraz wtryski 240ccm zeby wycisnać to co sie da z takeigo zestawu. moc mogła by dojść pewnei do jakeiś 160-170KM po wymianei wąłka rozrządu moze na wet w okolice 185KM (wałek przyanjmneij seria z tych samych aut co tłoki). ..."

a tu odpowiedź na to samo pytanie z Godula Moto Sport :
"...Przeciętny koszt przerobienia silnika wolnossącego na doładowany to koszt od 8 do 12 tyś zł .
Im starszy samochód tym koszt jest wyższy ...."

jak widać różnice w wycenie przeróbek są spore ;), poza tym koledze z FKP jakoś tak bardziej się chce niż panu Andrzejowi Goduli.
Dla chętnych na skorzystanie z usług warsztatu jednego bądź drugiego niedługo zapodam lina do obu ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ