Strona 1 z 2

Nierówna praca silnika(zbyt małe obroty) gaźnik!!

: 28 maja 2007, 17:57
autor: michmarmik
Na wstępie witam wszystkich forumowiczy!!
zaznaczam iz szukalem juz troche odpowiedzi na moj problem ale niestety nie znalazlem albo i przeoczylem(choc pewnie jest ich z 100 ;)), wiec prosze o wyrozumialsc.

Więc do rzeczy!
Ford 1,6l 92r.
Problem: obroty na biegu jałowym czesto spadaja do 500 albo i nawet (oststnio) silnik gasl! raz jest dobrze a raz zle.szczerze mowiac nie mam pojecia co to moze byc.czytalem o jakims silniku krokowym ale nie wiem nawet czy ten model go posiada? wiec prosilbym o pomoc z uwzglednieniem gdzie co jest :)
za pomoc szczerze dziekuje!!!
do moderatora: jesli taki post juz istnieje to podepnij mnie do niego,ale prosze nie kasuj!
pozdrawiam

: 28 maja 2007, 18:23
autor: Yagr
michmarmik pisze:czy ten model go posiada?
posiada
ale problem może tkwić też gdzieś indziej - jeśli po rozgrzaniu silnik utrzymuje prawidłowe obroty to może być faktycznie zawór regulacji obrotów jałowych (albo silnik krokowy albo elektrozawór w zależności od silnika)
możesz też mieć zapchany filtr paliwa, filtr powietrza, uszkodzony czujnik położenia wału itp.
Temat był faktycznie wałkowany wielokrotnie i były też fotografie silnika krokowego/elektrozaworu :razz:
czy twój silnik to 16v czy 8v?
zajrzyj tu http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3378

xxx

: 28 maja 2007, 18:36
autor: darcun4
Tu masz krokowy w 8 V

: 28 maja 2007, 19:06
autor: Yagr
to to ustrojstwo z niebieską nalepką ze znaczkiem forda i numerkiem :grin:

: 28 maja 2007, 20:23
autor: michmarmik
Silnik mam 8V , ale zadnego silniczka krokowego czy tez elektrozaworu nie widze.
zalaczam fotgrafie gaznika!i calego silnika. a i jeszcze jedno !silnik po rozgrzaniu rowniez ma niestabilne obroty tak jak napisalem raz jest dobrze a raz nie.
filtr powietrza czysty, paliwa nie wiem sprawdze,czujnik walu sprawdze.
a i jesze takie pytanie co to jest za czujnik?zaznaczylem za czerwono na zdjeciu.

: 28 maja 2007, 20:38
autor: Yagr
chłopie!! ty masz gaźnik co powinieneś napisać na samym początku bo to dość zmienia stan rzeczy. Gdy piszesz 1,6 Mk5 z 1992 roku to większość (nie zaryzykuję stwierdzenia że wszystkie) escortów z tych roczników i pojemności miała wtrysk! Więc albo masz jakąś michałkową wersję albo ktoś dziargał w tym autku po swojemu (albo wywalił układ wtryskowy (jedno- czy wielopunktowy) i wrzucił gaźnik, albo masz składaka z silnikiem od Mk 4, albo ktoś wymienił cały zespół napędowy (co na jedno wychodzi :razz: ) Teraz gdy wreszcie ujawniłeś te ściśle tajną informację możemy dopiero zacząć szukać właściwej przyczyny problemów. Moim zdaniem to albo padnięty/źle wyregulowany gaźnik (nie znam się na tym - czekaj na innego speca) albo problem z dostarczaniem paliwa do gaźnika (pompa, filtr itp)

ps. sorry, wersja z gaźnikiem nie jest michałkow i ma sporo zalet względem wtrysku ale takie rzeczy pytając o radę trzeba ujawnić ;)

xxx

: 28 maja 2007, 21:11
autor: darcun4
Ło !! A to trefniś :mrgreen:

"

W sierpniu 1990 roku, po 10 latach od wprowadzenia na rynek pierwszej generacji samochodu Ford Escort o napędzie kół przednich, firma Ford rozpoczęła produkcję jego następcy— drugiej generacji modelu Escort z przednim napędem oznaczonej Escort '91 (rys. 0.1) oraz równocześnie produkcję modelu Orion '91 o nadwoziu trzybryłowym (rys. 0.2), który zastąpił produkowany przez 7 lat model o tej samej nazwie. Sprzedaż tych samochodów rozpoczęto w Europie we wrześniu 1990 roku.

W nowej rodzinie zastosowano znane już silniki benzynowe CVH (z wałem rozrządu umieszczonym w głowicy) o pojemności 1,4 dm3 i gaźnikowym lub jednopunktowym wtrysku benzyny, o mocy odpowiednio 54 kW (73 KM) lub 52 kW (71 KM) oraz o pojemności 1,6 dm3 i wielopunk-towym wtrysku benzyny, o mocy 66; 77 i 79 kW (90; 105 i 108 KM). Użytkownikom preferującym mniejsze pojemności silnika zaoferowano wcześniej znane silniki benzynowe HCS (z wałem rozrządu umieszczonym w kadłubie) o pojemności 1,1 dm3 (tylko Escort '91) oraz 1,3dm3. Alternatywnie do napędu samochodu zaoferowano stosowany wcześniej silnik wysokoprężny o pojemności 1,8 dm3.

W miesiąc później na Salonie Samochodowym w Paryżu Ford zaprezentował nowy samochód Escort XR3i o trzydrzwiowym nadwoziu, napędzany szesnastozaworowym silnikiem benzynowym CVH o pojemności skokowej 2,Odm3 i mocy 110kW (150 KM). Silnik ten wywodził się od silnika „Twin Cam" (z dwoma wałami rozrządu) stosowanego już w niektórych wersjach modeli Sierra i Scorpio oraz Escort RS 2000.

W styczniu 1991 roku wprowadzono dwie nowości: kombi pod nazwą Escort Clipper oraz całkowicie nową rodzinę silników benzynowych, zwaną Zeta. Silniki Zeta są szesnastozaworowymi silnikami przeznaczonymi dla wielu modeli samochodów Ford lat 90. Silnik Zeta 1,8dm3 w dwóch odmianach o mocy 77 lub 96 kW (105 lub 130 KM) był pierwszą wersją rodziny tych silników przeznaczoną do samochodów Escort XR3i. W sierpniu 1992 roku samochody Ford Escort i Orion zmodernizowano, wprowadzając w modelu Escort pokrywę przedziału silnika z owalnąosłoną ozdobną wlotu powietrza (rys. 0.3) i zmieniając kształt tylnych lamp zespolonych, zderzaków oraz progów nadwozia. W modelu Orion zastosowano podobny kształt przedniej części nadwozia, lecz wlot powietrza miał poziomą listwę zamiast siatki. Wprowadzono także drugą wersję silnika Zeta o pojemności 1,6 dm3 i mocy 66 kW (90 KM). Wersję kabriolet zmodernizowano podobnie w kilka miesięcy później. W marcu 1993 roku na Salonie samochodowym w Genewie oficjalnie zaprezentowano kabriolet Escort wyposażony w silnik Zeta"

Zastosowano dwuprzelotowy gaźnik opadowy firmy Weber z pompką przyspieszenia, podciśnieniowym urządzeniem wzbogacającym, przepustnicą drugiego przelotu sterowaną podciśnieniem oraz podciśnieniowym opóźnianiem zamykania przepustnicy w silnikach z mechaniczną skrzynką przekładniową.

"Samochody wyposażone w silnik 1,6dm3 bez katalizatora spalin (typu LUK) oraz wspomagania układu kierowniczego lub klimatyzację są wyposażone w regulator biegu jałowego. Jest to elektryczny silnik krokowy sprzężony z przepustnicą gaźnika. W tym przypadku prędkość obrotowa biegu jałowego nie jest regulowana ręcznie. Marka i typ: Weber TLD (2V)."

: 28 maja 2007, 21:42
autor: michmarmik
no dobra mam Escort Clipper 1.6 8V gaźnik 92r. :)
nie wiem czy ja dobrze zrozumialem ale wydaje mi sie ze powinienem wyregulowac obroty tymi wkretami z rysunku pierwszego czy drugiego????
dla rozwiania wszelkich watpliwosci na gazniku pizse weber 89sf ea nie wiem czy to cos znaczy ale pisze na wszelki wypadek

: 01 cze 2007, 17:22
autor: michmarmik
i jak?? ruszac te wkrety czy nie? zebym nie zrobil gorzej niz jest.
a moze wymienic swiece i przewody i przeczyscic gaznik???

: 01 paź 2007, 22:08
autor: michmarmik
no wiec problem jest nadal, z tym ze niskie obroty wystepuja przy zimnym silniku, a skoro idzie zima to trzeba to zrobic :) (tak stwierdzil moj ojciec)(problem dotyczy Escort Clipper 1.6 8V gaźnik 92r nalezacego do ojca) no i sie chyba ja wezme za to tylko pomozcie bo nie wiem od czego zaczac :) :razz: moze to wina ssania,chyba tokowe jest automatyczne?

: 01 paź 2007, 22:22
autor: Yagr
jeżeli niskie masz przy zimnym silniku to możesz mieć problem z ssaniem

: 14 paź 2007, 22:59
autor: michmarmik
A jak ssanie jest ok?tzn.otarcie przepustnicy sie zgadza.
p.s. darcun4 na fotografi to chyba jest elektrozawor? a nie krokowy??
ps2.a mozna taki elektrozawor rozlazyc na czesci tzn.wyciagnac z srodka tez "zawor"(sprężynke itp.)zeby go dokladnie wyczyscic i sprawdzic szczelnosc?jak a jest zasada jego dzialania??

: 15 paź 2007, 15:32
autor: Jamszoł
Zasada działania taka sama jak krokowca - elektrozaworu nie rozłożysz na części. :(

: 15 paź 2007, 17:09
autor: michmarmik
szkoda:( bo ciezko go wyczyscic dokladnie :(

: 15 paź 2007, 18:09
autor: Jamszoł
Może nie mechanicznie ale przy elektryce trzeba pogrzebać ?