Strona 1 z 1

wymian serwo w escorcie 1,4 monowtrysk 93 rok

: 18 cze 2007, 22:45
autor: valdi-77
witam byłem zmuszony wymienić serwo w swoim escorcie z uwagi na rosnący pedał w czasie jazdy oraz trzęsienie kierownicą, Po odpowiedziach na forum kolegów padło właśnie na serwo że to jest uszkodzone. Poniżej foto relacja z jego wymiany wybaczcie że zdjęcia i opis może komuś nie bardzo będzie zrozumiały ale jak to mówią to jest mój pierwszy raz.
dzięki koledze Patrykowi z forum za co mu dziękuje i jego pomoc udało mi się zrobić jakbym to nazwał przyrząd do odpowietrzania ciśnieniowego hamulców (myślę że nie będzie zły na mnie za udostępnienie opisu) poprostu sprawuje sie super. Jeszcze raz dzięki pozdrawiam

: 18 cze 2007, 23:14
autor: WieSiu
fajny opisik :) na pewno sie przyda,zwlaszcza ten patent na odpowietrzanie hamulców :D

: 19 cze 2007, 00:07
autor: Patryk
Ciesze sie ze moj patent sie przydal :mrgreen: w sumie taka pierdola a czasami taka potrzebna :cool: bylbym w zamian wdzieczny za punkcik "pomogl" :mrgreen: pozdro

: 19 cze 2007, 06:56
autor: valdi-77
witam oczywiście patryk punkcik dla ciebie
pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje

: 19 cze 2007, 12:31
autor: Patryk
To teraz jeszcze ja wrzuce foty tego swojego patetntu :cool: mozna wytworzyc fajne cisnienie i wtedy z zaciskow plyn wrecz tryska :razz: trzeba tylko uwazac aby z cisnieniem nie przesadzic bo mozna uszkodzic zbiorniczek, ja w swoim zrobilem 2 atmosfery :shock: ale pokazaly sie odbarwienia na tworzywie spowodowane odksztalcaniem materialu :shock: dlatego proponuje cisnienie robocze w granicach 1-1,5 atmosfery :cool:

: 19 cze 2007, 14:38
autor: Jamszoł
Można jeszcze inaczej odpowietrzać hamulce - również sprzęgło jeśli macie do czynienia z samochodem ze sprzęgłem hydraulicznym.
Bierzemy jakąś pompkę paliwową z ręcznym pompowaniem i dwa wężyki - jeden wężyk zatapiamy w butelce z płynem - drugi po odpowietrzeniu ( należy przepompować płyn do momentu braku powietrza ( obieg zamknięty - drugi wężyk w butelce)) wężyk podłączamy pod odpowietrznik przy kole i pompujemy płyn .
Płyn wypycha powietrze poprzez zapowietrzoną pompę do zbiorniczka.
Zaletą takiego odpowietrzania jest to , że możemy to zrobić samemu - szczególnie przydatny sposób w momencie wymiany samej pompy - nie pusimy przepychać powietrza aż do odpowietrzników.
Nadmienię , że w niektórych samochodach sprzęgła nie odpowietrzy się w inny sposób.
Np. Star z silnikiem Mana ; Man ; Renault ( wszystkie ciężarowe) ; Liaz itd.
Także wiele osobówek.

: 20 cze 2007, 11:27
autor: Patryk
No widzisz czlowiek uczy sie cale zycie :cool:

: 20 cze 2007, 22:47
autor: lordpablo
Zdecydowanie manewr odpowietrzania układu hamulcowego w escorcie należy do zadań specjalnej troski. w moim po odpowietrzeniu pedał hamulca jest bardzo wysoko i jest sztywny. wyjazd na próbę i ostre hamowanie na asfalcie. Efekt - pedał jest niżej i samochód słąbiej hamuje. Ile ja już się nakombinowałem z układem co to moze byś i jak to naprawic. Najciekawsze, że po odpowietrzaniu nie ma nigdzie powietrza w układzie a póżniej jakimś magicznym miejscem dostaje się do układu.

: 22 cze 2007, 10:57
autor: Yagr
lordpablo pisze:a póżniej jakimś magicznym miejscem dostaje się do układu.
kto szuka - znajduje ;)