Tuning mechaniczny silnika - koszta
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
raczej tylko obrobił głowicę (porting, polerka itp), poprawił dolot (filtr stożkowy na gładkiej rurze) i wydech ( kompletny wydech dedykowany) - to wszystko jeśli dobrze wykonane powinno starczyć na taki przyrost - moim zdaniem, oczywiście znajdź sobie tego użytkownika i zapytaj
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Może i pasuja ale nie dużo dadzą Bo różnice w mocy pomiędzy 1.6 a 1.8 wynikają z jeszcze innych rzeczy niz wałki Najlepiej zamontować sportowe wałki. Rozmawiałem wczoraj z kolesiem z firmy Świątek i prawdopodobnie zasilę rodzimy kapitał. Łacznie z przeróbką głowicy wyjdzie około 2300 zł. Do tego wydech z nierdzewki kompletny i "świnka" jakieś 150 powinno wyjść po zchamowaniu.lordpablo pisze:a wałki pasują od 1.8????
zmartwie wszystkich tych co maja 1,6 cvh i chcą przerobic na 1,6 Turbo:(
dół silnika jest całkiem inny
inny blok i inne tłoki
jak wykrzesac wiecej mocy z 1,6 t?
przywieżć z angli zcipowany komputerek max 1000zł
załozyc dobrego blow offa 400-600zł
zaworek pozqwalajacy regulować recznie ciśnienie turbiony 50-150zł
podkrecic do 1,1bar
odpalic
i cieszyc sie momentem w granicach 270Nm i 180KM:
seryjne wałki i reszta w 1,6 T wytrzymują spokojnie 200KM turbinka ma potencjał do 500
zdecydowanie jest to najłatwiejszy silnik do tuningu:D
mowa o 1,6 T z EScorta
w fieście jest juz wiecej zabawy ale mozna to zrobic lepiej
dół silnika jest całkiem inny
inny blok i inne tłoki
jak wykrzesac wiecej mocy z 1,6 t?
przywieżć z angli zcipowany komputerek max 1000zł
załozyc dobrego blow offa 400-600zł
zaworek pozqwalajacy regulować recznie ciśnienie turbiony 50-150zł
podkrecic do 1,1bar
odpalic
i cieszyc sie momentem w granicach 270Nm i 180KM:
seryjne wałki i reszta w 1,6 T wytrzymują spokojnie 200KM turbinka ma potencjał do 500
zdecydowanie jest to najłatwiejszy silnik do tuningu:D
mowa o 1,6 T z EScorta
w fieście jest juz wiecej zabawy ale mozna to zrobic lepiej
Ogólnie silniki seryjnie na turbinie to dużo wdzięczniejszy materiał do tuningu podnoszącego moc, wystarczy w zasadzie zmienić turbo na wydajniejsze, wtryski, ewentualnie pompe paliwa i można się cieszyć sporo większą mocą, w silnikach wolnossących jest niestety więcej zabawy i aż tyle mocy się z nich nie wykrzesa A szkoda, bo chetnie bym pomajstrował troszkę i podniósł sobie moc jeszcze w moim Cóż, pozostaje mi cieszyć się tym co mam
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
polecam lekturę tego tematu pod koniec jest tłumaczenie ze stron angielskich odnośnie modyfikacji ZETEC-ów N/A jka i TURBOmonets pisze:czesc ja bym sie chcial dowiedziec jak ulepszyc 18 16V 105km
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=47240
W silniku 1.8 RDA 105 KM średnica przepustnicy wynosi 42 mm, czyli tyle samo ile w silniku 1.6 16v. W silniku 1.8 RQB średnica przepustnicy wynosi już 55 mm, a moc wzrasta do 130 KM.monets pisze:czesc ja bym sie chcial dowiedziec jak ulepszyc 18 16V 105km ??? moze ktos wie i jaka moc bym mial z tego
Jak tylko masz możliwość to spróbuj wymienić odpowiedni element...
Acha i chyba w silniku 1.8 130 KM zastosowali natrysk oleju na denka tłoków dla lepszego chłodzenia. Tyle przynajmniej podaja w książce.
Pozdr.
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
niestety to nie tylko przepustnica i natrysk oleum.... jeszcze komp jest trochę inaczej wystrojiny... ale o 1,8 to chyba najwięcej emceha wie...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
No moze nie najwięcej ale coś tam wie. Z tego co mnie wiadomo to różnice są następujące:Yagr pisze:ale o 1,8 to chyba najwięcej emceha wie...
- większa przepustnica
- inne wałki
- inne wystrojenie kompa
- dodatkowy natrysk oleum na denko tłoka
Można wymienić przepustnicę na tą z RQB albo z N7A bo są takie same. Mondek 2.0 też taka ma. Przerobić do tego dolot: stożek, nadmuch ze zderzaka na storzek, odizolowanie termiczne filtra od silnika, rura dolotowa bez większych zakrzywień (wszystko z głową a nie na pałę) i już poowinno śmigać inaczej. Tych 130 koni się nie uzyska w ten sposób ale coś tam zawsze więcej napewno.