Tuning mechaniczny silnika - koszta

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

mikruss

Post autor: mikruss »

Ze zwykłego 1.8 można zrobić "prawie" RGB poprzez wlasnie przepustnice, walki, komp no i wtryski i gdy motor jest zdrowy to pod 130 PS powinno dochodzić ;)
emceha

Post autor: emceha »

Tak mikruss, ale bez wałków i kompa tyle nie uzyskasz :???:
mikruss

Post autor: mikruss »

Przeca napisalem. Samą przepustnicą i wtryskami coś tam sie uzyska ale tylko troszke :???:
Ostatnio zmieniony 21 lis 2007, 17:19 przez mikruss, łącznie zmieniany 1 raz.
Procurator

Post autor: Procurator »

Jak nie będziesz miał nadmiernie ciężkiej nogi to może obejdzie się bez chłodzenia denek tłoków natryskiem oleju.
No to wymień tą przepustnice i wałki rozrządu na te z RQB, zresetuj komputer i masz...
Żeby tylko w moim 1.6 CVH EFI można byłoby zyskać aż 25 km więcej, za wymiane tak niewielkiej ilości elementów i w dodatku seryjnie produkowanych.
Pozdr.
mikruss

Post autor: mikruss »

reset kompa nic nie da musi byc ten z RGB a ciezko go dostac a najlepiej to juz zamontowac SMT6 i pojechac na strojenie
emceha

Post autor: emceha »

mikruss pisze:a najlepiej to juz zamontowac SMT6 i pojechac na strojenie
Zgadza się ;) Sam komp typu stand alone już by coś dał więcej bo masz pole do popisu tworząc nową mapę paliwa. Nie da to jakiś wilekich efektów na standardowych wałkach, wtryskach czy przepustnicy ale zawsze coś da. Z reguły jest tak że fabryka nie żyłuje siników i bardzoej stawia na bezproblemową eksploatację kosztem własnie większej mocy.
Procurator

Post autor: Procurator »

Ja bym chyba wymienił tą przepustnicę na 55mm. To nawet w moim 1.6 CVH EFI przepustnica ma ok 53..55 mm (niestety nie udało mi się zmierzyć dokładnie), a tu w silniku 16v dali tylko 42mm. Po co robili znacznie bardziej skomplikowany rozrząd 16 zaworowy, chyba usiłowali przecież poprawić przepustowość gazów, a tu nie wiedzieć czemu udusili silnik na przepustnicy.
Pozdr.
mikruss

Post autor: mikruss »

Emisja spalin kolego ;)
emceha

Post autor: emceha »

mikruss pisze:Emisja spalin kolego
to raz a dwa 16 zaworów jaet bardziej elastyczne niż 8 ;)
mikruss

Post autor: mikruss »

Oj czy ja wiem aby 16v bylo bardziej elastyczne od 8V.
Moj ma max moment obr przy 4 tys obr a moc przy 5 tys - no to co to za elastycznosc.
1.3 byl bardziej elastyczny niz 1.6, gozej jechal ale wykres na pewno byl bardziej plaski, bo max moment obr osiągał już chyba przy 2500 tys albo 3000 a moc max przy niecałych chyba 5000 tys jak dobrze pamietam.
Silnik 8v ciągnie od samego dołu a każde 16 v dopiero w górnych wartościach obrotowych silnika - bez wyjątku, no chyba ze mamy już V6 z 4 zaworami na cylinder to tu już jest inaczej.
Niby 16V powinno rozwijać wieksze moce jak 8V a własnie wystarczy spojrzeć na starego Escorta RST z silnikiem 1.6 8v turbo. W standardzie ile to ma 140-150 PS a można kręcić do 250 PS i spoko a taki mój Zetec 1.6 by sie chyba rozleciał w mak.
MARKKO

Post autor: MARKKO »

mikruss pisze:własnie wystarczy spojrzeć na starego Escorta RST z silnikiem 1.6 8v turbo. W standardzie ile to ma 140-150 P
130
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

mikruss pisze:Silnik 8v ciągnie od samego dołu
no nie do końca się z tym zgodzę - mój jedzie powyżej 3000.
mikruss pisze:wystarczy spojrzeć na starego Escorta RST z silnikiem 1.6 8v turbo
turbo to zupełnie inna bajka
mikruss pisze:Moj ma max moment obr przy 4 tys obr a moc przy 5 tys
no nie do końca - max mocy 90 KM przy 5500 a moment 134 Nm przy 3000 a teraz dla porównania dane dla 1,6 8v EFI - 105 KM przy 6000 i 138 Nm przy 4000 (wg WKŁ) i ta różnica jest odczuwalna!
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
mikruss

Post autor: mikruss »

E a ja patrzylem w istrukcje obslugi (niemiecka) i tak odnosnie mocy i momentu i bylo tak jak napisalem, chyba ze sie pomylilem, musze to sprawdzic. A co do Twojego 1.6 8v to na pewno lepiej jedzie jak zetec czy sie myle??
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

A gdzie ja napisałem że lepiej jedzie? Zetec ciągnie od niższych obrotów i w codziennej eksploatacji jest to wygodniejsze. Mój co najwyżej może pokazać w górnym zakresie obrotów - wtedy to jest mocny. A co do tej instrukcji po niemiecku... ja mam do Mk VII po polsku i jedyna różnica dla 1,6 16v to podany moment. zresztą spróbuję wkleić, tylko jakość skanu jest kiepska...
Załączniki
bez tytułu.JPG
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Procurator

Post autor: Procurator »

No to wymień przynajmniej komputer na ten z silnika RKC 115 KM. W książce napisali, że dzięki zmianie programu sterowania kąta wyprzedzenia zapłonu udało się moc podnieść do 115 KM. Wygląda więc, że wystarczy wymienić tylko komputer i dzięki nowemu programowi zyskasz 10 KM.
Pozdr.
ODPOWIEDZ