Ogrzewanie padło

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja stawiam na zagotowanie się płynu z powodu holowania.
Ale wiatrak się powinien załączyć i ewentualnie pracować non stop.
Tu może być padnięty czujnik załąnczający wentylator albo sam wentylator.
Dolej płynu - na zimnym silniku do 3/4 stanu i tak jak Ci emceha, podpowiada patrz co się będzie działo.
Oczywiście uszczelki nie można wykluczyć ale wtedy w zbiorniczku po odpaleniu i zagrzaniu się motorka będzie rosło nadmiernie ciśnienie - może też bulgotać.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 »

Zapomniałem dodać że wiatraczek sie załączył i kręcił az miło
Doleje wody i zobacze co sie bedzie działo :) . Oby to nie była uszczelka :roll: :sad:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jakobs72 pisze:Doleje wody
żadnej wody.
Dolej płynu - jeśli będziesz miał za dużo wody to tym szybciej zagotujesz to co masz w chłodnicy.
Woda wrze - wiadomo a płyn w 120 stopniach.
Przy głowicy potrafi być czasami ponad 100 stopni.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 »

upss :D oczywiście że płynu

Taki skrót myślowy
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

NO ;)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 »

Witam ponownie. Po kilku dniach testowania ogrzewania, nietety musze powiedzieć, że pomimo mojego dolewania płynu, płynu ubywa i ogrzwanko raz działa, raz niedziała. Niestety prawdopodobnie płyn ucieka przez korek wlewu do zbiorniczka wyrównującego. Zauważyłem również że jak doleje płynu i przejade sie troche, jakieś 6 km to w zbiorniczku jest mnustwo szumin i piany. Płyn jest koloru rdzawego.

Czyżbym musiał rozbierać silnik ?
Ma ktoś jakiś pomysł ?

Pozdrowionka jakobs72
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

wypłukaj układ octem podejrzewam że masz coś gdzieś zapchane ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak są bąble to równie dobrze czego nie życzę nikomu - jest walnięta uszczelka pod głowicą i ciśnienie sadzi do układu chłodzenia.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Koyot

Post autor: Koyot »

Kiedyś przed Essim miałem Wartgolfa 1,3 objawy były wypisz, wymaluj takie same jak u Ciebie jakobs72, no i niestety to byla uszczelka pod głowicą. :cry:
Powietrze dostaje się przez nieszczelną uszczelkę do układu chłodzenia i notorycznie zapowietrza Ci nagrzewnicę.
emceha

Post autor: emceha »

Koyot pisze:Powietrze dostaje się przez nieszczelną uszczelkę do układu chłodzenia i notorycznie zapowietrza Ci nagrzewnicę.
No ja też bym stawiał na uszczelkę ;) Cwaniak jestem bo własnie tak mam i dzisiaj auto idzie do mechanika. jakobs72 jak będziesz chciał to zrobić to daj znać. Dam Ci namiar na warsztat gdzie Ci to zrobią dobrze i za rozsądne pieniądze.
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Hmmm.... A co to może być? Na wolnych obrotach leci zimne powietrze a jak dam mu trochę po gazie, to zaraz jest ciepłe i jak zdejmę nogę z gazu to znowu leci zimne. W służbowej Skodzince tak miałem ale okazało się że jest mało płynu i po uzupełnieniu objawy zniknęły, natomiast w Fordzie płynu jest wystarczająco
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

prawie zapchana nagrzewnica :cool:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
emceha

Post autor: emceha »

morgon, sprawdź najpierw poziom płynu w wyrównawczym ;) Jak za mało to dolej. Ogólnie pompa wody też może być na wykończeniu
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

emceha, jak napisałem w poprzednim poście, płynu jest wystarczająco. No jak zwykle mój Fordzik dba o to żebym zawsze miał co robić. Jeżeli to pompa to wiadomo że do wymiany ale jeśli to zapchana nagrzewnica, jak pisał ARIEL, to można ją jakoś przeczyścić?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

No ja ostatnio też przetestowałem ogrzewanie i jakoś cienko... Otwieram maskę a tam lód na parowniku :shock: Powód? sparciałe węże doprowadzające płyn chłodniczy do grzania parownika, wyciek płynu i tym samym mało płynu w układzie. Niezłą chałturę odwalili gazole przy montażu instalacji - oryginalne węże fordowskie w dobrym stanie po 16 latach a te dołożone przez gazoli padły po 5! szajs jakich mało!
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ