Strona 1 z 1

Przy jakich obrotach eksploatacja jest najekonomiczniejsza?

: 30 sie 2007, 18:10
autor: Procurator
Ja często starałem się włączać możliwie wysoki bieg tak aby samochód jeszcze równo szedł a silnik lekko pyrkał, ale nie szarpał. I zauważyłem, że wcale nie jest tak ekonomiczna eksploatacja pojazdu na bardzo niskiej prędkości obrotowej silnika (ale bez szarpania) i dość wysokim biegu.
W jakim więc zakresie prędkości obrotowej radzicie utrzymywać silnik (CVH 1.6 z wtryskiem ) aby eksploatacja była najekonomiczniejsza, a zużycie części i oleju najmniejsze? Albo inaczej: w jakim zakresie prędkości jazdy radzicie włączać odpowiedni bieg aby silnik się możliwie mało "męczył" i mało palił?
Pozdr.

: 30 sie 2007, 18:24
autor: Jamszoł
Założyłem ostatnio komputer do pomiaru zużycia paliwa.
Opisałem to w poscie - impulsator.
Najniższe zużycie paliwa - bez ubocznych objawów ( szrpanie klekotanie itd.) występuje pomiędzy 1800 a 2400 obrotów - według zużycia paliwa chwilowego.

: 30 sie 2007, 23:14
autor: cidzej
jamszoł, kurczaki pieczone :P juz kiedys byla mowa na ten temat :P silnik DOHC to nei silnik CVH :P

jako uzytkownik silnika CVH , acz kolwiek nieco slabszego [1.4], mowiec tak: biegi nalezy zmieniac przy predkosci obrotowej 2750-3000RPM. wtedy, po zmianie, silnik bedzie mial od razu 2000-2100RPM i od razu bedzie szybko i żwawo ciagnął. jazda z obrotami <2000RPM dla tego silnika oznacza, ze trzeba dodac wiecej gazu zeby przyspieszyc a co za tym idzie waha zaczyna sie lac strumieniami. prawde powiedziawszy spalanie przy jezdzie na obotach takich jak jamszoł kiedys juz zaproponowal podnioslo u mnie o wiecej spalanie (no i samochod byl bardziej "ospaly") niz jak jezdzilem do 3500RPM (po zmianie biegu było ~2500RPM)

na koniec dodam, ze (w przypadku mojego silnika) roznice w operowaniu gazem moga powodowac wzrost spalania o nawet 1,5L/100km w miescie co jest wartoscia sporą.

: 31 sie 2007, 06:35
autor: Procurator
Domyślić się można nawet tego. Jak podają w książce to w tym silniku dość wcześnie otwiera się zawór wydechowy (chyba 44 stopnie przed DMP) i należy oczekiwać, że część energi spalin będzie uciekać do rury wydechowej jeżeli będzie się jeździło na bardzo małej prędkości obrotowej i wysokim biegu. Aż się prosi by w tym silniku były zmienne fazy rozrządu.
Pozdr.

: 07 wrz 2007, 10:32
autor: osimek1
jazda czy jest ekonomiczna czy nie to juz tylko i wylacznie zalezy od tego jaka kto ma noge - mozesz jechac na niskich obrotach (w graniach 2tys obr - teoretycznie najkorzystniej) ale jak bedziesz mocno gaz deptal to i tak sporo wciagnie.

: 07 wrz 2007, 16:28
autor: ARIEL
silnik 1.4 musi mieć powyżej 2000 obr. inaczej muł isię męczy a zatym spalanie rośnie ekonomia jest przy 2-3 tyś obr.