reduktor BRC AT90E - odpowiedniki ?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

bo po tej focie nie da sie rozeznać :mrgreen: akurat I i II generacja różnią się w zasadzie tylko obecnością silnika krokowego sterowanego przez komp gazowy na podstawie sygnałów z sondy lambda ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

a wcałe że nie, jak masz II generacji to w butli masz ręczny zawó ten co idzie od tankowania do butli a drugi jest elektromagnetyczny a w pierwszej oba zawory są ręczne
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

lordpablo, powiem tak - II generacja instalacji gazowych to efekt wprowadzenia przepisu zobowiązującego do posiadania w instalacjach gazowych elektronicznego systemu reagującego na zmiany jakości spalin (ekologia). Wprowadzono więc krokowiec :) Zawór ręczny powinien znajdować się w każdej butli - to z kolei względy bezpieczeństwa. Zawory elektromagnetyczne sa też w I generacji i zależy to od rodzaju (producenta) instalacji. Ja mam np 3 elektrozawory w swojej II generacji - przy filtrze gazu, parowniku i butli. Ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby było ich i dziesięć...
ale koniec o tym bo nie ma sensu powielac tematu...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

może i tak ja mówie na przykłądzie instalacji, które miałem lub mam, w Samarze miałem taką zwykłą podstawowa i tam były dwa ręczne zawory a w Essim przy butli jest jeden taki a drugi taki, jak kolo wczoraj wymieniał mi filtr gazu to poprostu delikatnie poluzował przewód od gazu przy parowniku, ulotniło się to co było w przewodzie i poprostu zdjął filt a w zbiorniku niczego nie zakręcał
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

lordpablo, skoro juz poruszyłes temat... gdzie był ten drugi ręczny zawór poza tym na butli?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

w starej instalacji były dwa w butli, jeden na dojściu do butli w zaworu tankowania, a drugi który wcychodził na przewód do parownika, także dogłem zamknąć dojście lub wujście ze zbiornika, w obecnej instalacji mogę ręcznie zakręcić dojście do zbiornika a wyjście steruje elektromagnes
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

zobaczymy u Darka na zlocie, on ma I gen. jak u niego są te zawory rozwiązane ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

ok jak ktoś che zo zrobię foty jednej i drugiej instalacji
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

a ja nie mam bladego pojecia ktora mam generacje, :P

Yagr, mowisz ze II charakteryzuje sie obecnoscia krokowca?? to chyba powinienem miec go wymienionego na fakturce za instalacje :P
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

http://www.rybacki.pl/query/query_lista.php?kat=21
tu są schematy instalacji oraz ich części składowe
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

najprostszy sposób: w I gen na wężu gazowym między reduktorem a mixerem jest śruba regulacyjna (register) a w II gen jest tam silniczek krokowy (ustrojstwo z 4 kabelkami :) ) Były też instalacje II gen. mające i krokowiec i register.
register wygląda tak: http://www.pasieka.superhost.pl/images/reg.jpg
silnik krokowy wygląda tak: http://www.pasieka.superhost.pl/images/krok1.jpg
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

ja mam z silnikczkiem krokowym :cool:
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

w takim razie mam I generacje, bo ta srubka sni mi sie juz po nocach :P
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

lordpablo pisze:zwykłą podstawowa i tam były dwa ręczne zawory
Też tak mam.
lordpablo pisze: jak kolo wczoraj wymieniał mi filtr gazu to poprostu delikatnie poluzował przewód od gazu przy parowniku,
Całkiem nie potrzebnie.Wystarczy przy wyłączonym zapłonie poluzować śrubę na klucz "13",która dociska obudowę filtra do elektrozaworu, a którą i tak musi odkręcić wymieniając filtr.
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

ta moja naprawa idzie mi jak krew z nosa (ale wierze ze mi sie uda) ;)

narazie poodlaczalem (prawie) wszystkie weze od reduktora. pozostal mi tylko wezyk na drodze reduktor <=> butla. skubanstwo sie niezle trzyma, a dojscie kluczem jest mocno srednie. jak krece sruba, to obraca sie caly element z filtrem gazu.

z braku garazu jestem zmuszony robic to na parkingu, a niestety juz sie szybko zaczyna robic ciemno :/
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
ODPOWIEDZ