reduktor BRC AT90E - odpowiedniki ?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

reduktor BRC AT90E - odpowiedniki ?

Post autor: siutek »

witam, mam problem (nie pierwszy i nie ostatni raz :P)

padl mi ostatnio reduktor, pojechalem do mechanika, pokrecil srubkami, chcac wyregulowac, ale to nic nie dalo. za wymiane reduktora zawolal 300zl (o zgrozo!). dlatego zastanawiam sie czy moge moj parownik BRC AT90E, zastapic jakims innym kupionym na allegro (oczywiscie nowym na gwarancji), takie reduktory mozna kupic juz za 160zl, podjade do zaprzyjaznionego mechanika, postawie mu 0,7l na stol, a i tak 100zl bede do przodu :P

przykladowy reduktor:
http://www.motoallegro.pl/item231004537 ... niej_.html
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Możesz wstawić inny parownik byle miał odpowiednią wydajność, ale moim zdaniem to bez sensu - po pierwsze rozkręć twój i wyczyść oraz sprawdź w jakim stanie są membrany. jak to zrobisz to może się okazać że niespuszczany "syf" blokuje ci membranę i wystarczy wyczyści. Po drugie - po co wywalać kasę na nowy parownik, który różni się od starego tylko stanem membran i uszczelek? lepiej kupić dobry zestaw naprawczy i samemu wymienić.
do twojego parownika (BRC AT90) powinny pasowac te zestawy:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=240453125
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=240660658
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=241259745
jeszcze kilka tam jest. Oczywiście najpierw podaj sprzedawcy dane swojego reduktora i sprawdź czy pasuje. A po wymianie jedź do dobrego gazola na regulację.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

masz racje, myslalem o zestawie naprawczym, ale przyznam ze sie troche boje, :P do mechaniki mam 2 lewe rece. boje sie ze schrzanie sobie bardziej niz jest ;P

a poza tym nie mam pojecia czy moj reduktor jest starego, czy nowego typu - po czym to poznac?? :P

ps. moja instalacja ma niecale 2 lata... kumplowi dzisiaj tez padl reduktor, ale jego instalacja ma 7 lat :P
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli poprosisz w punkcie sprzedaży zestaw naprawczy do danego typu parownika to nie ma znaczenia czy ma on 2 czy 7 lat.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

siutek pisze:myslalem o zestawie naprawczym, ale przyznam ze sie troche boje
nie ma strachu - reduktor to dość proste urządzenie które przy odrobinie dobrych chęci sam bez problemów rozłożysz i złożysz. W najgorszym wypadku możesz dać to do zrobienia gazolowi. Ale moim zdaniem to strata kasy bo sam to zrobisz lepiej :) A co do typu parownika to po prostu wyślij zapytanie do sprzedawcy i podaj nr z parownika. Autoryzację BRC ma u nas firma CZAKRAM i oni ci też mogą odpowiedzieć co to za reduktor po podaniu nr. reduktora. Mają też zestawy naprawcze ale nie wiem czy przesyłają...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

siutek przestań pieprzyć farmazony o "dwóch lewych".
Kup zestaw naprawczy,podjeź do mnie do garażu (wystarczy 0,5 i zastępczy furman) i masz membrany wymienione.
Kupić możesz tu:http://www.czakram.pl/
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

no, to Darek ci wyklarował sytuację :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

no dobra, to mnie przekonaliscie :)

sprobuje to zrobic sam, a jak nie dam rady... :P darcun4 zglosze sie do Ciebie :)

jeszcze mi napiszscie tylko czy przed demontazem reduktora musze cos jeszcze zrobic (np zakrecic jakis zawor, by gaz mi z butli nie nawial :P)
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

darcun4 pisze:wystarczy 0,5 i zastępczy furman

oooo!!! u Darka promocja :D
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

siutek pisze:zakrecic jakis zawor, by gaz mi z butli nie nawial
Dla pewności zakręć obydwa na butli,tam pod tą przeźroczystą osłoną manometru.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Pamiętaj żeby przygotować sobie jakieś naczynie do spuszczenia płynu chłodniczego - przy odpinaniu od reduktora węży musisz trochę go spuścić. O zaworze na butli już wiesz, oczywiście zapłon wyłączony i dla pewności możesz ściągnąć klemę.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

na konkurencyjnym forum dot. escortow widzialem opis regeneracji reduktora, tam koles podwiazal weze do maski na sznurkach :P dzieki czemu zaden plyn mu nie wyciekal po wyjeciu reduktora :P
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

można i tak ale lepiej coś podstawić - wszystko zależy gdzie jest zamontowany reduktor. Jeśli jest poniżej zbiorniczka wyrównawczego to zawsze coś wycieknie ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

trochę płynu zawsze Ci ucieknie, czary z mleka to nie są, nie ba bata abyś nie uronił ani kropli,
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dodatkowo proponuje - jak już będziesz grzebał przy gazie - kupno filtra gazu , no chyba , że masz nowy założony.
Jedna grzebanina przy drugiej ale raz a porządnie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ