Strona 1 z 2
pęknięta guma
: 12 wrz 2007, 20:13
autor: lordpablo
na początek proszę bez skojarzeń

a tak poważnie to zauważyłem w sobotę, że guma na wewnętrznym przegubie przy skrzyni powoli zaczyna gubić smar. mam pytanie do sspeców czy ktoś zmieniał tą gumę??? jak w Essim spięty w środku jest przegub, w skrzyni trzyma go pierścień, czy jak go pociągnę mocniej to wyjdzie z całą półośka? i jak skręcana jest piasta, zostawiany jest luz czy skręca się do oporu?
: 12 wrz 2007, 20:17
autor: morgon
lordpablo pisze:ak w Essim spięty w środku jest przegub, w skrzyni trzyma go pierścień, czy jak go pociągnę mocniej to wyjdzie z całą półośka?
Dokładnie tak jak piszesz, wystarczy podłożyć między przegub a skrzynię jakąś brechę i mocniej pociągnąć, to przegub sam wyjdzie
lordpablo pisze:i jak skręcana jest piasta, zostawiany jest luz czy skręca się do oporu?
Piasta skręcana jest do oporu, więc jeśli będziesz już wszystko skręcał, to musisz dop.... nakrętkę, więc nie krępuj się stawać na kluczu
Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości to wal śmiało
: 12 wrz 2007, 20:18
autor: Jamszoł
lordpablo pisze:ak skręcana jest piasta, zostawiany jest luz czy skręca się do oporu?
skręca się do oporu.
A jak już rozkręcisz piastę to bardzo łatwo sdjąć przegub zewnętrzny a jak go ściągniesz to i wewnętrzny Ci zlezie bez wyciągania całej półosi.
: 12 wrz 2007, 20:24
autor: lordpablo
ok jak bedę wymieniał to zrobię foto relację
a lepiej jest wyjąć całą półoś czy tylko to co potrzebuje i zmienić gumę pod samochodem czy lepeij wywalić razem z tym przegubem, jaki olej jest w skrzyni? bo trochę go ucieknie zapewne
xxx
: 12 wrz 2007, 20:25
autor: darcun4
"WYMONTOWANIE
Zdjąć koła przednie. Odbezpieczyć nakrętki mocowania półosi do piast.
Unieruchomić koła przednie naciskając na pedał hamulca i odkręcić nakrętki mocowania półosi.
W samochodach wyposażonych w mechaniczną skrzynkę przekładniową pięciobiegową inną niż skrzynka typu MTX 75 opróżnić skrzynkę przekładniową z oleju. Z powodu braku korka spustowego olej usuwa się po odkręceniu nakrętek kołpakowych (1 i 2, patrz rys. 5.3), które po zakończeniu spływania oleju należy wkręcić na miejsce. Natomiast w samochodach wyposażonych w skrzynkę przekładniową typu MTX 75 olej można spuścić dopiero po wymontowaniu jednej z półosi.
Wykręcić z każdej strony samochodu po dwie śruby mocowania zacisku hamulca do zwrotnicy koła i podwiesić zaciski we wnękach kół przednich za pomocą miękkiego drutu.
Z każdej strony samochodu wyjąć zawleczkę i wykręcić nakrętkę koronową sworznia kulowego końcówki drążka kierowniczego.
Z każdej strony samochodu odłączyć sworzeń kulowy końcówki drążka kierowniczego od zwrotnicy koła za pomocą uniwersalnego ściągacza.
Odkręcić i wyjąć śrubę zaciskową obejmy mocowania sworznia kulowego wahacza do zwrotnicy koła.
Wymontować półosie z obudowy skrzynki przekładniowej postępując w następujący sposób:
wprowadzić dźwignię między obudowę skrzynki przekładniowej i przegub wewnętrzny półosi;
wyjąć półoś ze skrzynki przekładniowej, podważając przegub wewnętrzny dźwignią.
Wyjąć półosie z piast kół, odchylając na zewnątrz zespół kolumny zawieszenia ze zwrotnicą. Uwaga. Może okazać się konieczne użycie specjalnego ściągacza do półosi, aby wymontować półoś z piasty koła."
"WYMIANA OSŁONY PRZEGUBU WEWNĘTRZNEGO
Podnieść przód samochodu i zdjąć koła przednie.
Wyjąć zawleczkę i odkręcić nakrętkę sworznia kulowego końcówki drążka kierowniczego.
Za pomocą uniwersalnego ściągacza wymontować sworzeń kulowy końcówki drążka kierowniczego ze zwrotnicy koła.
Wykręcić śrubę zaciskową sworznia kulowego wahacza i wymontować sworzeń kulowy wahacza ze zwrotnicy koła.
Zdjąć opaski mocowania osłony ochronnej przegubu wewnętrznego.
Przeciąć i zdjąć zużytą osłonę ochronną.
Wyciągnąć półoś z obudowy przegubu wewnętrznego.
Zdjąć z półosi pierścień osadczy i zdjąć przegub wewnętrzny.
Oczyścić starannie wszystkie części i usunąć dokładnie resztki smaru.
Założyć nową osłonę ochronną przegubu wewnętrznego na półoś.
Zamontować przegub wewnętrzny na półoś. Założyć nowy pierścień osadczy w rowku półosi.
Zamontować półoś w obudowie przegubu wewnętrznego.
Napełnić przegub smarem, ustawić osłonę ochronną i zamocować ją nowymi opaskami mocowania.
Zamontować sworzeń kulowy wahacza do zwrotnicy koła i dokręcić śrubę zaciskową tego sworznia.
Zamontować sworzeń kulowy końcówki drążka kierowniczego do zwrotnicy koła, dokręcić go nową nakrętką i zabezpieczyć nową zawleczką.
Założyć koła przednie i opuścić przód samochodu."
: 12 wrz 2007, 20:27
autor: morgon
Przegub lepiej zostaw w skrzyni. Wiadomo, olej się nie wyleje a poza tym z simmeringami różnie bywa, później może już nie uszczelniać. Poza tym kup trochę benzynki i wymyj porządnie przegub, żeby żadnego piachu tam nie było i wtedy daj świeży smar
Dzięki za "pomógł"

: 12 wrz 2007, 20:30
autor: lordpablo
ok ale wiecie jaki motyw to pęknięcie na gumie jest dosłownie minimalne a siła odśrodkowa powoli wywala smar, lepiej kupić osłonę ze smarem czy pustą, czy są jakieś lepsze i gorsze firmy w tej branży????
: 12 wrz 2007, 20:33
autor: morgon
Ja kupiłem w zeszłym roku osłony firmowe z Japan Cars, jedna chyba 10-15 zł ze smarem i się trzymają. Możesz kupić bez smaru, wtedy kupujesz puszkę smaru do przegubów, koszt chyba 20 zł, i możesz go używać do smarowania również innych rzeczy
: 12 wrz 2007, 20:59
autor: Jamszoł
Ja kupowałem ze smarem.
Poza tym jak pomyślisz dobrze to nie trzeba zwalać końcówki drążka - wystarczy tylko odkręcić przy piaście nakrętkę półosi i to wszystko.
Dasz radę odgiąć piastę na tyle , że półoś wyjdzie z piasty.
Kup tylko dodatkowe taśmy zaciskowe to osłony gumowej zewnętrznej.
Ja bym nie wyciągał półosi ze skrzyni ponieważ przy zakładaniu powrotnym istnieje możliwość uszkodzenia uszczelki simera (spadnie sprężynka a , że ta małpa jest od wewnątrz to simering masz wtedy do wyciągnięcia - możliwe , że nawet do wymiany.
: 12 wrz 2007, 21:01
autor: morgon
jamszoł pisze:Poza tym jak pomyślisz dobrze to nie trzeba zwalać końcówki drążka - wystarczy tylko odkręcić przy piaście nakrętkę półosi i to wszystko.
Dasz radę odgiąć piastę na tyle , że półoś wyjdzie z piasty.
To Ty masz chyba gumowe półosie bo mi się ta sztuka nie udała
: 12 wrz 2007, 21:07
autor: Jamszoł
A mnie tak - wystarczy przy odciąganiu piasty skręcać jednocześnie sterem w kierunku takim w którym drążek wychodził na zewnątrz.
Czyli prawa strona do roboty - skręt kierą w lewo.
Druga strona odwrotnie.
Odległość piasty od skrzyni wydłuża się - czyli - siągniemy na zewnątrz i pod kontem.
: 12 wrz 2007, 21:12
autor: lordpablo
na moje oko to Wam chodzi o sworzeń wahacz czy tak a nie o końcówkę drążka???
: 12 wrz 2007, 21:14
autor: Jamszoł
Ja mówię o końcówce drążka , że go nie odpinałem - sworzeń wahacza lepiej ściągnąć - będzie lżej .
Acha - dopóki smar wylatuje z pękniętej osłony - to raczej piachu i wody w środku nie masz - chyba że przejazd miałeś po głębokiej wodzie.
: 12 wrz 2007, 23:32
autor: orion
jak chcesz to mogę Ci pożyczyć szczypce do ściągania segera czy zegera nie wiem jak to się pisze ogólnie to operacja prosta i łatwa jednak cholernie brudna (mam na myśli stary smar z osłony przegubu), i koniecznie musisz mieć porządny (na prawdę mocny)klucz 30 bo bez tego ani rusz nie odkręcisz piasty, w razie jakichkolwiek problemów możesz przyjechać do mnie i we dwóch na pewno sie z tym raz dwa uporamy. Acha i jeszcze jedno w katalogach z częściami zamiennymi są dwa różne wymiary tych osłon najlepiej zmierz sobie średnicę jak się da bo jak u siebie wymieniałem to standardowo mi złą sprzedali ale to nie była wina sprzedawcy tylko błąd w katalogu.
: 13 wrz 2007, 00:04
autor: orion