Strona 1 z 6

bierze olej... dlaczego??

: 28 wrz 2007, 17:17
autor: Hostek
nic

: 28 wrz 2007, 17:37
autor: morgon
Hostek pisze:1l na 100km

Ojojoj..... to to chyba boli. Ja stawiam na pierścionki. U mnie olej się wylewał filtrem powietrza na głowicę i jak stałem na światłach to kierowcy na mnie trąbili że mi się auto pali bo taki ładny siwy dymek szedł spod maski :mrgreen: Fajnie było......

Jeżeli to pierścienie, to koszta małe nie będą, samej robocizny jest trochę: Musisz ściągnąć głowicę, żeby móc wyciągnąć tłoki a żeby wyciągnąć tłoki z cylindrów, to musisz odkręcić miskę olejową a później tłoki od wału korbowego. To tak w skrócie

: 28 wrz 2007, 18:17
autor: Hostek
no troszke boli... tylko własnie u mnie nic nie dymi spod machy... a jakie w przyblizeniu były by koszta samych czesci?? Mam mozliwosc kupna silnika disla w fajnym stanie i tanio... ale własnie jak jest z swapem z benzyny na diesla??

: 28 wrz 2007, 18:30
autor: morgon
Hostek pisze:jak jest z swapem z benzyny na diesla??

No.... na pewno byś musiał zmienić zawieszenie na dieslowskie bo w końcu silnik diesla jest cięzszy od benzyniaka, a poza tym elektryka. Dokładnie to nie wiem, ale skoro nawet obrotomierze są do benzyny i diesla inne to chyba dużo by było przy tym swapie roboty.
Hostek pisze:tylko własnie u mnie nic nie dymi spod machy
Bo Ci się jeszcze nie wylewa :razz:
Hostek pisze:a jakie w przyblizeniu były by koszta samych czesci?
Już niestety nie pamiętam, ale wejdź na stronę Inter Carsu czy na allegro to będziesz wszystko wiedział

: 28 wrz 2007, 19:16
autor: Jamszoł
Przy takiej ilości pochłanianego oleju będziesz miał do wymiany i jedno i drugie.
Czyli i pierścienie (zgarniające) i uszczelniacze do zaworów.
Co do pierścieni to oczywiście nikt nie wymienia tylko samych zgarniających ale wszystkie mimo , że reszta może być dobra.

: 29 wrz 2007, 00:18
autor: orion
w takim razie to ja poproszę przepis na wymianę pierścieni bo wymiana uszczelniaczy to chyba jest opisana.
U mnie też bierze olej tylko że dużo mniej ale i tak o wiele za dużo ogólnie to już motor ma kiepską kompresję 7-8 ale raczej z zaworami jest OK bo jak dolałem trochę oleju do cylindrów to kompresja wzrastała do 14 i w ogóle by mi to nie przeszkadzało bo o dziwo spalanie mało wzrosło i silnik normalnie odpala i na LPG też dobrze chodzi ale wkurza mnie dolewanie oleju co 1000km.
Aha jeszcze jedno problemy zaczęły się po tym jak zagotowałem silnik w korku i strzelił mi jeden z węży przy chłodnicy wcześniej było ok.
Proszę o wszelkie sugestie to policzę sobie ile mnie będzie taki remoncik kosztował

: 29 wrz 2007, 13:26
autor: Hostek
to tak dzis byłem u mechanika... i pwoedział mi tak: wymiana pierscieni nic nie da przy takiej ilosci oleju... poniewaz tuleje i pierscieie są juz owalne... i praktycznie włozenie nowych ( okrągłych :P ) pierscieni graniczy z cudem i nie da efektów, szlif tulei, tłoki, pierscienie, robocizna, wychodzi 1000 zł:) a ja dałem za tego orionika z LPG 1100 zł:) wiec raczej mija sie to z celem...

: 29 wrz 2007, 14:48
autor: morgon
Hostek pisze:wychodzi 1000 zł:) a ja dałem za tego orionika z LPG 1100 zł:) wiec raczej mija sie to z celem..
a ja za swojego dałem 2000 a po 6-ciu miechach władowałem w silnik 2400

: 29 wrz 2007, 17:28
autor: orion
morgon pisze:po 6-ciu miechach władowałem w silnik 2400
:shock: to ja dziękuję już nie chcę robić remontu

: 29 wrz 2007, 17:44
autor: robertford
Pozostaje Ci szukać niedrogiego w dobrym stanie silnika.

: 29 wrz 2007, 18:19
autor: Jamszoł
Hostek pisze:szlif tulei, tłoki,
czy mechanik zwalił głowicę i pomierzył średnice tulei ? czy obejrzał je i są porysowane ?
Jeśli nie to nie można stwierdzić czy są one do szlifu.
Można tylko gdybać.
Tłoki ? jeśli nie są powypalane , to po co zmieniać ? Jeśli nie potrzeba szlifować tulei a tłoki nie są uszkodzone mechanicznie , to nie ma sensu ich wymieniać .
Możliwe , że trzeba będzie zrobić to , co Ci mechanior powiedział , ale do póki nie ściągniesz głowicy to się tego nie dowiesz.

: 29 wrz 2007, 20:42
autor: dan795
mam problem z moim esim ,tzn, kupa dymu z rana i olej to lubi lepiej jak paliwko

: 29 wrz 2007, 20:51
autor: dan795
mam prosbe czy ktos mi powie jak wymienie same pierscienie to cos sie poprawi czy potrzebna jest grubsza naprawa

: 29 wrz 2007, 21:14
autor: robertford
Tak jak wcześniech koledzy pisali renomt generalny silnika. Wymiana samych pierścieni nic tutaj nie pomorze. Niestety.

: 29 wrz 2007, 21:41
autor: dan795
robertford pisze:Tak jak wcześniech koledzy pisali renomt generalny silnika. Wymiana samych pierścieni nic tutaj nie pomorze. Niestety.
czyli co jeszcze powinienem wymienic - uszczelnicze ??????????