Strona 7 z 10

: 25 wrz 2009, 21:11
autor: majbiker
lordpablo pisze:to nic a co powiecie o takich co mają zamontowane dwie identyczne anteny na samochodzie?
Czy mówisz o antenach CB ?

: 25 wrz 2009, 21:14
autor: Jamszoł
Ja pisałem o antenach CB - kolega chyba też - przynajmniej ja tak zrozumiałem.

: 25 wrz 2009, 21:19
autor: majbiker
Jamszoł pisze:Ja pisałem o antenach CB - kolega chyba też - przynajmniej ja tak zrozumiałem.
A to nie jest tak że zasięg anteny jest horyzontalny , wysokość na znaczenie w mobilu ?

: 25 wrz 2009, 21:30
autor: Pele_FKP
majbiker pisze:A to nie jest tak że zasięg anteny jest horyzontalny , wysokość na znaczenie w mobilu ?
Najlepiej jak jest na środku dachu - najwyżej i pionowo ;)

: 25 wrz 2009, 21:32
autor: Jamszoł
Ma znaczenie - ale tiry są wysokie i mogly by sięgnąc antenką o linie trakcyjną pociągów czy tramwai lub trolejbusów , więc kierowcy je montują na lusterkach a jeśli antena jest na lusterku to z jednej strony jest osłonieta i ma wtedy kierunkowośc .
Aby tego uniknąć - montowane są dwie anteny po dwóch stronach kabiny.

: 25 wrz 2009, 21:46
autor: majbiker
Nigdy się z tym nie spotkałem , ja śmigam na Colorado 1200 , i wedle mnie wzrost mi jest potrzebny przy essie :mrgreen: , zawodowo pracowałem w okolicach 156,800 MHz i 2182 kHz
, oraz wszędzie gdzie można było się schować przed Konkurencja .( tylko UFO nie podsłuchiwała )

Podpowiedz kolego czym , jak mogę zwiększyć zysk przy antenie . Katalogowo ma ona niby +6 dBi .

: 25 wrz 2009, 21:50
autor: Jamszoł
A jak masz ją zamontowaną i gdzie ?

: 25 wrz 2009, 22:00
autor: majbiker
Na rogu klapy przy zawiasie Hatchback . Wiem powinna być na samym srodeczku dachu .
Lecz magnetycznej nie chcę , a odkręcenie ze środka dachu to ....
Interesuje mnie czy antena ma swój okreslony zysk i na tym koniec pomijając niejsce zamontowania .
SSB - to tylko w kraju używam . Tu CB na osobówkach jest praktycznie nie znane , a na policje działa jak płachta na byka .

Tu śmigam na Johnson II ASC i Colorado 1200
W 2 aucie korzystam z
Jackson II ASC i Texas PL

: 25 wrz 2009, 22:08
autor: Jamszoł
Poza zyskiem (fabrycznym) i dobrym ustawieniem i zestrojeniem anteny - nic więcej nie zrobisz .
Oczywiście pomijam radio CB bo nie o nim rozmawiamy.

Weź jeszcze raz pod uwagę środek dachu - na pewno nie muszę Ci tłumaczyć czym jest dach dla takiej anteny - bo jak pisałeś - pracowałeś zawodowo na częstotliwościach - chyba , że tylko jako użytkownik i nie znasz się na falach elektromagnetycznych i jak one się rozchodzą.
Acha - nie pisałem nic o antenach magnetycznych - te są półśrodkiem .

: 25 wrz 2009, 22:14
autor: majbiker
Jamszoł pisze:Poza zyskiem (fabrycznym) i dobrym ustawieniem i zestrojeniem anteny - nic więcej nie zrobisz . .
W szkole tłumaczyli zanim dawny PAR wydał uprawnienia to też wiele wymagał . ;)

OKI dzięki .

: 25 wrz 2009, 22:17
autor: Jamszoł
To co w szkole uczyli to wierzchołek góry lodowej.
Dopiero jak chodziłem na kurs krótkofalarski - to mi się oczy otworzyły :mrgreen:
Sama antena to nie wszystko .

: 21 kwie 2010, 16:57
autor: Illuminati75
Temat odrobinę jakby przygasł więc małe odświeżenie wątku, czyli jak mamy zamontowane radia CB :) Więc mój MKVI:

Obrazek

Obrazek

: 21 kwie 2010, 20:02
autor: kris
U mnie to ma się tak

: 22 kwie 2010, 00:26
autor: Mateklobez
Mój Alanek 18:
Obrazek

P.S. Uriel75, ciekawe rozwiązanie. Jak sprawdza się w praktyce?

: 22 kwie 2010, 10:17
autor: michmarmik
a foka też może być :P
Obrazek