Strona 1 z 2

wymiana wałka rozrządu w 1.4 Mk 5

: 05 paź 2007, 22:59
autor: morgon
No to nadszedł czas na mój debiut w "opisach napraw i....." Na pomysł, że przecież mogę zrobić fotorelację z wymiany wpadłem dopiero po rozkręceniu wszystkiego, tak więc dzielnie pobiegłem do sklepu po kliszę, załadowałem poczciwego pełnoletniego Zenita i oto efekty.

: 05 paź 2007, 23:40
autor: Yagr
no i bardzo ładnie - w ten sposób pokazałeś niedowiarkom że można to zrobić bez ściągania głowicy :)
Dopisz jeszcze koszta części i ewentualnie ich producenta...

: 06 paź 2007, 08:39
autor: darcun4
1. Nie wymieniałeś uszczelniacza wałka?
2. Czemu się nie pokusiłeś o wymianę uszczelniaczy trzonków zaworowych?

: 06 paź 2007, 11:25
autor: morgon
darcun4 pisze:Czemu się nie pokusiłeś o wymianę uszczelniaczy trzonków zaworowych?
Bo już nie miałem co do gęby włożyć przez tego dziada :razz: A tak poza tym silnik miał kapitalny remont jakieś 15 tys. km temu, cała głowica też była robiona włącznie z zaworami, dlatego mnie zastanawia czemu ten wałek padł jak był też wymieniany? Kumpel- mechanik mi powiedział że to wystarczy wymienić, reszta jest dobra

: 06 paź 2007, 11:30
autor: Yagr
prawdopodobnie nie wymienili ci tego wałka albo tylko zrobili jego niezbyt dobrą regenerację...

: 06 paź 2007, 12:04
autor: morgon
Yagr pisze:prawdopodobnie nie wymienili ci tego wałka albo tylko zrobili jego niezbyt dobrą regenerację...
Nie nie nie Yagr, mechanik to mój dobry kumpel, mieszka dwa domy ode mnie więc silnik robiliśmy we dwójkę, więc mam całkowitą pewność że żadnego wałka nikt tu nie wykręcił :razz: A wałeczek wtedy nie był regenerowany tylko też piękny i nowy z Inter Carsu. Musiał być jakiś trefny, nic innego mi do głowy nie przychodzi, tym bardziej że ten silnik jakoś od początku po remoncie dziwnie kulawił ale myślałem że to elektryka a po ponownej wymianie wałka chodzi jak rakieta

: 06 paź 2007, 12:06
autor: Yagr
no widzisz, trafiają sie i takie kloce :)

: 27 paź 2007, 20:09
autor: bielu
jaki to jest silnik?? wytrysk czy gaźnik??serducho mojego forda zdaje sie wyglądać tak samo z tym ze u mnie jeszcze pasek jest zabudowany. może tez sobie sam zmienie??:D

: 27 paź 2007, 20:22
autor: morgon
u mnie pasek też jest zabudowany ale żeby go ściągnąć, chcąc nie chcąc obudowę musiałem ściągnąć. Silnik na wtrysku jednopunktowym i jak w tytule pisze poj. 1.4

: 27 paź 2007, 20:56
autor: ARIEL
morgon, każdy pasek rozrządu jest i musi być zakryty zabezpieczony
bielu,
może tez sobie sam zmienie??:D
jeśli ty nie rozrózniasz gażnika od wtrysku to lepiej daj sobie spokuj z wymianą daj to lepiej w odpowiednie ręce bo narobisz sobie kłopotu ;)

: 27 paź 2007, 21:24
autor: bielu
ale śmieszne :( to ze sie ucze bo to mój pierwszy samochód i nie znam sie na wielu rzeczach to wcale nie znaczy ze nie moge sie nauczyć ;/ troche wiary we mnie

: 27 paź 2007, 22:05
autor: morgon
ucz się chłopie ucz. Ja jak kupowałem swoje pierwsze auto to nie wiedziałem co to rozrusznik. Ale Ariel ma rację,jeśli nie umiesz grzebać przy autach, to odpuść sobie wymianę popychaczy. Lepiej daj to komuś kto się na tym zna a sam podpatruj i się dopytuj " a po co to...", " a dlaczego...". W końcu załapiesz
ARIEL pisze:morgon, każdy pasek rozrządu jest i musi być zakryty zabezpieczony
ARIEL, a po co Ty mi to piszesz jak to dla mnie oczywiste?

: 27 paź 2007, 22:08
autor: bielu
ja tam powoli zaczynam kumać co i jak i np dziś wymieniłem olej, jego filtr i filtr powietrza i jestem z siebie dumny ze samochód jeszcze jeździ ;P a z rozrząd i tak bede wymieniał ale to za jakieś kilka tyś kilometrów jak bedzie troche hajsu ;P

: 27 paź 2007, 23:52
autor: Jamszoł
Jeśli chcesz wymieniać pasek i napinacz rozrządu to poczytaj trochę na temat ustawiania rozrządu na znaki przed zdjęciem paska rozrządu , również o tym w którą stronę pasek się zakłada.
No to może nie - pasek zakłada się pod obroty silnika.
W innym dziale pisałeś o wymianie popychaczy - możesz to i tamto połączyc czyli przy jednym zrobisz drugie.

: 29 paź 2007, 12:51
autor: orion
morgon pisze:podpatruj i się dopytuj " a po co to...", " a dlaczego...".
taaa wtedy to go mechanior podwójnie skasuje ;)