holenderska instalacja

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Bishop

holenderska instalacja

Post autor: Bishop »

Witam!

zastanawiam sie nad zakupem forda z Holandii i ma on już zamontowaną instalacje gazową.Czy spotkaliście się już z taką instalacją i jak ona sobie daje rade w naszych warunkach.Warto coś takiego kupować czy lepiej samemu w Polsce założyć gaz?Wspomnę,że chodzi o forda mondeo 1800cm3
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

przed zarejestrowaniem takiego pojazdu trzeba zrobic dodatkowa legalizacje butli (koszt 200-300 zl - nie pamietam) wydawana na 3 lata (instalowane u nas butle maja 10 lat legalizacji) - co w wielu przypadkach oznacza, ze bardziej sie oplaca wymienic butle na nowa - o ile nie jest to pojazd z fabryczna instalacja.

do tego jest inny standard zaworu wiec czeka cie wymiana zaworu lub zakup przejsciowki - choc wiele stacji LPG posiada juz przejscia na holenderski gaz :P

poza tym sprawuje sie to z reguly o niebo lepiej niz te u nas zakladane :) choc predzej czy pozniej bedziesz musial jechac do polskiego gazownika a on pewnie bedzie probowal "udoskonalic" instalacje po swojemu :( i juz moze tak pieknie nie byc ...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Bishop

Post autor: Bishop »

dzięki za informacje, muszę sie w takim razie zastanowić nad zakupem tego samochodu.
Deem-Essi

Post autor: Deem-Essi »

Cześć Bishop. Rok temu nabyłem Escorta w Holandii z instalacją gazową. Cidzej dobrze wyjaśnił Ci sprawę butli. Możesz jeszcze sprawdzić rok produkcji butli, ponieważ z tymi starszymi jest problem z legalizacją. Druga sprawa, to elektryka w holenderskim LPG. Podobno jest spora różnica z polskimi normami (coś tam z masą) Jak będziesz wymieniał bądź legalizował butlę, postaraj się o dokładny opis instalacji (na niektórych stacjach potrafią się do tego przyczepić, zwłaszcza przy pierwszej rejestracji). To tyle co pamiętam ze swoich przejść, a prawdę mówiąc miałem najwięcej właśnie z gazem.

Co do przejściówki i tankowania.... Przejściówkę dostałem "gratis" przy wymianie butli (moja była zbyt stara do legalizacji) i niestety nie spotykam się zbyt często na warszawskich stacjach żeby mieli ją na stanie, tak więc lepiej zaopatrzyć się na własną rękę.
Bishop

Post autor: Bishop »

Dzięki,chyba wszystko sie zanosi na to,że jednak kupie 1.8 TD.
Mercino

Post autor: Mercino »

Jeżeli chodzi o 1.8 TD też słyszałem rózne wersje, że owe silniki mają jakąś wadę. Powiem tyle że coś słyszałem, ale reszty nie gwarantuje. No mnie czeka legalizacja butelki z gazem. I się przymierzam żeby jechać do gazownika. Powiem że posiadam fordzika z włoską instalacją niby to montowaną w holandii. Zaś z tabliczki na butli widzę datę roku coś 2003. To chyba nie taka stara ta butelka, jak legalizacja jest raz na 3 lata.

Pytanie:

Byłem ostatnio u gazownika. W rozmowie stwierdził że legalizacja jest tylko na butle. A jakie dokumenty są wymagane przy wbiciu instalacji do dowodu rejestracyjnego? czy Ta legalizacja butli czy jakaś opinia Gazownika wraz z legalizacją?
ODPOWIEDZ