Każdy bieg ma min. i max. prękości

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jest to niewielka różnica w spalaniu.
Przy jednostajnym tempie przy 80 na 5 biegu - ok 5 l / 100 km
Przy 120/130 dodatkowo 0,2 do 0,3 l/100 km
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

O CHOLERA :shock:
tak mała różnica??? UaU! Myślałem że jak lece 120 to już mi z 8-9 litrów pali, a 140 to już z 12!

Tak serio myślałem :shock: :roll:

DZIĘKI że pokazałeś mi prawdę :grin:

ps. A Jak wyprzedzasz kolumne tirów np - startujesz z trójki z 60-70km/h i ciągniesz do 110/120km/h do jakiś 4000/4500tyś. - ile wtedy pali? [3ci bieg - 3000 do 4000/4500 obr]

Kurde jak zamontowałeś sobie ten sprzęt trzeba było odrazu sporządzić wykresy/tabele spalania esika 1.6 :grin: ;)
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Na przyspieszaniu . na 3 biegu przy 120 jest już ok 18 - 19 l a przy 130 prawie 25 :mrgreen:
25 l / 100 km widzę często na 2 biegu jak mu depne - a jak depne pożądnie na 2 biegu tak pod 70 - 80 km / h to przekracza 30 l / 100 km .
A tak ostatnio jeżdźe - grzecznie - przeważnie w mieście nie przekraczam 100 km / h a co za tym idzie , średnie spalanie w mieście , zimą wacha się między 13 a 14 l / 100 km.
Jak jeżdżę normalnie to 8 / 100 km. :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jamszoł pisze:Co do jazdy z małąprędkością na wyższym biegu - to tak jak chłopaki pisali - płasko nie przyspieszam to przy 50 km/h mam 4 a przy 70 mam 5 bieg - spalanie - w granicach 4 - 4,5 l/100 km.
I tak jak już pisano - tylko na utrzymanie prędkości - każde choć delikatne dodanie gazu to spalanie wzrasta do ponad 15 l / 100 km.
Silnik dostaje w d.. ponieważ przy tak niskich obrotach nie ma odpowiedniego ciśnienia oleju i dostaje głównie wał ; panewki i zawory.
ja dodam że po "paru latach" jazdy można ten moment równowagi w pracy silnika gdy "już nie ciągnie a jeszcze nie hamuje" wyczuć bez patrzenia na obrotomierz. To taki trudny do zdefiniowania stan w którym dźwięk silnika jest najbardziej "łagodny" Czuć że nie ma obciążenia a jednocześnie nie hamuje pędu auta.... Karkołomne do zdefiniowania... :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
jaras231

Post autor: jaras231 »

a ja panowie mialem 1.6 16V i mi palil ok 12l/100km wg obliczen
jazda miedzy 2500 a 3500 obrotow
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Ven pisze:O CHOLERA :shock:
tak mała różnica??? UaU! Myślałem że jak lece 120 to już mi z 8-9 litrów pali, a 140 to już z 12!
az tak scisle to bym sie nie trzymal tego co pokazuje komputer. tak naprawde to zalezy od danego momentu jakie jest spalanie. jak jest bezwietrzny dzien to wyjdzie mniejsze ale przy duzym wietrze moze sie okazac, ze roznica miedzy 80km/h a 120km/h zrobi sie 1L/100km :| do tego dodatkowe obciazenie itepe itede ... najlepiej to kupic sobie takiego kompa jak ma Jurek http://www.allegro.pl/item332541865_kom ... auta_.html i sobie na bierząco monitorować sytuacje lub po prostu zalozyc gaz i przymknac oko na ten 1 litr wiecej czy mniej ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja oczywiście pisałem co widzę na swoim i żeczywiście pisałem o zużyciu - na płaskiej trasie i gdy jest bezwietrznie a górkę to komp widzi wcześniej niż mój wóz a ja na końcu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

jamszoł, jak się takiego kompika instaluje, trzeba być wymiataczem elektronikiem czy wystarczy amator lutownicy ? Ile czasu to zajmuje? Jest gdzieś opis całej zabawy? Ile za taki montaż powienien wziac przecietny elektryk samochodowy?
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wystarczy być amatorem lutownicy - czas montarzu no z papierosem i kawą jakieś 30 minut.
Jedyny problem to taki , że trzeba dwa razy w tym samym miejscu zalać do pełna wachę z " ubiciem " czyli równo z korkiem - po przejechaniu najlepiej 100 lub 200 km - wtedy kalibrujesz komputer.A to trochę trzepie po kieszeni i nie jest to miłe.
Opis tego jak montowałem ? http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... impulsator
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

jamszoł, a jak by to wyglondało w foce TDDI dało by rady zamontować??
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ARIEL, montaz w dieslu nie jest prosty (nie bez powodu w czasach gdy w benzyniakach byly kompy standardem, w dieslach tylko niektorych marek byly dostepne), a juz w szczegolnosci w dieslu pamietajacym czasy króla świeczka.

cytat ze strony producenta tego kompa:

"Komputerek można zamontowac do diesla z mechaniczną pompą, pod warunkiem, że nie chcemy kożystać z funkcji związanych z odczytem zużycia paliwa, w kompecie dokładam programik który nie wyświetla informacji o zuzyciu paliwa ( dla własnie tych którzy chcą montować komputerki w dieslach, lub w silnikach na gaźnku)"

"Jest potwierdzony przypadek zamontowania komputerka w DIESLU z mechaniczna pompą i mechanicznymi wtryskiwaczami.
Jest to silniki TDI w Audi. Warunkiem jest aby pompa nie miała gazu "na lince" tylko ma miec elektroniczne sterowanie"

ewentualnie w dieslach z bezpośrednim wtryskiem (np. TDCI czy HDI)


takze lipton TDDI :|
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

cidzej pisze: Warunkiem jest aby pompa nie miała gazu "na lince" tylko ma miec elektroniczne sterowanie"
właśnie ja ma na elktronica gaz nie na linke
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

to masz i elektroniczne wtryskiwacze chyba... ale to sobie latwo sprawdzisz patrzac czy do kazdego wtryskiwacza ida wtyczki :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeszcze raz odsyłam do mojego opisu http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?p=51916#51916
Zaznaczyłem tam na niebiesko do jakich typów silników pasuje ten komp , który ja posiadam.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł pisze:Zaznaczyłem tam na niebiesko do jakich typów silników pasuje ten komp , który ja posiadam.
pasuje tez do benzynowych z instalacja gazowa 2 generacji :| pomimo, ze auto jedzie na gazie to sygnal do wtryskow tez idzie dlatego spokojnie mozna go podlaczyc tylko z jednym zastrzeżeniem - na tym paliwie na ktorym sie go skalibruje - na tym tylko bedzie pokazywal poprawnie (czyli trzeba wybrac albo na gazie kalibrujemy albo na benzynie)
ODPOWIEDZ