Dziwna praca turbiny

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Dziwna praca turbiny

Post autor: Mikosz »

Witam.
Pierwszy raz posiadam auto który posiada na olej napędowy i teraz mam pytanie, czy Wy posiadacze MK7 1.8 TD macie tak samo dziwną prace turbinii w 1800-2000 obr./min. , taki że całe auto się trzęsie a powyzej 2000 obr. już wraca do normy i chodzi jak benzyna. Jeżdżę na piatym biegu i zawsze przy 80 km/h zaczyna trzęsieć i kierownica też. Staram dawac wiecej gazu aby od 90 km/h jechało komfortowo. Czy to normalne u dieselków ?? Może trzeba intercooler albo turbinie wyczyścić czy jak ??
Ostatnio zmieniony 08 sty 2008, 14:56 przez Mikosz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Sprawdź gumy od zawieszenia silnika i skrzyni biegów.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

jamszoł pisze:Sprawdź gumy od zawieszenia silnika i skrzyni biegów.
Musiałbym mieć pewnie kanał :-/ Czy jesteś pewny co do gumy ?? naprawiałeś takie dieselki ??
Niestety nie wiem jak to wygląda guma, może ktos ma zdjecie. Oby nie kosztuje dużo jeśli trzeba wymieniać ;-)
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

mikosz83, gumy łatwo znajdziesz ,jest topołączenie silnika z karoserią
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
emiliopl

Post autor: emiliopl »

turbina się załącza(o ile się nie mylę) przy 2500 obrotów tak jest u moich teściów w escorcie i w moim mondeo
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

umnie się chyba załącza 2000 albo i ciut wcześniej
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

2200 w starszych ,a u Ciebie ARIEL, bedzie pewnie nizej bo to juz kolejny raz zmodernizowany silnik
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

TE objawy NIE maja nic wspoólnego z turbina !!!
TDiesel

Post autor: TDiesel »

Też tak mam i są możliwe 2 wyjścia. Albo masz źle ustawiony zawór booster, za szybko ładuje turbo, albo jest to wina konstrukcyjna ogólnie silnia 1.8TD, bo często słyszę, że takie coś się dzieje - u mnie podobnie jest, ale mam walniętego boostera.
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

KOlega pisze ze zawsze PRZY 80km/h ma te drgania wiec TU TURBINA NIE MA NIC WSPóLNEGO !!!!!!!!!!!!!!!!!!! praca turbiny jest uzalezniona od predkosci obrotowej silnika !!!!!!! wiec powinny te objawy wystepowac na karzdym biegu przy róznej predkosci pojazdu a nie przy 80km/h jak telepie kierownica to na 100 % sa zle wywazone koła
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

Yanek, no masz racje niedoczytanie posta :shock:
winne mozebyć nie wyważenie kół nawet jakiś luz w zawieszeniu
w ostatecznosci autko po dzwonie nie dowyeliminowania
ale najprawdopodobniej stawiam na poduszke silnika lub skrzynki :cool:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Yanek pisze:wiec powinny te objawy wystepowac na karzdym biegu przy róznej predkosci pojazdu a nie przy 80km/h jak telepie kierownica to na 100 % sa zle wywazone koła
Masz racje. Na każdym biegu drga jak wskazówka na obrotomierzu pokazuje przy 1800 obr/min. Najczęściej odczuwam na 4 i 5 biegu bo w tych biegach miewam 80-tki. A co do wyważania koła to raczej jest ustawione napewno, niedawno miałem zbieżność u porządnego fachowca oraz wyważone koła. Jak miałem letnie to też drgania były nadal. Może to być poduszka silnika lub skrzynii.... no cóż spytam sie mechanika w jakim stanie są....
TDiesel pisze:Też tak mam i są możliwe 2 wyjścia. Albo masz źle ustawiony zawór booster, za szybko ładuje turbo, albo jest to wina konstrukcyjna ogólnie silnia 1.8TD, bo często słyszę, że takie coś się dzieje - u mnie podobnie jest, ale mam walniętego boostera.
A gdzie to jest zawór boostera ? ile to kosztuje? czy wymiana banalna ??
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

mikosz83, popraw tytuł bo już mnie w oczy razi, piszę się turbiny.
Pozdrawiam
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

orioninblue pisze:mikosz83, popraw tytuł bo już mnie w oczy razi, piszę się turbiny.
Pozdrawiam
a co Ty Miodek ześ ? Czasem błędy robię tak jak każdy. Skoro Ci razi w oczy to se załóż przeciw słoneczne okulary... --> :cool:
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

mikosz83, nie oburzaj się tak nie chciałem Cię urazić, a jak nie chcesz robić błędów to uruchom słownik, takie błędy trzeba wytykać żeby się nie szerzyły dalej.
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
ODPOWIEDZ