Strona 1 z 1

Jaki plyn do wspomagania?

: 02 gru 2007, 12:32
autor: lukasz
Hej! Zlecialo mi troche plynu ze wspomagania. pompa jest nieszczelna. zaczelo skrzypiec, a gdzies slyszalem ze to od tego ze maly poziom jest i sie zapowietrza. Sa rozne rodzaje plynow-ronze kolory. Czy ma to jakas rozniece jaki doleje? obecnie jest niebieski ....cos w tym stylu.

: 02 gru 2007, 13:06
autor: lordpablo
to wspomagania leje się taki sam olej jak do skrzyni automatycznych, ja mam taki - Lotos ATF II D

: 02 gru 2007, 13:25
autor: osan
Mobile ATF 220

: 22 lut 2009, 17:33
autor: Mikosz
Dzisiaj wymieniłem płyn wspomagania kierownicy.
Po wymianie płynu, rewelacyjnie się prowadzi, leciutko ! :grin:
Czas, spokojnie koło 30 min.
Płyn: MOBIL ATF 220 ( nabyłem w Auchanie za 25,98 zł )
Jedna butelka litrowa starcza.
Mi weszło 850 ML ;-)
Nie zrobiłem jak robią mechanicy że spuszczają płyn na pracującym silniku do czasu hałasu. Ja nie musiałem odpalać, wystarczy energicznie po kilka razy kręcic, koło 50 ML się spuści...

: 22 lut 2009, 17:40
autor: Jamszoł
Mikosz pisze:Nie zrobiłem jak robią mechanicy że spuszczają płyn na pracującym silniku do czasu hałasu
A kto Ci tak naopowiadał ?
Lepszy efekt przy spuszczaniu i nalewaniu nowego + odpowietrzenie układu jest w tedy , gdy uniesiemy oba przednie kola do góry i krecimy sterem do oporu w lewo i prawo przy zgaszonym silniku.
gdy silnik chodzi to pompa roztrzepie nam olej z powietrzem i trudno jest w tedy co kolwiek odpowietrzyć + dodatkowo roztrzepany olej z powietrzem zwiększa swoją objętość.
pisałem zresztą o tym na tym forum.

: 22 lut 2009, 17:48
autor: Mikosz
Jamszoł pisze:A kto Ci tak naopowiadał ?
Między innymi ludziska opsiujące jak wyglądała wymiana płynu u mechaników...
Wierzę ze nie wszyscy tak robią...

Co z odpowietrzaniem ? jest jakas dziurka na żółtej nakrętce ? Jak będzie zachowywało gdy bedzie zapowietrzony ? Przejechałem ze 100 metrów i nadal stan jest na max. Oczywiście wcześniej kręciłem i wtedy nowy płyn ubywał to dolewałem do max.

: 22 lut 2009, 18:05
autor: Jamszoł
jak jest zapowietrzony układ to:
Słychać pompe wspomagania ; płyn w zbiorniczku wygląda jak mleko (duża ilość mikroskopijnych bombelków powietrza ; czuś przy skręcie drganie steru.
Mikosz pisze:jest jakas dziurka na żółtej nakrętce ?
To jest odpowietrznik - olej zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury.