Przekładnka silnika 1.3 na 1.4 - kilka pytań.

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Bald

Post autor: Bald »

cidzej pisze:ale tańszy w zakupie, serwisowaniu, w swapie, tanszy do zagazowania (spokojnie wystarczy II gen), mniejsze oplaty za OC - generalnie zalezy komu do czego potrzebny
W swoim mam właśnie II gen. i przez 30 000 km ja nie miałem żadnych problemów z gazem, jedynie wtrysk musiałem wymienić od razu po kupnie bo poprzedni właścicel - idiota - jeździł tylko na gazie, założył nawet wyłącznik pompy paliwa, efekt - zatarty wtrysk. Silnik 1.4 ma ten sam wtrysk więc gaz podpasuje bez problemu, a 1.6 EFi wymagałby modyfikacji instalacji.
...tylko żarłoczny jak mój 1.6 16V ...
1.3 też nie jest wielkim mistrzem oszczędności (srednio 10 ltr. LPG/100km.), więc różnicy w spalaniu dużej nie będzie, albo wcale ;) Jednyną rzeczą której się będe obawiał po SWAP'ie to spojrzenia na bagnet oleju po 1000 km...
mikruss

Post autor: mikruss »

kurde nie wiem co wy macie z 1.3
Ojciec mial takiego ale na gazniku to w 6 litach Pb z palcem w d... sie miescil, ja mialem MK7 1.3 Efi na pelnej szprycy i po wrocku w korkach max 7 literkow Pb bral
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kurde mikruss, to ja nei wiem co ty miales z tymi swoimi 1.3, bo nikt poza toba takim spalaniem w 1.3 sie nei chwalil - to raczej cos z twoimi 1.3 bylo nie tak
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Bald

Post autor: Bald »

Na trasie udało mi się zejść do 8 l. nie przekraczając zbytnio 100, po mieście 10 to norma, jego rekord to 15 litrów gazu, ale to na starym wtrysku (chyba kwestia ustawienia, bo nawet w zime odpalał na gazie od pierwszego). Benzyny pali porównywalnie. Myśle że jak silnik nie byłby zajechany to napewno nie paliłby tyle. ;)
mikruss

Post autor: mikruss »

Cidzej ojciec smigal Mk4 ponad 7 lat!!! a kupil to auto jako 3 ltnie i mialo 60 tys przebiegu i nie bylo kombinowane. A spalanie w trasie (zaraz pewnie kogos zabije smiechem), przy predkosciach 90 km/h wynosilo 5.1-5.3 L/100km i to wielokrotnie sprawdzane.
Jak mialem Mk7 to tez mi naprawde mało palil.
A tak poza tym nie mialem LPG a taki silnik maly wlasnie potrafi sporo tego lyknąć a i tak bedzie slabszy jak na benzynie.
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

cidzej pisze:kurde mikruss, to ja nei wiem co ty miales z tymi swoimi 1.3, bo nikt poza toba takim spalaniem w 1.3 sie nei chwalil - to raczej cos z twoimi 1.3 bylo nie tak
co Ty piszesz, mi tego lata jak jechałem na Słowację po górach i z powrotem do siebie spalił 7,1L lpg/100km i nie jeżdżę 90km/h często licznik pokazuje 150km/h
Jak jeździłem na benzynie to 5,5L/100km bez problemu w trasie udało się zrobić, to mi nie pisz takich herezji o spalaniu 1,3 skoro ja i mikruss piszemy że takie jest to chyba nie zarzucisz nam że się zmówiliśmy i razem specjalnie oszukujemy
Najwięcej udało mi się udało spalić zeszłej zimy jak latałem po lesie bokami i było -20stopni wtedy spalił 13,5L lpg
Bald u Ciebie jest skopany i to poważnie motor dlatego masz takie wyniki
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
giereq

Post autor: giereq »

nie rozumiem dlaczego ma nie pasowac komp i wiązka ? ostatnio dorwałem kolesia który zmienia te silniki i mówił że 1.3CFI(ten stary) ma taki sam komp i wiązkę co 1.4mono i 1.6mono a 1.3efi ma już takie jak w tych nowszych silnikach. Może Ty masz ten EFI ? (to co napisałem potwierdziły dwie osoby robiace swap) chłodnicy nie musisz zmieniac masz dokładnie taką samą tylko rurki inaczej poukładane ;) Ci goscie mówili że nawet mniejsze sprzęgło od 1.3 będzie działac z 1.4 i 1.6 tylko bedzie mogło nie dawac rady przy 1.6 i ostrym zrywie no i oczywiście szybciej się zużyje...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

orioninblue pisze:co Ty piszesz, mi tego lata jak jechałem na Słowację po górach i z powrotem do siebie spalił 7,1L lpg/100km i nie jeżdżę 90km/h często licznik pokazuje 150km/h
no ale czym ty mi sie tutaj chwalisz ?? 7.1 spalił mój 1.4 w trasie Giżycko - Jastarnia podczas której przeleciałem jeszcze przez zakorkowany olsztyn i trójmiasto, a na trasie predkosci 120-140km/h - wiec nie wiem czemu uznajecie, ze 1.3 jest taki oszczedny a 1.4 pali jak smok :mrgreen:

orioninblue pisze:Jak jeździłem na benzynie to 5,5L/100km bez problemu w trasie udało się zrobić,
mój rekord to 5,9L/100km no ale chwalenie sie jednorazowymi wyczynami jest bez sensu

orioninblue pisze:nie zarzucisz nam że się zmówiliśmy i razem specjalnie oszukujemy
nie. co najwyzej mala precyzyjnosc waszych pomiarów i fakt iż na podstawie jednego czy dwoch pomiarów staracie sie wmowic wszystkim, ze jest tak pieknie. wyjezdziliscie kiedys zbironik PB do zera tak zeby sprawdzic jaka jest srednia z 600km a nie z pierwszy 100km ?? wątpie .... ja wielokrotnie to zrobiłem i wiem, ze ta sama trase mozna pokonać jednego dnia kosztem 6,5L a juz innego moze łyknać nawet prawie 8L/100km wiec jedynym sensownym pomiarem jest średnia z wielu przejazdów a nie tylko z jednego :D


poza tym chłopaki, kończac ten wywód, miałem okazje jeździć 1.3 (mk7) i swoim 1.4 no i niestety nikt mi nie wmówi, ze 1.3 ma dobre osiągi, bo 1.4 to przy nim to zwijacz asfaltu :D

tak czy siak ta dyskusja jest bez sensu, jak dyskusje o wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocnymi.




giereq pisze:nie rozumiem dlaczego ma nie pasowac komp i wiązka ?
kolego dla silnikow 1.3 1.4 z lat 90-95 jest jesden i ten sam komp, a wiazka to tylko dlatego moze nie pasowac, ze ze wzgledu na inny ksztalt silnika moga sie okazac za krótkie kabelki, ale po przednluzenbiu bedzie wszystko spoko :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

cidzej pisze:7.1 spalił mój 1.4 w trasie Giżycko - Jastarnia podczas której przeleciałem jeszcze przez zakorkowany olsztyn i trójmiasto
tylko że mój spalił tyle gazu a twój benzyny więc różnica jest
cidzej pisze:1.3 jest taki oszczedny
bo to prawda
cidzej pisze:a 1.4 pali jak smok :mrgreen:

ja tak nie uważam
cidzej pisze:co najwyzej mala precyzyjnosc waszych pomiarów i fakt iż na podstawie jednego czy dwoch pomiarów staracie sie wmowic wszystkim, ze jest tak pieknie.
teraz to przeginasz sugerujesz że nie potrafię wykonać podstawowych obliczeń i że w ciągu 6lat tylko raz liczyłem spalanie
cidzej pisze:wyjezdziliscie kiedys zbironik PB do zera

TAK 3 razy
cidzej pisze:miałem okazje jeździć 1.3 (mk7) i swoim 1.4 no i niestety nikt mi nie wmówi, ze 1.3 ma dobre osiągi, bo 1.4 to przy nim to zwijacz asfaltu :D
ja nigdy nie twierdziłem że 1,3 jest szybszy od 1,4 ale teraz to Ty jesteś nie precyzyjny robiłeś pomiary, silniki miały taki sam przebieg i były zasilane tym samym paliwem, auta miały takie same opony

Łukasz nie rozumiem dlaczego za wszelką cenę chcesz udowodnić że 1,3 dużo pali miałeś kiedyś taki motor :?: Ja mam już ponad 6lat i nie twierdzę że jest mega szybki i ładnie pracuje ponad to nie twierdzę, że 1,4 dużo pali ale 1,3 jest oszczędny sprawdzałem mierzyłem wielokrotnie ma rozrząd na łańcuchu i pojedzie nawet na paliwie słabej jakości testowałem będąc na Białorusi bo porostu nie miałem dostępu do 95.

Dobra z mojej strony to już chyba wszystko.
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

orioninblue pisze:Łukasz nie rozumiem dlaczego za wszelką cenę chcesz udowodnić że 1,3 dużo pali
mylisz sie. po prostu mnie wkurwia jak ktos pisze, ze 1.4 to gówno a 1.3 to taki ideał. tylko tyle i aż tyle.
orioninblue pisze:Ty jesteś nie precyzyjny robiłeś pomiary, silniki miały taki sam przebieg i były zasilane tym samym paliwem, auta miały takie same opony
jeden i drugi ma na liczniku ~40 000km z tym, ze rzeczywiście mój był tankowany na neste a tamten na orlenie wiec z różnych beczek :P opony też inne bo u mnie michelin 175/70/13 a tam dębica 175/70/13.

dodam jeszcze, ze moj byl tylko 2 dni nie jezdzony a tamten aż tydzien wiec roznica byla w grubości warstwy kurzu no i oczywiscie mój miał fory bo troche progi wyżarło wiec jest lżejszy, za to ma nieco zabużoną areodynamike przez pokrzywiony błotnik :mrgreen:

nie no to po wyżej to joke oczywiście :) to co chlopaki z 1.3 - zgoda czy dalej wojna ?? :mrgreen:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

cidzej pisze:to co chlopaki z 1.3 - zgoda czy dalej wojna ?? :mrgreen:
żadnej wojny nigdy nie było przecież łączy nas escortowa miłość :mrgreen: no może przesadziłem ESCORTOWO/ORIONOWA PRZYJAŹŃ
1,3 jest oszczędny a 1,4 jest od niego szybszy to oczywiste
1,4 nie jest kupą bo inaczej bym takowego nie szukał na swap do siebie.

KONIEC
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Bald

Post autor: Bald »

giereq pisze:nie rozumiem dlaczego ma nie pasowac komp i wiązka
Dorwij kogoś kto ma 1.4 i porównaj sobie kable, następnie przeczytaj oznaczenia na kompie, może wtedy zrozumiesz...
Wszyscy uparcie twierdzicie, że 1.4 wejdzie bez najmniejszych przeróbek, a a ja tylko piszę to co widziałem jak oba auta (1.3 i 1.4) stały obok siebie z podniesionymi maskami. Było widać różnice w instalacji, i to raczej nie dlatego, że jeden to MkV, a drugi MkVI... Chłodnic też nie widziałeś przy obu silnikach skoro piszesz, że są identyczne...
Załączniki
Hmmm... takie same, prawda??? Aha, ta od 1.3 jest pokazana od strony silnika, a od 1.4 od przodu auta...
Hmmm... takie same, prawda??? Aha, ta od 1.3 jest pokazana od strony silnika, a od 1.4 od przodu auta...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wiec rzeczywiscie jest sporo roznic. A co do spalania 1.3 ja jestem tym przykladem ze to auto pali duzo, czy to gazu czy benzyny. Ale gazu to palilo w miescie po 10-12l czasem nawet 13 litrow. Lipa i tyle. Nigdy nie zszedl ponizej 10, dodam ze jak moj ojciec nim jezdzil na benzynie pare lat wczesniej to palil 9l/100km, takze nie tylko mi taki wynik wychodzil, escort byl oczywiscie sprawny w 100%
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
giereq

Post autor: giereq »

w moim mk7 chłodnica jest jak w 1.4 :) ja sie powołuje na goscia który robi to sam tego nigdy nie robiłem ale za kase mi zrobi na wiosnę (1.3 zajeżdze )
Bald

Post autor: Bald »

Ja powołuje się na to co widziałem sam, a nie na to co mi ktoś powiedział. Bo każdy mówi że wystarczy zmienić sam silnik i można śmigać, a okazuje się że to nie takie proste...
ODPOWIEDZ