Zatkana chłodnica intercoler...

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Zatkana chłodnica intercoler...

Post autor: Mikosz »

Witam
Przyglądałem się chłodnicy tej turbiny i widzę że sporo syfów, pruchy, kawałki starych lisci zatykają. Mój znajomy mechanik mówił że nie trzeba przejmować ale nie wiem czy ma racje. Zrobiłem zdjęcia żebyscie zobaczyli w jakim stanie jest. Nie wiem czy taki syf w czyms pogarsza w przyśpieszeniu czy czegoś. Jeżeli trzeba czyścić to piszcie co nalezy zdjąć i jakimi kluczami... Oby nie jest skomplikowany...
Załączniki
IMG_2093.jpg
IMG_2094.jpg
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

mechanik ma rację, nie masz sie czym przejmować - tak wyglądają w większości intercoolery i chłodnice. Jak cię to gnębi to weź szczotkę i to przeczyść ale nie drucianką. Te śmiecie zbierają się w naturalny sposób i odpadają też jak im lepiej zawieje.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

przedmuchaj sprężonym powietrzem zawsze będzie lepsz chłodzenie powietrza dolotowego ale raczej mocy ci to nie doda
;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

ARIEL pisze:przedmuchaj sprężonym powietrzem zawsze będzie lepsz chłodzenie powietrza dolotowego ale raczej mocy ci to nie doda
;)
Wpadłem na pomysł skąd sprężone powietrze. Może wystarczy skoczę do markowej stacji która posiada kompresor i bede nim dmuchał syfy. Chyba te syfy wpadną do śodka i nie wiem czy to dobry pomysł zasyfić pod chłodnicą intercolera. Może w srodku są jakieś dziury i te syfy znikają ??
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

mikosz83,
mikosz83 pisze:nie wiem czy to dobry pomysł zasyfić pod chłodnicą intercolera. Może w srodku są jakieś dziury i te syfy znikają
ale nierozumiem to0 jest zwykła chłodnica dmuchasz na wylot :-|
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Odświeżam mój temat.
Zadam parę pytań:
Pod chłonicą jest wolna przestrzeń i tam powietrze wyssane z zewnątrz przez kratki w chłodnicy idą do środka rurami tak ??
Czy zatkane muchami, ćmą, owadami ma wpływa na głośną prace turbiny ??
Przyznaję że korci mnie to... Chcę te paskudztwa usunąć... Sprężone powietrze na stacjach są tak słabe że co najwyżej ledwo jedna zdechła mucha frunie na ziemie :-/
Wolę zdjąć kratke i poprzekłuwać dziurki :P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

mikosz83 pisze:Pod chłonicą jest wolna przestrzeń i tam powietrze wyssane z zewnątrz przez kratki w chłodnicy idą do środka rurami tak ??
chłopie, nie do konca rozumiem o co ci tu chodzi więc spróbuje na max uprościć - chłodnica to taki układ jak kaloryfer :) w środku płynie woda a między "żeberkami" przelatuje powietrze i ją chłodzi. Z intercoolerem jest tak samo tylko wewnątrz nie płynie woda ale powietrze do silnika. Powietrze które przelatuje przez chłodnicę i intercooler nie trafia do żadnych rur i nie idzie do silnika. Tam trafia powietrze które wlatuje przez wlot powietrza do obudowy filtra powietrza. I po przefiltrowaniu jest zasysane do silnika albo ( w wersji turbo ) jest zasysane i sprężone w turbosprężarce i dopiero stamtąd poprzez właśnie intercooler trafia do silnika.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ