Świece żarowe - jak krok po kroku sprawdzić ??
Moderator: Moderatorzy
Świece żarowe - jak krok po kroku sprawdzić ??
Witam.
Przeszukałem cały forum na ten temat ale nie znalazłem wyczerpujących odpowiedzi.
Zamierzam sam sprawdzić swiece żarowe tylko nie wiem od czego zacząć. Wcześniej miałem iskrowe swiece w kaszlaku i na nim bez problemu sprawdzałem Teraz pora na żarowe
Proszę mi napisać jakim kluczem oraz jakim numerem klucza odkręcić świece ?? Widziałem tam czerwone kable trzymają świece...
Mam nadzieje że na świecach sa wygwarowane napisy firmy świecy bo chcę wiedzieć na jakim jeżdżę...
Gdzieś czytałem prostą metode czyli świece końcówke dotknąc na biegun + i czekać az się czerwone zrobi... Jeżeli tak to ile sekund maksymalnie ma trwać grzanie ?
Prosze napisać SZCZEGóŁOWO...
Przeszukałem cały forum na ten temat ale nie znalazłem wyczerpujących odpowiedzi.
Zamierzam sam sprawdzić swiece żarowe tylko nie wiem od czego zacząć. Wcześniej miałem iskrowe swiece w kaszlaku i na nim bez problemu sprawdzałem Teraz pora na żarowe
Proszę mi napisać jakim kluczem oraz jakim numerem klucza odkręcić świece ?? Widziałem tam czerwone kable trzymają świece...
Mam nadzieje że na świecach sa wygwarowane napisy firmy świecy bo chcę wiedzieć na jakim jeżdżę...
Gdzieś czytałem prostą metode czyli świece końcówke dotknąc na biegun + i czekać az się czerwone zrobi... Jeżeli tak to ile sekund maksymalnie ma trwać grzanie ?
Prosze napisać SZCZEGóŁOWO...
Po pierwsze to mozesz sciagnac ten czerwony przewod co je laczy i z aku wziasc + i dotykac kazda z osobna - jak nie zaiskrzy to zepsuta - ale nie zawsze uszkodzenie w ten sposob widac - jak wykrecisz to pod prad je i wtedy porownaj wszystkie 4 i zobaczyz u jakiejs inne zachowanie - ta do wymiany
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB
Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Dostęp do świec w Escorcie jest faktycznie tragiczny.
W ramach ułatwienia możesz odkręcić mocowanie rękawa - gumowej rurki w której siedzi bagnet kontroli poziomu oleju, przykręcony jest do obudowy termostatu (nakrętka M10).
Co do sprawdzania świec to najlepiej (po wykręceniu) podłączać je kolejno na chwilę do akumulatora. Przykręcasz kawałem przewodu do elektrody świecy i zasilasz ją bezpośrednio z akumulatora. Jak się rozżarzy w ciągu kilku sekund to jest OK (uważaj, żeby się nie poparzyć). Nie rozgrzewaj ich za mocno, żeby nie przepalić.
W ramach ułatwienia możesz odkręcić mocowanie rękawa - gumowej rurki w której siedzi bagnet kontroli poziomu oleju, przykręcony jest do obudowy termostatu (nakrętka M10).
Co do sprawdzania świec to najlepiej (po wykręceniu) podłączać je kolejno na chwilę do akumulatora. Przykręcasz kawałem przewodu do elektrody świecy i zasilasz ją bezpośrednio z akumulatora. Jak się rozżarzy w ciągu kilku sekund to jest OK (uważaj, żeby się nie poparzyć). Nie rozgrzewaj ich za mocno, żeby nie przepalić.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A najważniejszy jest jej koniuszek
A tak na poważnie to świeca ma się rozgrzwać na końcu a nie w środku czy na początku przy gwincie - pisałem już o tym parę razy na forum.
Jak nie grzeje na końcu to pomimo , że wogóle grzeje to i tak jest do wymiany - bo nie spełnia swojej roli.
A tak na poważnie to świeca ma się rozgrzwać na końcu a nie w środku czy na początku przy gwincie - pisałem już o tym parę razy na forum.
Jak nie grzeje na końcu to pomimo , że wogóle grzeje to i tak jest do wymiany - bo nie spełnia swojej roli.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Dziekuję Panowie za pomoc, wkońcu wymieniłem świece na nowe zamiast sprawdzić stare, nie wiadomo ile miał przejechane we Włoszech wiec dla bezpieczeństwa wolałem na nowe z Boscha na Beru 28 zeta za sztuke ;-)
bronx, dokładnie takim kluczem odkręcałem, wcale to nie 10-tka jak inne osoby pisali lecz 12-stką się odkreca
Nie było takiej potrzeby, łamaniec ze zdjecia Bonxa dał sobie rade...
Wymiana zajęła dobre 45 min. Troche trudne było...
bronx, dokładnie takim kluczem odkręcałem, wcale to nie 10-tka jak inne osoby pisali lecz 12-stką się odkreca
Marcus pisze:W ramach ułatwienia możesz odkręcić mocowanie rękawa - gumowej rurki w której siedzi bagnet kontroli poziomu oleju, przykręcony jest do obudowy termostatu (nakrętka M10).
Nie było takiej potrzeby, łamaniec ze zdjecia Bonxa dał sobie rade...
Wymiana zajęła dobre 45 min. Troche trudne było...
Panowie, jak wyżej napisałem mam wymienione świece na nowe 11 miechy temu. Mam jeszcze stare i do dziś trzymam i właśnie chciałem nauczyć sprawdzanie starej świecy.
Zrobiłem tak:
Plus aku -dodatkowy kabel miedziany--> początek swiecy tam gdzie wsadza czerwony kabel.
Minus aku -dodatkowy drugi kabel miesziany--> środek na gwincie.
Efekt: żarnik na biało dymił ale przecież grzanie trwało raczej pół sekundy do sekundy...
Czy to tak ma być dym ? czy coś nie tak zrobiłem ?? Aku miał 11,70 V
Czekam na odpowiedź
Zrobiłem tak:
Plus aku -dodatkowy kabel miedziany--> początek swiecy tam gdzie wsadza czerwony kabel.
Minus aku -dodatkowy drugi kabel miesziany--> środek na gwincie.
Efekt: żarnik na biało dymił ale przecież grzanie trwało raczej pół sekundy do sekundy...
Czy to tak ma być dym ? czy coś nie tak zrobiłem ?? Aku miał 11,70 V
Czekam na odpowiedź
Dzisiaj przystąpiłem do sprawdzenia świec żarowych. Zrobiłem to ponieważ na dworze przy niskich temperaturach miałem problemy z odpalaniem, tak "kaszlał" jakby odpalił na 2 garach.
Okazało się że jedna swieca żarowa jest walnięta. Ten mniejszy gwint prawie "lata". Nie działa wogóle grzanie. No to kurcze od któregoś września do dziś odpalałem na 3 świecach Włożyłem spowrotem stare świece Boscha a nowe roczne BERU do kosza .
Szykuję do kupna nowych świecy BERU....
Jamszoł, czyściłem żarnik ale i tak dymił. Potrzymałem dłuzej i faktycznie tylko czubek grzeje ale w kolorze pomarańczowo z odrobinką czerwonego
Okazało się że jedna swieca żarowa jest walnięta. Ten mniejszy gwint prawie "lata". Nie działa wogóle grzanie. No to kurcze od któregoś września do dziś odpalałem na 3 świecach Włożyłem spowrotem stare świece Boscha a nowe roczne BERU do kosza .
Szykuję do kupna nowych świecy BERU....
Jamszoł, czyściłem żarnik ale i tak dymił. Potrzymałem dłuzej i faktycznie tylko czubek grzeje ale w kolorze pomarańczowo z odrobinką czerwonego