Strona 1 z 1
turbinka w dolocie?
: 28 gru 2007, 15:19
autor: tofik
no panowie tuningowcy co sądzicie o takim małym mikim w dolocie?
http://moto.allegro.pl/item288900649_re ... oment.html
: 28 gru 2007, 15:29
autor: Yagr
a nie możesz tego zapodac jakoś normalnie tylko przez Rapida? komu się będzie chciało czekać nie wiadomo ile żeby nie wiadomo co zobaczyć?
: 28 gru 2007, 16:04
autor: MARKKO
tofik, co to za gówno z wirem?
: 28 gru 2007, 16:08
autor: emceha
Kojarzycie turbinkę Kowalskiego do malca??? To działa na podobej zasadzie

Wprawia w ruch wirowy powietrze w celu lepszego wymieszania z paliwem. W malcu robiło furrorę i coś tam dawało przy dłubniętym gaźniku ale tylko i wyłącznie ze względy na to, że było montowane pod gaźnikiem i mieszało lepiej powietrze z beną wylatujące z gaźnika. W escorcie nic wielkiego to nie da

: 28 gru 2007, 16:17
autor: Yagr
emceha pisze:W escorcie nic wielkiego to nie da
chyba że na weberze, ale to też raczej niewielkie zyski

O ile rozmawiamy o podobnym patencie bo mnie się na tego Rapida nie chce czekać a i Markowi jakiegoś wira podesłało...
: 28 gru 2007, 16:20
autor: emceha
Yagr pisze:mnie się na tego Rapida nie chce czekać a i Markowi jakiegoś wira podesłało...
Ta sam zassał na gołedupy.pl

: 28 gru 2007, 16:22
autor: Yagr
: 28 gru 2007, 20:56
autor: tofik
http://moto.allegro.pl/item288900649_re ... oment.html
qrwa.
sorry chłopaki tamto to strona z gołymi babami
ale tez fajna

: 28 gru 2007, 23:27
autor: deathrider_85
Nie kupuj tego, to na pewno taki sam sic jak wszystkie magnetyzery

.
: 29 gru 2007, 00:41
autor: Deem-Essi
jak dla mnie to taki sam efekt jak włożenie każdego innego wiatraczka... tez coś się będzie kręciło
: 29 gru 2007, 00:48
autor: tofik
dzięks. w takim razie nie kupuję
: 29 gru 2007, 12:05
autor: Yagr
tez coś się będzie kręciło
no może nie do końca - czytałem opis tego urządzenia i wiadomo że sporo tam "wody na młyn" ale pewne rzeczy się zgadzają... Np. piszą że turbinka jest napędzana powietrzem w dolocie, więc aby być napędzana musi część energii powietrza odbierać czyli stawia jakiś opór. Ale z drugiej strony zbiera energię przy wyższych obrotach silnika, gromadzi w postaci energii kinetycznej obracającej sie turbiny i oddaje (ma przecież jakąś bezwładność) gdy obroty silnika spadają. Teoretycznie więc przenosi tą zebraną energię z wyższych obrotów w niższy zakres... ale. To teoria i musiałaby być taka turbinka obliczona idealnie pod konkretny silnik. Nie wierzę że tak jest i moim zdaniem praktyka weryfikuje tu teorię i zysk jest niezauważalny. No ale to tylko dywagacje - trzeba by takie "cuś" przetestować na hamowni.
ps. "turbinka Kowalskiego" miała za zadanie polepszyć mieszanie powietrza z paliwem a ta ma za zadanie przyspieszyć napełnianie cylindrów w momencie zmiany biegu na wyższy
: 29 gru 2007, 13:53
autor: deathrider_85
Tylko, że z drugiej strony po co silnikowi benzynowemu więcej powietrza? Przecież idealny skład powietrza w benzyniaku to coś koło 14:1 (powietrze:paliwo) i to wtedy spalanie jest najlepsze.
: 29 gru 2007, 18:26
autor: Jamszoł
koło 14:1 (powietrze:paliwo) i to wtedy spalanie jest najlepsze
tak jest - a od tego mamy czujniki i komp który steruje wtryskiwaczami .
Lepiej zadbać o sprawność czujników.