Instalacja gazowa do Escorta 1.6 16V Zetec

Moderator: Moderatorzy

MKorman

Instalacja gazowa do Escorta 1.6 16V Zetec

Post autor: MKorman »

Jaką instalacje gazowa zamontowac do escorta 1.6 16V Zetec z plastikowym kolektorem, ile to bezie kosztowało i gdzie w W-wie można to zrobic dobrze.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

III lub nowszej generacji, instalacja II lub starszej moze rozwalic kolektor dolotowy (ale nie musi,jak wszystko jest sprawne w samochodzie i jest dobrze wyregulowana). Koszt II generacji to ok 2000zl, III wiecej, ponad 3000 (ale pewien tych cen nie jestem).
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
yaqbi

Post autor: yaqbi »

ja też się dowiadywałem o tą instalację. Odradzono mi, albo polecono instalkę za 5800. Ale może chcieli mnie zedrzeć :)
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

robilem niedawno mondeo na sekwencje z tym silnikiem ,klijent jezdzi juz msc i mowi ze autko bardzo dobrze sie sprawuje na sekwencji ,zalorzylem staga 200,jak dla mnie to ogolnie najlepsza polska sekwencja wszedzie serwis dostepny nie ma problemu z czesciami ,no i cena zadowalajaca bo koles zaplacil 2200zl z nowka butla
jaras231

Post autor: jaras231 »

bodzio82, do kogo Ty to pisales?? :razz:
RYBA

Post autor: RYBA »

ja mam levato IV generacji sekwencje i odpukac bardzo dobrze sie sprawuje. Przy czym moja instalacja w czasie jazdy na gazie caly czas dawkuje sobie troche paliwa to raz na jeden wtrysk to raz na inny.
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

jaras231 pisze:bodzio82, do kogo Ty to pisales??
tak sobie,ze temat przedawniony to nie znaczy ze komus moze sie nie przydac moze ktos bedzie chccial do 1.6 16v zalorzyc sekwencje wiec niech wie ze autko bedzie latalo na stagu :razz: :mrgreen:
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

RYBA, musisz znalesc kogos kto bedzie mnial program do tej instalacji ale szczerze to chyba bedziesz mnial ciezko,a wogole jakiej firmy jest sterownik?widocznie cos z nim sie dzieje,jedyne wyjscie podlaczyc sie pod kompa :cool:
jaras231

Post autor: jaras231 »

a no chyba ze tak ;)
zwracam honor :mrgreen:
RYBA

Post autor: RYBA »

bodzio82 pisze:RYBA, musisz znalesc kogos kto bedzie mnial program do tej instalacji ale szczerze to chyba bedziesz mnial ciezko,a wogole jakiej firmy jest sterownik?widocznie cos z nim sie dzieje,jedyne wyjscie podlaczyc sie pod kompa :cool:

Ja nie musze nikogo szukac do tego ta instalacja ma tak chodzic. Nowe instalecje sekwencyjne levato i nie tylko, dawkuja sobie rozniesz i paliwo
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

RYBA, żaden ze mnie spec od sekwencji ale levato to mi się z lewatywą kojarzy... :)
zapewne chodzi ci o instalacje włoskiej firmy LOVATO.
Instalacje sekwencyjne (w większości) maja to do siebie że same ustalaja sobie moment kiedy przełączą się na gaz - i mozna to traktować jako
RYBA pisze:dawkuja sobie rozniesz i paliwo
. Co niektóre maja również funkcję przełączania na benzynę pod wielkim obciążeniem lub po przekroczeniu zadanych obrotów i z powrotem na LPG gdy te warunki miną. Jednak jak do tej pory nie spotkałem instalacji która co któryś cykl pracy wtryskiwałaby sobie i to na wybranym wtryskiwaczu pojedyncze "strzały z beny". Po prostu to działanie byłoby bez sensu. Po pierwsze- poprawnie skonfigurowana instalacja sekwencyjna pracuje na lpg w sposób niewiele odbiegający od benzyny. Po drugie - parametrami pracy steruje oddzielny ecu gazowy i taki "strzał z beny" powodował by tylko chwilowe wariowanie czujników.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Gazowe ECU musiało by być podpięte dodatkowo do wtryskiwaczy od beny - a tak na pewno nie jest.
U mnie sekwencja ustawiona jest do włłączania się przy 36 stopniach wody w obiegu krótkim a przechodzi z powrotem na bene przy 6000 obrotów.
Yagr, dobrze prawi.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Yagr pisze:Jednak jak do tej pory nie spotkałem instalacji która co któryś cykl pracy wtryskiwałaby sobie i to na wybranym wtryskiwaczu pojedyncze "strzały z beny". Po prostu to działanie byłoby bez sensu.
dobrze mowisz mozna jedynie ustawic tak ze np na 2 wtryskach bedzie gaz a na dwoch benzyna lup na 3 gaz a na jednym benzyna itp.
Tak mozna ustawic np. jak padnie cewka na listwie wtryskowej gazu zeby np jak sie nie ma od razu kasy na nowa listwe dojezdzic np.do wyplaty :razz:
panowie co do przelaczenia na gaz to sekwencja slucha sie obrotow silnika ,temperatury ,i czasu :cool:
Zwykle temperature przelaczania z benzyny na gaz ustawia sie na 30 stopni(lato),50stopni(zima)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Yagr pisze:Jednak jak do tej pory nie spotkałem instalacji która co któryś cykl pracy wtryskiwałaby sobie i to na wybranym wtryskiwaczu pojedyncze "strzały z beny".
są takie instalacje (nie wiem tylko ktora to generacja) - zakłada się je do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny (IDE, FSI itd)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej, masz rację, pogrzebałem troche i faktycznie w silnikach z wtryskiem bezpośrednim takie instalacje sie powinno stosować ( http://www.motofakty.pl/artykul/lpg_w_fsi.html ) tylko że w tych silnikach to cykliczne zasilanie beną jest technicznie uzasadnione - w pozostałych raczej nie, a wątpię aby RYBA, miał u siebie w essie 1,6 FSI :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ