N7A DOHC 16V 110KW EE93 jak podniesc moc
Moderator: Moderatorzy
N7A DOHC 16V 110KW EE93 jak podniesc moc
Witam .
Jestem tu nowa.
Mam zamiar podniesc moc wswoim silniku N7A DOHC 16V 110KW EE93.
Lecz mam zbyt malo danych .
Opcje ktore biore pod uwage to :
a) inne walki i wszystko co z tym zwiazane
b) dol od 2300
c) uturbienie .
CZYTALAM chyba wszystie posty , ale nic ciekawego sie nie doczytalam . Moze ktos cos podpowie bede wdzieczna.
pozdrawiam.
Jestem tu nowa.
Mam zamiar podniesc moc wswoim silniku N7A DOHC 16V 110KW EE93.
Lecz mam zbyt malo danych .
Opcje ktore biore pod uwage to :
a) inne walki i wszystko co z tym zwiazane
b) dol od 2300
c) uturbienie .
CZYTALAM chyba wszystie posty , ale nic ciekawego sie nie doczytalam . Moze ktos cos podpowie bede wdzieczna.
pozdrawiam.
He he Yanek obrońca seryjnych silników
nowicka, co do wałków to dobrze kombinujesz dał bym jeszcze rególowane kółka rozrządu. Nie obejdzie się chyba bez strojenia tego jakimś zewnętrznym kompem.
Dół od 2.3 - ktos tu pisał że tak zrobił i nie bangla Powiem Ci że da się to zrobić ale jak żeby było dobrze tego już nie wiem.
Turbina do RS-a??? Dał bym spokój. Jeżeli chcesz dużego podniesienia mocy to N7A odpada. Bloki nie wytrzymują, urywają się korby Dużo lepszy pod turbo jest 1.8 RQB 96kW (wiem powtarzam się). Przejżyj dział TUNING. Jest tam mój temat o modyfikacjach mechanicznych ZETEC-ów
nowicka, co do wałków to dobrze kombinujesz dał bym jeszcze rególowane kółka rozrządu. Nie obejdzie się chyba bez strojenia tego jakimś zewnętrznym kompem.
Dół od 2.3 - ktos tu pisał że tak zrobił i nie bangla Powiem Ci że da się to zrobić ale jak żeby było dobrze tego już nie wiem.
Turbina do RS-a??? Dał bym spokój. Jeżeli chcesz dużego podniesienia mocy to N7A odpada. Bloki nie wytrzymują, urywają się korby Dużo lepszy pod turbo jest 1.8 RQB 96kW (wiem powtarzam się). Przejżyj dział TUNING. Jest tam mój temat o modyfikacjach mechanicznych ZETEC-ów
Dziekuje za spam .Yanek pisze:Do czego CI to bedzie potrzebne ??
Z calym szacunkiem nie kumam pytania ?
Po co mi wiadomosci , poco mi nauka , czemu ja chce poglebiac ?
Bo moze bede 1 dziewczyna ktora w polsce tego dokona samodzielnie , opisze , a prace obroni na uczelni .
Yanek - moze wiesz gdzie moge zdobyc dokladne dane zwiazane z modyfkacjami tego silnika . Moze jest juz takie auto w klubie .
Za wszelka pomoc bede wdzieczna .
Jest troszke tego w obcych jezykach , lecz nic dokladnego nie namierzylam
pozdrawiam ewelinka.
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A ja poprę Yanka, zanim się weźmie za modyfikacje trzeba sie określić do czego będzie używany samochód. Czyli czy ma to być modyfikacja w perspektywie prowadząca do dużego przyrostu mocy w aucie do startów, czy też modyfikacja polegająca na zwiększeniu momentu w niższym zakresie obrotów zwiększająca kulturę pracy silnika w aucie używanym na co dzień, czy też może coś pomiędzy... No i ważne ile chce się/może się na to wydać.
Co do sposobów to w zasadzie są dwie drogi:
1. modyfikacje silnika wolnossącego ("wersja GT", inne wałki, kółka, modyfikacje głowicy (porting itp) dolotu (power pipe, filtr stożek) wydechu czy też komputera sterującego z nowymi mapami
2. "dodmuchanie" (turbosprężarka, kompresor, e-turbo) ze wszystkimi koniecznymi zmianami
Przemek dość dobrze rozwinął temat w polecanym wyżej wątku
Co do sposobów to w zasadzie są dwie drogi:
1. modyfikacje silnika wolnossącego ("wersja GT", inne wałki, kółka, modyfikacje głowicy (porting itp) dolotu (power pipe, filtr stożek) wydechu czy też komputera sterującego z nowymi mapami
2. "dodmuchanie" (turbosprężarka, kompresor, e-turbo) ze wszystkimi koniecznymi zmianami
Przemek dość dobrze rozwinął temat w polecanym wyżej wątku
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Swiatek wiele mowi i jeszcze wiecej robi , ale jak slyszy ze to zwiazane z uczelnia i obrona prazy umywa rece .emceha pisze:He he Yanek obrońca seryjnych silników
nowicka, co do wałków to dobrze kombinujesz dał bym jeszcze rególowane kółka rozrządu. Nie obejdzie się chyba bez strojenia tego jakimś zewnętrznym kompem.
Jesli walki to przymierzam sie do katalogowych SCHRICK -choc ponoc angielskie sa lepsze . Kola regulowane wiadomo + sprwzyny zaworowe + uszczelka pod glowice +nowy komp , mapa .
Ktora hamownia sie podejmie dogrania tego - ma doswiadczenie ?
Dolot i wylot spalin jest zecza oczywista przytych modyfikacjach.
ZBIERAM dane aby nie ,, wywarzac otwartych drzwi,,
NA to nie ZETEC nie stety.
..........
Pytam po co Ci potrzebne takie modyfikacje bo to ma słuzyc do scigania na 1/4 do lansu do jazdy z pod swiateł do swiateł czy innych rzeczy ?? a jak nie rozumiesz mojego pyt to CI wyjasniam
****YANKU|
Skoro masz wiadomosci na temat modyfikacji
a) scigania na 1/4
b)do lansu
c)do jazdy z pod swiateł do swiateł
d)czy innych rzeczy ??
I jestes sklonny sie nimi podzlelic to bede mocno wdzieczna .
Jest to moje auto - bedzie praca dyplomowa .
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
ale nadal nie wiemy jaki jest technicznie cel modyfikacji Ile chcesz koni osiągnąć?nowicka pisze:Jest to moje auto - bedzie praca dyplomowa
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
w takim przedziale,jeśli nie będziesz więcej w perspektywie planować to tzw "wersja GT" + np wałki. Co do tego co to jest wersja GT poczytaj na stronie Chojnackiego ( http://www.chojnacki.com.pl/ )
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Czy mozesz wiecej napisac - mowimy o silniku N7A DOHC 16V 110KW EE93 .Yanek pisze:proste Turbinka i nie ma sprawy
Bedziemy YANKU pionierami w POLSCE . Wystarczy abys podzielil sie wiadomosciami na temat uturbienia tego silnika .
Yagr dzieji tam jeszcze nie pukalam . Postaram sie w najblizszym czasie zadzwonic i podjechac , ze slyszenia wiem za ta firma to chetnie ,ale o modyfikacjach mechanicznych ZETEC-ów porozmawia . Zobaczymy .
Ja bym w N&A w Turbo sie nie pchal (chyba że lubisz resztki zbierać z asfaldu). Na początek bym schamował silnik, a z doswiadczenia takie jednostki deklarują sie duzymi spadakami mocy (choc Ty masz dosc mlode auto), jezeli wyjdzie grubo ponizej serii to na początek porządny remont jednostki, później tuning i tu szedł bym w strone N/A czyli wolnossący
Zakładaj turbinę. Na lekkim doładowaniu uzyskasz lekko ponad 200KM. Silnik można tak zestroić, że jeżdżąc po mieście spalanie się praktycznie nie zmieni, a jazda samochodem nie będzie denerwować. Do turbo łatwo robi się także wydech (z tego co pamiętam, to tylko kolektor jest ważny, a reszta, to może być zwykła rura o odpowiedniej średnicy).
Jeżeli postawisz na wałki, to źle będzie się jeździć samochodem np. po mieście i spalanie w całym zakresie obrotów wzrośnie ze względu na wyższe obroty i inaczej zestrojone wałki (większe otwarcie zaworów). Poza tym Essy, to nie Hondy i wysokie obroty szybciej mogą im zaszkodzić.
Poza tym przy turbo można patrzeć bardziej przyszłościowo i mniejszym kosztem uzyskać większą moc.
Pozdrawiam
Kamil
Jeżeli postawisz na wałki, to źle będzie się jeździć samochodem np. po mieście i spalanie w całym zakresie obrotów wzrośnie ze względu na wyższe obroty i inaczej zestrojone wałki (większe otwarcie zaworów). Poza tym Essy, to nie Hondy i wysokie obroty szybciej mogą im zaszkodzić.
Poza tym przy turbo można patrzeć bardziej przyszłościowo i mniejszym kosztem uzyskać większą moc.
Pozdrawiam
Kamil