Xenony w Escorcie
Moderator: Moderatorzy
Krzychu-9,
nieprawda, kumpel ma Mietka W124 1995 (jak kto woli pierwszą klase E) i ma w niej oryginalne Xenony. Nie ma tam układu poziomowania świateł, jest jedynie przetwornica, lampa wyladowcza i adapter do standartowej żarówki. Autko ma spryskiwacze reflektorów, ale to nie problem zrobić można nawet podpiąć pod spryskiwacze przednich szyb...
nieprawda, kumpel ma Mietka W124 1995 (jak kto woli pierwszą klase E) i ma w niej oryginalne Xenony. Nie ma tam układu poziomowania świateł, jest jedynie przetwornica, lampa wyladowcza i adapter do standartowej żarówki. Autko ma spryskiwacze reflektorów, ale to nie problem zrobić można nawet podpiąć pod spryskiwacze przednich szyb...
Jest firma ktora sie zajmuje xenonami : http://republika.pl/xenony_warszawa/
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
nie jest dozwolone, zwlaszcza niebieskie,dlatego proponuje zakladac takie zarowki ktore daja mocne swiatlo,ale minimalnie niebieskawe, a dokladniej dajace zimny odcien bialego (czyli mocno bialy leciutko nachodzacy na niebieski), do takiego na pewno nikt sie nie przyczepi. Taki wlasnie odcien daja zarowki Philipsa i hella (obydwie wersje blue)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
nom dokladnie nie jest to dozwolone...xenony dlatego ze muszą mięc zamontowane fabrycznie "automatyczne poziomowanie reflektorów" a zwykłe żarówki o innych odcieniach i diody dlatego że jest taki przepis w kodeksie drogowym i tyle Tak jak napisal WieSiu ---> można kupic sobie jakies eleganckie zaroweczki np Philips Blue Vision lub niefirmowe Xenon Blue Silver Te drugie posiadam osobiscie i jestem z nich bardzo zadowolony...swiatlo swieci na intensywnie biało i pod pewnymi katami wpada delikatnie w niebieski
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
ktoś na eBayu sprzedaje Xenony do MkV-VI: http://cgi.ebay.pl/REFLEKTOR-PRAWY-I-LE ... dZViewItem
ciekawe co to za wynalazek?
ciekawe co to za wynalazek?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Montaż xenonów to żaden problem a jego koszt to wcale nie są tysiące złotych. Ale oczywiście nie jest to zgodne z prawem ponieważ ingeruje w oryginalną, homologowaną konstrukcję lampy.
Jeśli ktoś się z tym pogodzi to można to zrobić z sensem, czyli tak, aby nie oślepiać innych użytkowników dróg. Kilku ludzi w klubie SierraFan ma taki wynalazek, jeden ma nawet bi-xenon. Sposobów jest kilka a najtańszy to ~600 złotych i jest do wykonania we własnym zakresie.
Trzeba zamówić na Allegro przetwornice wraz z żarnikami z dopasowanymi gniazdami mocującymi pod reflektor H4 (tudzież inny, zależnie od auta). Żarniki (czyli takie żarówki) są ustawnione tak, że ogniskowa znajduje się w tym samym miejscu co w normalnej żarówce. I otrzymujemy piękny rozkład światła jak w przypadku fabrycznego oświetlenia, nie musimy przerabiać fabrycznej lampy i możemy w każdej chwili powrócić do fabrycznego rozwiązania w razie gdy policja zabierze nam dowód rej. Jest tylko małe ale. Tracimy w ten sposób światła drogowe ponieważ większość Escortów ma je w jednej żarówce wraz ze światłami mijania.
Jeśli ktoś się z tym pogodzi to można to zrobić z sensem, czyli tak, aby nie oślepiać innych użytkowników dróg. Kilku ludzi w klubie SierraFan ma taki wynalazek, jeden ma nawet bi-xenon. Sposobów jest kilka a najtańszy to ~600 złotych i jest do wykonania we własnym zakresie.
Trzeba zamówić na Allegro przetwornice wraz z żarnikami z dopasowanymi gniazdami mocującymi pod reflektor H4 (tudzież inny, zależnie od auta). Żarniki (czyli takie żarówki) są ustawnione tak, że ogniskowa znajduje się w tym samym miejscu co w normalnej żarówce. I otrzymujemy piękny rozkład światła jak w przypadku fabrycznego oświetlenia, nie musimy przerabiać fabrycznej lampy i możemy w każdej chwili powrócić do fabrycznego rozwiązania w razie gdy policja zabierze nam dowód rej. Jest tylko małe ale. Tracimy w ten sposób światła drogowe ponieważ większość Escortów ma je w jednej żarówce wraz ze światłami mijania.
Dokładnie. Wyjściem z takiej sytuacji jest zakup dwukomorowych lamp od RS-a i wtedy można nawet przyświrować z BIXENON-ami Najładniej wyglądały by podwójne soczewki i do tego bizenonik Jak się uda to przerobię swoje a potem będziemy trzaskać zestawy i sprzedawać na alledrogo.pl he heTcharec pisze:Tracimy w ten sposób światła drogowe ponieważ większość Escortów ma je w jednej żarówce wraz ze światłami mijania.
Można do zwykłego, pojednczego reflektora zamontować bi-xenony. Trzeba przepolerować szkło by pozbyć się "bieżnika".
Ale to jest już operacja nieodwracalna. Policja się raczej nie doczepi ponieważ z zewnątrz wszystko wygląda jak fabryka, na szkle jest homologacja więc można z niebieskimi polemizować, że tak to właśnie Ford robił ;-) No ale przeglądu nikt nie podbije legalnie. Z diagnostą można polemizować przy pomocy banknotów.
Ale to jest już operacja nieodwracalna. Policja się raczej nie doczepi ponieważ z zewnątrz wszystko wygląda jak fabryka, na szkle jest homologacja więc można z niebieskimi polemizować, że tak to właśnie Ford robił ;-) No ale przeglądu nikt nie podbije legalnie. Z diagnostą można polemizować przy pomocy banknotów.