Xenony w Escorcie

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

emwugsm

Post autor: emwugsm »

Krzychu-9,
nieprawda, kumpel ma Mietka W124 1995 (jak kto woli pierwszą klase E) i ma w niej oryginalne Xenony. Nie ma tam układu poziomowania świateł, jest jedynie przetwornica, lampa wyladowcza i adapter do standartowej żarówki. Autko ma spryskiwacze reflektorów, ale to nie problem zrobić można nawet podpiąć pod spryskiwacze przednich szyb...
tomi

Post autor: tomi »

Emwugsm, aby spryskiwacz reflektorów spełniał swoje zadanie musi spryskiwać reflektor pod dużo większym ciśnieniem niż spryskiwacze szyb. Także podpięcie spryskiwaczy reflektorów do spryskiwaczy szyb mija się z celem.
ORION

Post autor: ORION »

Jest firma ktora sie zajmuje xenonami : http://republika.pl/xenony_warszawa/
Guilder

Post autor: Guilder »

Abstrachujac od Xenonow , z tego co wiem zalozenie na przod jakichkolwiek swiatel o innym zabarwieniu niz biale czy zolte nie jest chyba dozwoline :( ( czy jednak mozna ?? )


--------------------------------
Witaj ORION :-)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

nie jest dozwolone, zwlaszcza niebieskie,dlatego proponuje zakladac takie zarowki ktore daja mocne swiatlo,ale minimalnie niebieskawe, a dokladniej dajace zimny odcien bialego (czyli mocno bialy leciutko nachodzacy na niebieski), do takiego na pewno nikt sie nie przyczepi. Taki wlasnie odcien daja zarowki Philipsa i hella (obydwie wersje blue)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Vieczur

Post autor: Vieczur »

nom dokladnie nie jest to dozwolone...xenony dlatego ze muszą mięc zamontowane fabrycznie "automatyczne poziomowanie reflektorów" a zwykłe żarówki o innych odcieniach i diody dlatego że jest taki przepis w kodeksie drogowym i tyle :P Tak jak napisal WieSiu ---> można kupic sobie jakies eleganckie zaroweczki np Philips Blue Vision lub niefirmowe Xenon Blue Silver ;) Te drugie posiadam osobiscie i jestem z nich bardzo zadowolony...swiatlo swieci na intensywnie biało i pod pewnymi katami wpada delikatnie w niebieski ;)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ktoś na eBayu sprzedaje Xenony do MkV-VI: http://cgi.ebay.pl/REFLEKTOR-PRAWY-I-LE ... dZViewItem
ciekawe co to za wynalazek?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
emceha

Post autor: emceha »

Yagr pisze:ciekawe co to za wynalazek?
Samoróbka Yagr ;)
Tcharec

Post autor: Tcharec »

Montaż xenonów to żaden problem a jego koszt to wcale nie są tysiące złotych. Ale oczywiście nie jest to zgodne z prawem ponieważ ingeruje w oryginalną, homologowaną konstrukcję lampy.
Jeśli ktoś się z tym pogodzi to można to zrobić z sensem, czyli tak, aby nie oślepiać innych użytkowników dróg. Kilku ludzi w klubie SierraFan ma taki wynalazek, jeden ma nawet bi-xenon. Sposobów jest kilka a najtańszy to ~600 złotych i jest do wykonania we własnym zakresie.
Trzeba zamówić na Allegro przetwornice wraz z żarnikami z dopasowanymi gniazdami mocującymi pod reflektor H4 (tudzież inny, zależnie od auta). Żarniki (czyli takie żarówki) są ustawnione tak, że ogniskowa znajduje się w tym samym miejscu co w normalnej żarówce. I otrzymujemy piękny rozkład światła jak w przypadku fabrycznego oświetlenia, nie musimy przerabiać fabrycznej lampy i możemy w każdej chwili powrócić do fabrycznego rozwiązania w razie gdy policja zabierze nam dowód rej. Jest tylko małe ale. Tracimy w ten sposób światła drogowe ponieważ większość Escortów ma je w jednej żarówce wraz ze światłami mijania.
emceha

Post autor: emceha »

Tcharec pisze:Tracimy w ten sposób światła drogowe ponieważ większość Escortów ma je w jednej żarówce wraz ze światłami mijania.
Dokładnie. Wyjściem z takiej sytuacji jest zakup dwukomorowych lamp od RS-a i wtedy można nawet przyświrować z BIXENON-ami :mrgreen: Najładniej wyglądały by podwójne soczewki i do tego bizenonik :razz: Jak się uda to przerobię swoje a potem będziemy trzaskać zestawy i sprzedawać na alledrogo.pl he he ;)
KriSSo

Post autor: KriSSo »

emceha pisze:Dokładnie. Wyjściem z takiej sytuacji jest zakup dwukomorowych lamp od RS-a i
Jak ktoś ma mk7, to pupka zbita.
emceha

Post autor: emceha »

KriSSo pisze:Jak ktoś ma mk7, to pupka zbita.
Niekoniecznie KriSSo ;) bo do MK7 sa ANGEL EYES-y z soczewkami i tam XENON też podejdzie, tyle że koszt ANGEL-ków jest wyższy niz lamp do RS-a :???:
Tcharec

Post autor: Tcharec »

Można do zwykłego, pojednczego reflektora zamontować bi-xenony. Trzeba przepolerować szkło by pozbyć się "bieżnika".
Ale to jest już operacja nieodwracalna. Policja się raczej nie doczepi ponieważ z zewnątrz wszystko wygląda jak fabryka, na szkle jest homologacja więc można z niebieskimi polemizować, że tak to właśnie Ford robił ;-) No ale przeglądu nikt nie podbije legalnie. Z diagnostą można polemizować przy pomocy banknotów.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jak się kto koniecznie uprze to i z innego wozu xenony sobie wstawi ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Tcharec

Post autor: Tcharec »

Masz na myśli całe lampy? No oczywiście, że da radę. A wtedy to już full legal.
ODPOWIEDZ