Strona 1 z 2

czuc benzynę

: 17 sty 2008, 18:25
autor: baster
posiadam essiego 1.6 16v z 95 roku
niekiedy czuc benzynę w środku szczegolnie na postoju, jak sie prousza to smród zanika
co to moze byc cos powaznego???
dzieki za pomoc

: 17 sty 2008, 18:35
autor: leszek
zawsze jak czuć benzyne w samochodzie to moze być coś poważnego. Nic nie wycieka? nie ma plam pod autem? Sprawdz pod tylna kanapą czy siedzi ta gumka nad zbiornikiem co wchodzą przez nią przewody do pompki. Tamtędy jak jej nie ma to czuć opary.

: 17 sty 2008, 18:48
autor: baster
wydaje mi sie ze tak jakby przez naviev to sie dostaje zadnych wyciwekow nie widac

: 17 sty 2008, 18:49
autor: Yagr
musisz znaleźć nieszczelność. Może to byc ta wspomniana wyżej guma ale też może cieknąć przy filtrze paliwa, przy nieszczelnym rękawie wlewu paliwa (przy tankowaniu do pełna), może byc też przerdzewiały zbiornik ale wtedy pewnie plamy by były...

: 17 sty 2008, 18:50
autor: leszek
baster pisze:zadnych wyciwekow nie widac
skoro czuć opary benzyny to musi być nieszczelność.

: 17 sty 2008, 18:51
autor: Seba
Pamietajmy,ze benzyna szybko odparowuje i plamy ciezko dostrzec

: 17 sty 2008, 18:56
autor: baster
czuc tylko gdy go odpale na psotoju gdy jade nic nie czuc

: 17 sty 2008, 18:57
autor: leszek
bo jak jedziesz to pęd powietrza "zabiera" opary do tyłu.
Sprawdz tą gumę pod fotelem.

: 17 sty 2008, 19:42
autor: ARIEL
odpowietrzenia baku niemasz ;)

: 18 sty 2008, 13:20
autor: emceha
A ja bym baster wymienił korek wlewu oleju do silnika skoro wali Ci z nawiewów. Miałem tak w zeszłym roku i ktoś własnie z forum mi podpowiedział że to może byc od tego. Wymieniłem i pomogło.

Równie dobrze możesz miec odpowietrznik zatkany. Musiał byś wyciągnąć tą rurę idąca od wlewu do baku i przepchnąć ten mniejszy kanał czymś długim.

: 01 kwie 2010, 16:04
autor: choody88
u mnie ostatnio też czuć opary paliwa. Z tym, że ja wymieniałem pompę paliwa metodą "od góry" i mam pod siedzeniem wycięte słoneczko :) myślicie że opary z baku mogą przedostawać się przez uszczelkę pompy paliwa?? może dobrze było by oblecieć ten pierścień, który odpowiada za docisk pompy na swoim miejscu jakimś silikonem odpornym na działanie benzyny...?? tylko jaki zastosować...?? W Obi doradzono mi żebym obleciał tam poxiliną, lecz chciałbym mieć tam jakiś dostęp (silikon można zawsze rozciąć... a poxiline nie bardzo).

Co więcej po wymianie pompy paliwa na wskaźniku paliwa minimalny poziom znajduje się około 1/4 poniżej zera... czy to znaczy że mam pływak od innej wersji silnikowej, czy ten pływak jakoś się reguluje... ??

: 01 kwie 2010, 16:59
autor: Jamszoł
choody88 pisze:myślicie że opary z baku mogą przedostawać się przez uszczelkę pompy paliwa??
Tak a nawet paliwo gdy zalejesz do pełna - bo jest wyżej niż pływak.
musiałeś źle złożyć - jeszcze raz sprawdź - odkręć ten pierścień mocujący i bardzo dokładnie ułóż uszczelkę pod pierścieniem
Jeśli tam bedzie się trochę pocić , to będziesz czół natomiast pod wozem będzie sucho , bo paliwo zdąży odparować zanim doleci po zbiorniku na dół .

: 01 kwie 2010, 19:43
autor: morgon
choody88, no to już znasz przyczynę smrodu. Weź silikon i obsmaruj szczelnie miejsca cięcia blachy i będzie po problemie. Sprawdź też czy nie masz blachy przy wlewie wygnitej

: 02 kwie 2010, 22:31
autor: choody88
ta uszczelka już jest "zmęczona swoim żywotem" a pompa którą kupiłem była używana i niestety bez uszczelki... nigdzie w internecie nie widziałem tej uszczelki jako osobny element.

Jeżeli chodzi o zamocowanie samej pompy to wchodzi ona do baku tylko w jednej pozycji. Inaczej coś sprężynuje, sprawia opór w baku i inaczej nie wejdzie niestety, a pierścień wydaje się że dociska dość solidnie. jutro do niej zajrzę i sprobuje przełożyć pływak ze starej pompy, tak by wskazania na desce były poprawne.

Jeżeli chodzi o silikon to trudno dostać odporny na działanie benzyny... żaden sprzedawca w dużych sklepach budowlano-ogrodniczych typu Obi, Praktiker, Castorama, nie był w stanie mi pomóc...Myślałem o tym żeby zastosować go zamiast tej uszczelki lub bezpośrednio na nią i docisnąć pierścieniem. wtedy jest narażony na kontakt z benzyną i musi być odporny. Z kolei na łatanie "słoneczka" może być jakikolwiek bo tam już tak agresywnego środowiska nie ma.


Przeważnie zalewam około połowy baku, może 2/3 czyli za około 100-150zł, jednak może warto sprawdzić szczelność tego pierścienia właśnie zalewając pod korek. Z tym że jeżeli rzeczywiście jest nieszczelność, to zmarnuje ładnych pare litrów paliwa...

: 02 kwie 2010, 22:51
autor: Jamszoł
choody88 pisze:jutro do niej zajrzę i sprobuje przełożyć pływak ze starej pompy,
Pływaka raczej nie przełożysz - ale bez problemu podmienisz pompę paliwa