Strona 1 z 2

Kompletny zawias przód

: 22 sty 2008, 15:38
autor: KacpeR
No i tak, szykuje mi sie chyba generalny remont zawiasu. Nie wiem co sie dzieje, ale zciąga mi go na lewo i wogóle jest trudny w prowadzeniu, na gładkiej drodze prowadzi sie jak w koleinach... Podejrzewam, że rozszarpane są gumki w wahaczach i pewnie końcówki drążków bo coś puka... Ale ale.
Końcówki drążków wyminiłem w maju, a gumki w sierpniu. Możliwe żeby sie tak szybko wyjechały? Może wahacze z deczka pokrzywione albo coś... Może wina zuzytych (takie mam wrażenie) amorów?

No i jeszcze jedno pytanie:
Gdybym chciał kompletnie odnowić zawias z przodu to: amory, springi, wahacze, koncówki drążków, tarcze + klocki, być może zaciski hebli... Co jeszcze?
I czy zaciski i tarcze od rs2000/mondeo bez problemu wchodzą do clx'a?

: 22 sty 2008, 15:41
autor: ARIEL
niejestem pewien ale rs chyba ma troszke inne zawieszenia

: 22 sty 2008, 15:54
autor: orion
rs ma tylko utwardzone konstrukcyjnie się nie różni, tarcze są większe

od maja to nie możliwe żeby wymieniane elementy się zużyły, może tylko swożnie są walnięte i maglownica

: 22 sty 2008, 16:01
autor: KacpeR
to mi sie nagle zrobiło. W nic nie walnąłem, nic takiego. Poprostu jednego dnia super - jak powinno być, a następnego dnia popołudniu już takie zachowanie... :???:

: 22 sty 2008, 16:01
autor: ARIEL
i łączniki stabilizatora ,to jedna z najczęstrzych rzeczy się zużywajacych :smile:

: 22 sty 2008, 16:12
autor: leszek
sprawdz "ławę pomocniczą"-sanki. czy Ci sie nie przesunęły na śrubach.I amorki. może ktoryś się urwał.

: 22 sty 2008, 16:31
autor: Yagr
KacpeR pisze:Gdybym chciał kompletnie odnowić zawias z przodu to: amory, springi, wahacze, koncówki drążków, tarcze + klocki, być może zaciski hebli... Co jeszcze?
jak już tak dokładnie to jeszcze sprawdź sobie łożyska w kołach i górne łożysko kolumny McPhersona, łączniki stabilizatora i gumy na drążku stabilizatora...

: 22 sty 2008, 16:49
autor: KacpeR
Aha, ok.

Zapomniałem dodać: na zakrętach (na szybkich, bo na wolnych nic nie czuć) jest wrażenie jakby przód uciekał, coś jak podsterowność, czasmi tak jakby przód przestawiało, jak na złej zbieżności.

I przód myszkuje, tak huśta przy szybkiej jeździe i przy przyspieszaniu. Tak jakby chciał odfrunąć... Przypomina jazde rowerem na zósemkowanych obu kołach...

Koła dobrze dokręcone i chyba proste - po zmianie opon było ok, aż do teraz.

: 22 sty 2008, 16:51
autor: morgon
KacpeR pisze:huśta przy szybkiej jeździe i przy przyspieszaniu. Tak jakby chciał odfrunąć
Brzmi jak wyrąbany amor

: 22 sty 2008, 17:00
autor: Yagr
morgon pisze:Brzmi jak wyrąbany amor
B. prawdopodobne ;)

: 22 sty 2008, 19:49
autor: orion
ja miałem podobnie w orionie też sam potrafił się przestawić, miałem wyrobione gniazdo sworznia w zwrotnicy, wymieniłem na inną i jest super

: 22 sty 2008, 22:31
autor: deathrider_85
Mogły się wyrobić. Mój tata w Octavi co roku zmienia gumy stabilizatora, a ja w Volvie 340 wykończyłem gumy stabilizatora w niecałe 6 miesięcy nie jeżdżąc po jakiś totalnie dziurawych drogach. W essim ma do wymiany sworzeń, albo gałkę przy wahaczu (poprzedni właściciel mi mówił, że całe przednie zawieszenie robił, ale tego mu nie wymienili), ale pomimo tego nic mi nie stuka.

: 23 sty 2008, 09:03
autor: emceha
Kacper masz kilka opcji. To że niedawno wymieniane były gumy wachacza czy sworznie to nic nie znaczy. Na naszych drogach słaby zamiennik potrafi nie wytrzymać nawet 5 tysięcy kilometrów i padnie. Jedź na stację diagnostyczną. Wychuśtanie przedniego zawieszenia (bez sprawdzenia sprawności amortyzatorów) - 20 złotych, wrażenia z wymiany tylko potrzebnych rzeczy - bezcenne :P A jak byś chciał sprawdzić amorki to u nas np. biorą 10 zeta od osi ;). U was ceny powinny być podobne. Pojedź, sprawdź i wtedy będziesz miał pewność co masz konkretnie do wymiany. Ja obstawiam na gumy wachacza ale łożysko górne amorka tez może wchodzić w rachubę.

: 13 lip 2014, 12:12
autor: kris
Chłopaki pytanko.
Jutro wóz idzie do mechaniora na wymiane przewodów hamulcowych,zmiane płynu ham.,sworzni i tulej,jakieś 3/3,5 roku temu zmieniałem tuleje tylnej belki na lemfordera,mam na stanie nówki Febi,zmieniać je czy nie?

: 13 lip 2014, 12:31
autor: Jamszoł
kris pisze:zmieniać je czy nie?
Mają luz - zmień
Nie mają - nie zmieniaj
Z drugiej strony - jeśli leżą w domu /garażu/piwnicy i kruszeją a Ty masz troche więcej kasy na samochód ---to wymień