MK7 TDI

Moderator: Moderatorzy

adrianolkusz

MK7 TDI

Post autor: adrianolkusz »

Nieuchronnie zbliża się zmiana samochodu. Byłem przekonany że zmienię markę ale chyba zostane przy Escorcie no i dzięki temu w tym roku może uda mi się zawitać na jakimś zlocie. Chciałbym kupić TDI 90KM. Tylko na co zwrócić uwagę. Interesuje mnie przede wszystkim silnik bo resztę "mam w małym paluszku". Wiem czego szukać w nadwoziu itp... ale silniki diesela to dla mnie czarna magia w tej chwili. Autko pewnie zmienię w wakacje. Do tego czasu chciałbym dowiedzieć się o tym silniku jak najwięcej. Pomóżcie drodzy forumowicze. Nie chcę kupić bubla

[ Komentarz dodany przez: leszek: Sro 23 Sty, 2008 ]
wlaściwie to temat powinien byc w t.dowolnej. ale niech stracę :)
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

adrianolkusz moja rada jest taka- przed kupnem jedź do jakiegos dobrego warsztatu i sprawdz kompresje. ja kupowałem diesla w sierpniu i wszystko grało (prawie). troche kręcił zanim zapalił ale myślałem że to wtryski bo bardzo kopcił na czarno ale powymianie końcówek wtryskiwaczy, zmianie rozrządu i świec a nawet regulacji pompy na zimnym silniku (listopad) kapa całkowita. okazało się że kompresja do dupy- 22-20-15-22 z ok 32 b.
życze udanego zakupu bo ogólnie zadowolony jestem (jak zapali)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Marcus

Post autor: Marcus »

Wymień pierścienie, koszt 150-200zł + ewentualnie robocizna i kompresja wróci do normy.
Oczywiście ile nie był katowany bez filtra czy jakiś inny agro-tuning co spowodowało by rysu i uszkodzenie powierzchni cylindrów. Jeżeli to normalne zużycie (przebieg ok. 200 tyś.) to wymiana pierścieni załatwi sprawę.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

adrianolkusz pisze:Autko pewnie zmienię w wakacje
Nie kupuj diesla latem,bo zimą mogą być problemy.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

darcun4 teraz to piszesz :?: :mrgreen: no właśnie podliczam kase na remoncik! a co do kupna diesla to właśnie pisałem adrianolkusz że ja kupiłem latem i problemy same.
albo mechanik na przegląd albo zima kupować. człowiek uczy się na błędach.
Marcus jakiej firmy (z tych tańszych) polecasz pierścienie? za 45 zeta na cylinder firmy getz czy jak to się pisze to dobre będą?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

Marcus pisze:Wymień pierścienie, koszt 150-200zł + ewentualnie robocizna i kompresja wróci do normy.
Oczywiście ile nie był katowany bez filtra czy jakiś inny agro-tuning co spowodowało by rysu i uszkodzenie powierzchni cylindrów. Jeżeli to normalne zużycie (przebieg ok. 200 tyś.) to wymiana pierścieni załatwi sprawę.
Co Ty ludziom piszesz?? Przy 200 to diesel jest dotarty dopiero :) Pol miliona to bez ruszania wtryskow mozna zrobic a co dopiero o remoncie mowisz :)
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Marcus

Post autor: Marcus »

Co Ty ludziom piszesz?? Przy 200 to diesel jest dotarty dopiero :) Pol miliona to bez ruszania wtryskow mozna zrobic a co dopiero o remoncie mowisz :)[/quote]

Nie w Fordzie ...
Polecam lekturę innych forów i opisy użytkowników fordowskich diesli ...
Nie piszę, że silnik jest do kapy, może i reszta to dopiero się dotarła ale pierścionki się niestety wymienia - taki urok.
Przy tej kompresji nie widze inaczej.
A taki spadek kompresji to niby z czego Twoim zdaniem wynika ?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Marcus, nie wiem jak jest w dieslach ale mój benzyniak ma ponad 230kkm i trzyma kompresję... Jeśli diesel przy takim przebiegu ma taki defekt to raczej nie przy normalnym użytkowaniu...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

Marcus pisze: A taki spadek kompresji to niby z czego Twoim zdaniem wynika ?
Z przebiegu kolego,z przebiegu :) Z przegrzania np tez. Wiele czynnikow moglo miec wplyw.

I ja tego co napisalem nie rozsiewam bo gdzies przeczytalem czy cos tylko z tego,ze mam w domu juz trzecie mondeo 1,8TD :) Po przebiegu pol miliona w pierwszym Mondim po za swiecami zarowymi byly robione pompa wody i alternator nic po za tym w silniku. Drugie mialo 280 jak je skasowalem i tam nic nie robilismy,a obecny ma 220 i alternator oraz zawor egr byl robiony i swieczki.
Po za tym mam wujasa co handluje autami z niemiec i ma duzo mondeo mk II TD i przebiegi po sprowadzeniu to 300-400tys a przy sprzedazy 150 ... A pozniej Ty czy kto inny takiego kupi i sieje ferment,ze fords ma kiepski silnik bo 250 przejechane i juz remont...
Daleko nie szukac - sasiadka kupila mondiego TD i na liczniku 180tys - nasz obecny 220tys - jakbys dwoch kolo siebie nie postawil to bys nie zobaczyl,ze po tym jej naprawde widac,ze ma z 400 ...
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Koyot

Post autor: Koyot »

Mój kumpel miał kiedyś escorta MK IV 1.6 diesel i to był jak sam mówil wół roboczy nie do zarżnięcia, zrobil na nim 450 tys. km. i nic w silniku nie rozbierał, ponieważ silnik trzymal kompresje. Escorcika sprzedał bo go rdza zjadła ale silnik byl ok.
Także w dieslach najważniejsza komprecha.
I raczej adrianolkusz nie wierz w małe przebiegi nikt nie kupuje TD żeby stał w garażu.
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Koyot pisze: I raczej adrianolkusz nie wierz w małe przebiegi nikt nie kupuje TD żeby stał w garażu.
No m.in. dlatego ja chcę kupić diesla :)
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

panowie! ta dyskusja to o moim silniku a kolega adrianolkusz prosi o rade przy kupnie a nie remoncie.
a ja i tak musze remont zrobić czy ma 100 czy 1000 przejechane
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Marcus

Post autor: Marcus »

Seba pisze: Po za tym mam wujasa co handluje autami z niemiec i ma duzo mondeo mk II TD i przebiegi po sprowadzeniu to 300-400tys a przy sprzedazy 150 ...
I oto źródło fermentu ...
Takich wujasów się powinno na latarniach wieszać
Swoją drogą mniejsza o przebieg chodziło mi o to, że najprostszą i najtańszą sprawą na poprawę kompresji jest wymiana pierścionków, i tyle ...
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

Marcus pisze:
Seba pisze: Po za tym mam wujasa co handluje autami z niemiec i ma duzo mondeo mk II TD i przebiegi po sprowadzeniu to 300-400tys a przy sprzedazy 150 ...
I oto źródło fermentu ...
Takich wujasów się powinno na latarniach wieszać
Swoją drogą mniejsza o przebieg chodziło mi o to, że najprostszą i najtańszą sprawą na poprawę kompresji jest wymiana pierścionków, i tyle ...
Wieszac to trzeba DEBILI ktorzy ogladajac na gieldzie 15 letniego diesla sie obracaja na piecie bo ma juz 200tys przejechane a on by chcial max 120 .
Aby towar sprzedac musi byc taki jaki chce kupujacy (kupujacy DEBIL)- no i jest :)
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Seba pisze:Wieszac to trzeba DEBILI ktorzy ogladajac na gieldzie 15 letniego diesla sie obracaja na piecie bo ma juz 200tys przejechane a on by chcial max 120 .
Aby towar sprzedac musi byc taki jaki chce kupujacy (kupujacy DEBIL)- no i jest :)
Dobrze mówi. Polać mu :)
ODPOWIEDZ