Strona 1 z 1
Moduł zapłonu??? i pytanie...
: 29 sty 2008, 17:54
autor: Rafi
Witajcie, potrzebuje modułu zapłonu, bo u mnie ponoć jest to całość z cewką (wybaczcie moją "wielką" wiedzę

).
Po prostu któregoś zimnego dnia próbowałem zapalić i kręcił elegancko, lecz nie zapalił. Po sprawdzeniu okazało się, że iskra nie dochodzi do świec. Z kopułki wychodzą cztery przewody do świec, po odkręceniu góry znajdę tam podobno moduł, który odpowiada za przełączanie iskry na poszczególne świece i pytanie... czy wymienić czy naprawić? Jeśli kupić, to za ile i gdzie? Pomóżcie bo autko stoi pod blokiem i rdzewieje

: 29 sty 2008, 18:23
autor: cidzej
a moze to np czujnik polozenia wału walnął a nie cewka ??
: 29 sty 2008, 18:41
autor: Rafi
Ale jak to odróżnić??
: 29 sty 2008, 19:58
autor: Yagr
Rafi, ty masz chyba zwykłą podwójną cewkę a zapłonem steruje komp poprzez standardowy moduł zapłonu EDIS - to takie czarne płaskie pudełko które jest przykręcone w komorze silnika po lewej stronie - jest do niego doprowadzonych sporo kabli

Tak że szukanie tego pod cewką raczej ci nie pomoże...
Edisa powinieneś bez problemu zobaczyć bo jest przykręcony do bocznych blach tuż poniżej krawędzi o którą opiera sie maska. Jak nachylisz sie nad silnikiem stojąc od przodu auta to zerknij w prawo...

Sprawdź czy ci napięcie dochodzi do cewki - będziesz wiedział czy to cewka nie daje rady czy też cos wcześniej...
: 01 lut 2008, 18:32
autor: Rafi
Hejka, Yagr miałeś rację, by sprawdzić moduł zapłonu. Okazało się że napięcie dochodzi, czujnik położenia wału przewodzi i mienik się wychyla. Chciałem sprawdzić czy dobrze wyszła jego oporność ok. 400 OM. Po skręceniu wszystkiego zapaliłem i o dziwo odpalił!!! Nie wiedzieć czemu. Pewnie jest gdzieś przerwa na styku, ale gdzie to nie wiem.
Jeszcze raz dzięks

: 01 lut 2008, 18:40
autor: Yagr
Rafi, no problem, przypuszczam że może być nawet na wtyczce...
PROFILAKTYKA!

czyli... przed zimą kupujesz sobie preparat do zabezpieczania i udrażniania styków elektrycznych i konserwujesz wszystkie dostępne wtyczki i łączenia kabli, na klemy aku - wazelina techniczna, to samo na punkty masowe (po oczyszczeniu) i tak co roku

podobne problemy powinny cię wtedy nawiedzać duuużo rzadziej
