Strona 1 z 2

Falujące obroty

: 05 lut 2008, 20:08
autor: kowal
non stop mam falujące obroty, kiedy odłączam sondę jest to samo. w dodatku przy dojeżdżaniu do skrzyżowania czasem gaśnie. kolejną uwagą jest duszenie przy gwałtownym dołożeniu gazu, co ciekawe najlepiej odczuwalne jest to na 3cim biegu

: 05 lut 2008, 22:09
autor: cidzej
możliwe, że z mapem masz problemy

: 05 lut 2008, 22:49
autor: kowal
mapem?;> a coś dokładniej? bo pojęcie mi kompletnie obce :D

: 05 lut 2008, 23:16
autor: Yagr
MAP sensor - czujnik ciśnienia powietrza - takie cuś co się spotyka w niektórych silnikach zamiast "przepływki" :)

: 06 lut 2008, 00:04
autor: MARKKO
np w 1.4 i 2.0

: 06 lut 2008, 07:51
autor: kowal
eh, jakieś porady?

: 17 lut 2008, 01:16
autor: siutek
przylacze sie do postu bo moje objawy sa zblizone, tzn obroty potrafie miec ladne stale, np te 900, a po jakims czasie postoju zaczynaja falowac lekko, potem coraz mocniej i mocniej, az do calkowitego zgasniecia silnika. czasem z zaskoczenia potrafi zgasnac na luzie, a przy postoju na parkingu jak go przygazuje z rana :P jakby sie krztusil na wysokich obrotach.

: 17 lut 2008, 01:24
autor: Yagr
pierwsze co mi do głowy przychodzi to jakaś nieszczelność ii lewe powietrze... a że jest późno to ...więcej mi nie przyjdzie :mrgreen:

: 17 lut 2008, 01:31
autor: siutek
to idz spac, a jutro za dnia wroc to i pomysl jeszcze raz :P

: 17 lut 2008, 13:05
autor: Adriano
Zobacz czy jakiś przewód od podciśnienia ci się nie zagiął, ja tak miałem w escorcie.To był u mnie taki, co patrząc na silnik na samym środku silnika za pokrywą od filtra powietrza zakręcał do gaźnika.

: 19 lut 2008, 15:00
autor: cidzej
looknij kolego co sie dzieje w tym czasie z silniczkiem krokowym, jezeli po chwili pracy silnika zaczyna ci korygowac coraz bardziej obroty (az do zgaszenia auta) to raczej nei jest wina lewego powietrza tylko nieprawidlowych odczytow z czujnikow, np. sondy lambda. silniczek krokowy ni powinien gmeracprzy obrotach na rozgrzanym silniku jak nic zlego sie nei dzieje.

: 20 lut 2008, 11:07
autor: kowal
co do moich falujących obrotów, problem leży prawdopodobnie w zbyt ubogiej mieszance. poradzono mi sprawdzić ciśnienie paliwa i wtryskiwacze. tylko jak się za to zabrać :?: czy warto inwestować w płyny do czyszczenia wtrysków?

: 20 lut 2008, 11:14
autor: bielu
czy ja wiem czy to taka inwestycja?? to kosztuje az 15 czy max 20 zeta...ja prawde mówiąc przy wymianie płynów i filtrów u siebie tez zastosowałem ten środek...co prawda nie miałem problemów z falowaniem obrotów ale na pewno coś sie tam przeczyściło...tylko to musisz zrobić na pełnym baku i nie zaleca sie dotankowywania

: 20 lut 2008, 11:17
autor: cidzej
marmo/kowal, jakie wtryskiwacze, jak ty masz tylko jeden ?? :D nie baw sie w plyny do czyszcznia wtrysków, zdjemij "patelnie", zerknij czy przypadkiem nie masz takiego wentyla na wtrysku do pomiaru cisnienia, zezworuj pompe paliwa zeby smigala non-stop i zmierz cisnienie na tym wentylu - powinno byc 1bar. jak jet za maloduzo to skoryguj wartosc regulatorem cisnienia (taki cycek) na wtrysku i po problemie :) milej zabawy :)

: 20 lut 2008, 11:18
autor: kowal
dobra, pełnego baku nigdy nie będę miał w tym aucie :D chyba że gazu :P