OBROTOMIERZ
Moderator: Moderatorzy
OBROTOMIERZ
witam.mam escort 1994 bez obrotomierz- mozecie mi poradzic jaki obrotomierz kupic jak go zamontowac i gdzie go ulkowac???bo jak sadze wimiana zegarow na zegary z obrotomierzem raczej nie wchodzi w rachube bo byli by za latwe.
a jednak to najprostrz rozwiązanie jakie moze byc, tylko chyba trzeba pociągnąc zasilanie do obrotka z silnika jak nie bedzie pod zegarami.awf6 pisze:jak sadze wimiana zegarow na zegary z obrotomierzem raczej nie wchodzi w rachube bo byli by za latwe.
Jak sie myle co do zasilania to mnie poprawia zaraz
oj witamy na forum
powiem tak latwiej kupić licznik z obrotomierzem , niż montować jakiś nie oryginalny
jaki masz silnik benzyna czy diesel
powiem tak latwiej kupić licznik z obrotomierzem , niż montować jakiś nie oryginalny
jaki masz silnik benzyna czy diesel
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
najprawdopodobniej masz już w kostce wejście na obrotomierz , większość escortów ma
wiec po co ciągnąc jakieś dodatkowe kable
poszukaj na allegro
http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... ntry=1&p=1
wiec po co ciągnąc jakieś dodatkowe kable
poszukaj na allegro
http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... ntry=1&p=1
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Zeby nie twożyć kolejnego tematu o takim samym tytule podepne sie pod ten.
No więc postanowiłem kupić sobie zegary z obrotkiem i je podłączyć.
1. Przy wtyczce mam zielony kabel oznaczony nr. 10
2. Zegary napewno nie są od diesla.
Po podłączeniu obrotek ani drgnął zacząłem szukac po kablach i wyszukałem że u mnie kabel do obrotka idzie przez modul EDIS 4. WieSiu pisał o nim w swoim opisie podłączania i że w takiej sytuacji należy zrobić "przelotke" przez rezystor na płytce obrotka. I tu zaczęły sie dla mnie schody bo na elektryce sie nie znam:
- rezystor ma 3 nóżki i jest oznaczny na płytce Q1 tak ?? Ma 3 wyjścia E C B tak ??
Jesli to jest rezystor to zwarłem najpierw E-C, potem C-B i kolejno E-B. Po każdym mostkowaniu próbowałem i za każdym razem dzieje sie tak że jak tylko włącze zapłon to obrotomierz wskakuje na 900 obr/min i po odpaleniu tak zostaje i nie reaguje na gaz. Co mam zrobić ?? Źle mostkuje czy złą żecz ??
Do tego zacząłem czytać po forach, że jeśli sygnał na obrotka idzie przez Edis 4 to musze zrobic filtra obrotomierza z jakiegoś opornika i kondensatora ale gdzie ja mam to powpinać ?? Prosze pomóżcie
No więc postanowiłem kupić sobie zegary z obrotkiem i je podłączyć.
1. Przy wtyczce mam zielony kabel oznaczony nr. 10
2. Zegary napewno nie są od diesla.
Po podłączeniu obrotek ani drgnął zacząłem szukac po kablach i wyszukałem że u mnie kabel do obrotka idzie przez modul EDIS 4. WieSiu pisał o nim w swoim opisie podłączania i że w takiej sytuacji należy zrobić "przelotke" przez rezystor na płytce obrotka. I tu zaczęły sie dla mnie schody bo na elektryce sie nie znam:
- rezystor ma 3 nóżki i jest oznaczny na płytce Q1 tak ?? Ma 3 wyjścia E C B tak ??
Jesli to jest rezystor to zwarłem najpierw E-C, potem C-B i kolejno E-B. Po każdym mostkowaniu próbowałem i za każdym razem dzieje sie tak że jak tylko włącze zapłon to obrotomierz wskakuje na 900 obr/min i po odpaleniu tak zostaje i nie reaguje na gaz. Co mam zrobić ?? Źle mostkuje czy złą żecz ??
Do tego zacząłem czytać po forach, że jeśli sygnał na obrotka idzie przez Edis 4 to musze zrobic filtra obrotomierza z jakiegoś opornika i kondensatora ale gdzie ja mam to powpinać ?? Prosze pomóżcie
- Yagr
- Posty: 14520
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Barek16, ja nie rozkminiałem obrotka ale jak na moje oko to element z oznaczonymi 3 nóżkami (E,C,B) to nie rezystor (opornik) ale tranzystor a te nóżki to emiter (E), kolektor (C) i baza (B)
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Masz racje Yarg. WieSiu odpisał mi na PW że to co znalazłem to tranzystor a rezystor ma mieć dwie nóżki i jest pierwszym elementem za wejściem od kabla nr. 10.
To teraz kolejny problem, bo jak patrze od wejścia kabla nr 10 to pierwszy element oznaczony jest "D2/R14 <" więc to hyba dioda a nie rezystor, hyba ze to rezystor z tej racji że ma oporność R14.
W Każdym razie skręciłem go delikatnie kombinerkami tak żeby jego nóżki sie mocno stykały ale żeby go nie wyrwać z płytki i efekt jest tak sam jak po mostkowaniu tranzystora przekręcam na zapłon odrazuwskakuje na 900 obr i po odpaleniu tak stoi cały czas.
Tak teraz sobie pomyślałem ze skoro mam pominąć pierwszy rezystor w układzie to może chodzi o element oznaczony R1 ?
Edit: podłączyłem jeszcze raz wszystko bez żadnego mostkowania i teraz nawet bez niczego dzieje się tak że wskazówka wskakuje na 900 przy zapłonie. Spaliłem coś przez mostkowanie tranzystora czy to z tego że do rozebrania wskazówkę zdjąlem a była ona mocno "nakręcona" ??
Edit2: A co myslicie o teori filtra obrotomierza ?? na lelektrodzie jeden z uzytkowników udostepnił mi schemat takowego.
Nie wiem tylko co to są te elementy i gdzie mam to całe cuś wsadzić w aucie
To teraz kolejny problem, bo jak patrze od wejścia kabla nr 10 to pierwszy element oznaczony jest "D2/R14 <" więc to hyba dioda a nie rezystor, hyba ze to rezystor z tej racji że ma oporność R14.
W Każdym razie skręciłem go delikatnie kombinerkami tak żeby jego nóżki sie mocno stykały ale żeby go nie wyrwać z płytki i efekt jest tak sam jak po mostkowaniu tranzystora przekręcam na zapłon odrazuwskakuje na 900 obr i po odpaleniu tak stoi cały czas.
Tak teraz sobie pomyślałem ze skoro mam pominąć pierwszy rezystor w układzie to może chodzi o element oznaczony R1 ?
Edit: podłączyłem jeszcze raz wszystko bez żadnego mostkowania i teraz nawet bez niczego dzieje się tak że wskazówka wskakuje na 900 przy zapłonie. Spaliłem coś przez mostkowanie tranzystora czy to z tego że do rozebrania wskazówkę zdjąlem a była ona mocno "nakręcona" ??
Edit2: A co myslicie o teori filtra obrotomierza ?? na lelektrodzie jeden z uzytkowników udostepnił mi schemat takowego.
Nie wiem tylko co to są te elementy i gdzie mam to całe cuś wsadzić w aucie
Z ta teoria filtra to różnie bywa.... Ja początkowo miałem dokładnie taki jak przedstawia schemat, później "nabyłem" oryginalny na szrocie.
Elementy na schemacie to rezystor 22 kΩ i kondensator 220 nF (nanofaradów). Koszt zakupu to około 5 zł. Aby wpiąć filtr powinieneś odszukać pod maską (w okolicach lewego nadkola) wtyczkę z kabelkiem czerwono-zielonym i zielonym.
Później zejdę do garażu i pstryknę jakąś fotkę wtyczki i tej "konstrukcji".
A co do wskazówki to może źle ją ustawiłeś po założeniu? Po przekręceniu zapłonu powinna ustawiać się na 0. Ja robiłem to właśnie w ten sposób - zegary do samochodu, podłączałem kostkę, włączałem zapłon i zakładałem ją tak aby była na 0.
Elementy na schemacie to rezystor 22 kΩ i kondensator 220 nF (nanofaradów). Koszt zakupu to około 5 zł. Aby wpiąć filtr powinieneś odszukać pod maską (w okolicach lewego nadkola) wtyczkę z kabelkiem czerwono-zielonym i zielonym.
Później zejdę do garażu i pstryknę jakąś fotkę wtyczki i tej "konstrukcji".
A co do wskazówki to może źle ją ustawiłeś po założeniu? Po przekręceniu zapłonu powinna ustawiać się na 0. Ja robiłem to właśnie w ten sposób - zegary do samochodu, podłączałem kostkę, włączałem zapłon i zakładałem ją tak aby była na 0.
czyli nie koniecznie jak go zrobie to musi działać ?? Znalazłem tą wtyczke, tak jak pisałeś jeden kabel jest zielony z czerwonym paskiem a drugi zielony. Czyli teraz co ide do sklepu mówie:Deem-Essi pisze:Z ta teoria filtra to różnie bywa....
"poprosze rezystor 22 kΩ i kondensator 220 nF (nanofaradów)" gość mi da jakies dwa platikowe p********i z dwoma nóżkami i co dalej ?? naprawde nie znam sie na elektryce, nic mi ten schemat nie mówi w jeden kabel (zielony) wepchne jedną nózke rezystora 22 kΩ jego drugą nózke przyczepie do jednej nóżki kondensatora 220 nF a drugą nózke kondensatora w drugi kabel przy wtyczne (zielono- czerwony) ?? A co to jest ta wziązka idąca od dołu z poprzecznymi kreskami ?? Dobrze ja to wogóle mysle ??
Aha i jeszcze jedno, jak robie ten filtr to już na samym obrotomierzu nie musze nic mostkować ??
Ostatnio zmieniony 14 lut 2008, 21:32 przez Barek16, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak tylko znajdę to badziewko to zrobię Ci fotkę co i jak. Z zakupami rozumujesz dobrze. Potem jedna nóżkę rezystora podpinasz pod kabel zielono-czerwony, do drugiej nóżki przytwierdzasz kondensator i kawałek kabelka (jedna nózka od kondensatora zostaje wolna) który zepniesz z kablem zielonym w kostce. A te kreski na dole schematu to masa. Drugą nóżkę kondensatora właśnie podłączasz do masy np. za pomocą kolejnego kawałka kabelka.
Opis jest dość chaotyczny ale fotka powinna ci pomóc.
Ten filterek to chyba najprostszy sposób na działanie obrotka. U mnie bez tego nie szło nic zdziałać...
Opis jest dość chaotyczny ale fotka powinna ci pomóc.
Ten filterek to chyba najprostszy sposób na działanie obrotka. U mnie bez tego nie szło nic zdziałać...