Strona 1 z 1

zbyt niskie obroty na luzie

: 05 mar 2008, 15:37
autor: nowyescort
Witam,
Chciałem się dowiedzieć co może być przyczyną, że w moim escorcie kiedy przełączę na benzynę na luzie to obroty spadają do jakichś 600obr/min i się wahają (nie są stałe - raz szybciej, raz wolniej kręci). Czasami też zdarza się, że gaśnie gdy przełaczę na benzynę. Na gazie silnik chodzi bardzo dobrze (równiutko), chociaż czasami jak puszczę gaz to zamiast od razu dojść do tych 1100obr/min (chyba tylke powinno być gdzieś na luzie?) to obroty spadają do jakichś 1600-1700/min a za chwile do 1100.
Zastanawiam się czy coś nie stało mi się z przepływomierzem, bo czytałem gdzieś tu na forum, że może on zostać uszkodzony gdy na gazie są wybuchy w kolektor (a ja miałem wcześniej taką przypadłość przed wymiana przewodów WN).

: 05 mar 2008, 15:43
autor: cidzej
nowyescort pisze:1100obr/min (chyba tylke powinno być gdzieś na luzie?)
BَD !!! powinno byc okolo 900obr/min. cos jest nie tak, mozliwe, ze wlasnie przeplywomierz. narazie to moge ci powiedziec, ze albo masz zle wyregulowana mieszanke, albo silnik łapie ci lewe powietrze, stąd te za wysokie obroty - sprawdz obwod doprowadzania powietrza czy jest szczelny

: 06 mar 2008, 07:45
autor: nowyescort
Jednak te 1100obr/min to tylko przy zimnym silniku jest a tak to jakies 950 na oko. Lewego powietrza nie bierze.

: 06 mar 2008, 16:43
autor: Yagr
czyli tak jak ma być!

: 06 mar 2008, 18:03
autor: nowyescort
tak, ale to jest na gazie, a na benzynie jeżeli nie zgaśnie to obroty wahają się w okolicach 600obr/min

: 15 mar 2008, 21:33
autor: nowyescort
Wyjaśniło się - zanim jeszcze zmienilem przewody WN escorcik strzelal w kolektor i mimo, że założyłem klapkę antywybuchową to przy strzale wyrwało z rury powietrza jakiś czujnik (nawiasem orientujecie sie do czego on jest?) i ssało lewe powietrze i dlatego gasł na benzynie.
pozdrawiam

: 16 mar 2008, 00:30
autor: Jamszoł
Przed kolektorem ssącym masz dwa czujniki :
Czujnik położenia przepustnicy oraz czujnik temperatury powietrza wraz z przepływomierzem .
Pierwszy jest na przepustnicy - drugi zaraz na wyjściu z filtra powietrza.