STAG2l - pytania o instalacje

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Kamil-wawa

STAG2l - pytania o instalacje

Post autor: Kamil-wawa »

Witam

Mam kilka pytan odnosnie tej instalacji - sprawa wyglada nastepująco kupilem forda escorta z 1991 1.6 efi kombi. Pytania mam natepujace - pomimo tego ze instalacja ma okolo poltora roku wydaje mi sie cos w niej namieszane - butla w kole i miesci okolo 37 l gazu na tym przejechalem 200 km.Wedlug mnie troszke za malo przejechałem.Chciałem sie dowiedziec jak sprawdzic czy to wszystko podpiete jest tak jak powinno - mozliwe ze ktos wwalil elektronike na sztuke bo po odpieciu kontrolera stag praca silnika sie nie zmienia.Jedyne pokretło jest obok krokowca od gazu po odpieciu wtyczki praca silnika tez nie ulega zmianie.Drugie pytanie - wiem ze w escortach sa sondy lambda 1V tak tez jest ustawione pstryczkami na stagu tylko tu pytanie czy powinno byc ustawiona opcja Symulacja fala 1V czy symulacja 1V z lambda??
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Kamil-wawa pisze:butla w kole i miesci okolo 37 l gazu na tym przejechalem 200 km.Wedlug mnie troszke za malo
ja na takiej ilosci robie 330km

sondy bym narazie nie ruszal. sprawdz czy masz podpiety TPS, bo czesto nie jest podpinany. poza tym moze byc kiepskie cisnienie gazu ustawione (niby skrecone zeby bylo oszczednie ale jak ktos ma ciut ciezsza noge niz przyslowiowy emeryt to spalanie robi sie kosmiczne)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

możesz też wpiąć się miernikiem w sondę lambda i zobaczyć jak sonda pracuje na LPG - jakie napięcia sa przy jakich obrotach.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Kamil-wawa

Post autor: Kamil-wawa »

hmm moze jakies sugestie jak sprawdzic TPS z tego co wyczytalem z instrukcji stag-a czerwona lampka powinna sie zapalac po lekkim dodoaniu gazu u mnie sie nie zapala i tym potencjometrem nie da sie wyregulowac poprostu kontrolka albo pali sie na stale albo nie pali.


Dzisiaj zabiore sie za wymiane termostatu - tak na wszelki wypadek
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

zobacz czy wogole od tps'a ida jakie kolwiek przewody do centralki :| poaz tym zerknij na switche, moze byc np. wylaczony na centralce pomiar z tps'a
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Kamil-wawa pisze:Dzisiaj zabiore sie za wymiane termostatu - tak na wszelki wypadek
chłopie, ale skaczesz.... najpierw pytasz się o STAG'a w związku z dużym spalaniem a teraz piszesz że wymieniasz termostat choć ani się zająknąłeś o niedogrzanym silniku....
czy silnik sie poprawnie nagrzewa czy też chłodzenie jest cały czas na dużym obiegu? (jest na forum jak to sprawdzić) jesli masz uszkodzony termostat i faktycznie silnik nie osiąga właściwej temperatury to może to być przyczyna dużego spalania.
czy w samochodzie w czasie jazdy czuć gaz?
co regulujesz i jakim potencjometrem? Kręcisz TPS'em??? Czy też piszesz o registerze na wężu gazowym?
Po odpięciu wtyczki od krokowca nic sie nie zmieni bo krokowiec pozostanie w tym położeniu w którym odpiąłeś wtyczkę... zmieni sie natomiast reakcja przy hamowaniu silnikiem bo krokowiec nie będzie przymykał przepływu i obroty będą wolniej spadały. Samego kompa gazowego w trakcie pracy się raczej nie odpina bo jedynym elementem sterującym jest w II gen. krokowiec który reaguje j/w ale mogą się dziwne rzeczy dziać z elektrozaworami gazowymi.
Czyli pierwsze to zobacz jak kształtuje sie współczynnik lambda a wtedy będziemy wiedzieli orientacyjnie jak jest wyregulowana twoja instalka. Prawdopodobnie wystarczy dobra regulacja...

ups, sorry, STAG2l ma możliwość regulacji uruchamiania opcji TPS (czyli otwarcia silniczka krokowego przy dużym obciązeniu silnika np. gwałt. przyspieszania) i pewnie o ten potencjometr ci chodzi...
Ostatnio zmieniony 25 mar 2008, 18:47 przez Yagr, łącznie zmieniany 2 razy.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Kamil-wawa

Post autor: Kamil-wawa »

reguluje potencjometrem w centalce...silnik hmm czy jest nie dogrzany trudno stwierdzic wymieniam profilaktycznie tz temperatura czesto jest lekko powyzej bialego pola a dokladniej na samym dole pola normal - jak sie dluzej postoi w korkach wchodzi mniej wiecej na srodek
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

wskazówka powinna byc dokladnie w srodku licznika po nagrzaniu się auta
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Kamil-wawa, zrób porządną regulację, może byc tak że elektronikę i krokowca masz o.k. ale parownik jest za bardzo rozkręcony skutkiem czego nawet krokowiec ściśnięty do minimalnego przepływu nie hamuje wystarczająco ilości gazu... stale jest bogato lub w drugą stronę, masz za bardzo zakręcony parownik i krokowiec też nie reaguje bo jest na maksa otwarty. TPS jest podpięty pod fioletowy kabel z kontrolera STAG2l... sprawdź sobie czy taki kabelek jest połączony z czujnikiem położenia przepustnicy.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Kamil-wawa

Post autor: Kamil-wawa »

uff wlasnie zrobilem termostat pod bkoliem :) - jakie bylo moje zdziwienie kiedy otworzylem obudowe a tam......pustka heheh tak myslalem ze cos ta temperatura za niska

Kolejne rewelacje - kabelek od TPS nie byl podpiety do staga - zrobilem to i tak jak jest w instrukcji do staga - wyregulowalem ze lekkie nacisniecie gazu powoduje zapalenie sie lampki.

Stwierdzilem ze pnawet przed podpieciem staga do TPs-a po odpieciu wtyczki od TPS-a obroty na gazie rosly - po podpieciu wtyczki malaly...czy mimo nie podpiecia jeszcze tpsa do staga centralka bierze jeszcze z jakiegos czujnika sygnal??? obstawiam ze moze z lambdy i jak odpinalem wtyczke od Tpsa mieszanka robila sie bogata i zwiekszaly sie obroty - czy dobrze mysle ??
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

zawsze ci auto bedzie duzo palilo jesli nie ma termostatu lub jest uszkodzony ,co do tps to jest on podpiety do przekaznika ,instalacja slucha sie sondy i tylko wylacznie sondy jesli sonda walnie musi byc wymieniona na sprawna bo auto nie bedzie dobrze pracowalo na gazie :cool:
ODPOWIEDZ