Wolnossący Td(70km 97)

Moderator: Moderatorzy

grzegorz79

Wolnossący Td(70km 97)

Post autor: grzegorz79 »

Witam.!Mój problem jak w temacie-essi 97 1.8 td 70 km jeżdzi jak bez turbiny.Przyznam się,ze zawsze był przytmulony,ale wcześniej nie zwracałem na to uwagi.Silnik pali dobrze,zero kopcenia nawet po przygazowaniu,turbina zregenerowana.Czyli wszystko o,k ,ale nie działa.Wczoraj byłem w serwisie diesla i rozłożyli rece.Jak dla mnie wygląda to na to ze pompa w momencie w którym powinna załączyć się turbina nie podaje dodatkowej dawki paliwa-tylko dlaczego?Od razu zaznaczam,że w przeciwieństwie do td 90km na pompie nie ma bostera.Zgóry dzięki za jakieś sugestie.
neosystem

Post autor: neosystem »

sprawdź wszystkie wężyki a szczególnie taki krótki w miejscu od głowicy(tzn gdzieś koło bo nie pamiętam z czego wychodził) do turbiny, mi on spowodował że silnik chodził bez turbo
grzegorz79

Post autor: grzegorz79 »

Wszystkie wężyki na miejscu i całe.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

grzegorz79, w moim Vanie jest podobnie :( lipa na maksa, do tego duzo pali. Nie ma prawie zadnego kopniecia, jakbym wolnossacym jezdzil :( Do tego problemy z wiekszymi predkosciami
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
grzegorz79

Post autor: grzegorz79 »

WieSiu, Ale wogóle czujesz pracę turbiny-moja gwiżdze ślicznie ale wcale nie czuć,że jest.Silnik ożywa gdzieś przy 2500obr.ale turbo nie ma.Ogólnie silnik mało elastyczny,żeby jakoś jechał trzeba kręcić jak benzynę.Na początku myślałem że ten typ tak ma,ale przejechałem się R19 91 1.9d-do mojego kolosalna różnica(na korzyść francuza).
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

grzegorz79, turbine to czuje w moim kombi, w vanie nic nie czuje, takze mam to samo co ty, lekko tylko szumi turbina
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
grzegorz79

Post autor: grzegorz79 »

Dzięki,widocznie ten typ tak ma....
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ale uwazam ze cos jest nie tak,wiec jak naprawisz to daj znac co bylo. A ile pali??? W miescie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
grzegorz79

Post autor: grzegorz79 »

U mnie uczciwie spalanie średnio ok6,5-krótkie trasy,sporo jeżdzę wokół komina.Maksymale które miałem to 6,9 ,minimalne 6,2.Przyznaję ,że z gazem przy podłodze-aż się rozbuja do prędkości odpowiedniej do jazdy.Co do miasta -nie wiem.Jedyne co mi przychodzi na myśl to zwiększenie na pompie dawki paliwa-ale wiąże się to z zdjęciem pompy i wizytą u fachowca.Nie wiem czy warto.Jedyne co mnie zastanawia,to fakt,że mój praktycznie nie zakopci-jedynie puści małą chmurkę po przygazowaniu na maksa i to też rzadko.Mało spalin-nie kręci.Na potwierdzenie tej tezy przemawia też,ze zawór waste-gate prawie nie odchyla się(minimalnie i tylko przy wysokich obrotach,ostrym przygazowaniu i też nie zawsze).
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Dokladnie takie same objawy mam tylko ze auto na 52-54 litrach przejezdza mniejwiecej 600km :( wiec mi sie to nie podoba i musze cos z tym zrobic,chocaz zeby mial moc
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
grzegorz79

Post autor: grzegorz79 »

Zużycie paliwa dla 1.8td 70km(z instrukcji obsługi 99)dla kombi;
miasto 8,8
warunki pozamiejskie 5,6
warunki mieszane 6,8
Jak dla mnie jak na dane producenta to wysokie,a rzeczywiste zawsze są wyższe.Weż też poprawkę,że van zawsze spali sporo więcej-aerodynamika plus waga.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

No ale przynajmniej moglby przyspieszac,duzo ciezszy nie moze byc,bo za to nie ma ciezkiego wnetrza i tapicerki,jedynie troszke wyzsza blache,wiec nie powinno byc tragedii na miescie,ale rzeczywiscie w instrukcji tragedia
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
grzegorz79

Post autor: grzegorz79 »

No i udało się...Pomogło zwiększenie dawki wtrysku w pompie.Ustawioną miałem na minimum-8cm/200wtrysków-teraz jest na 9cm/200wtrysków(ustawienie zgodne z normą).Dopytałem się czy w pompie jest cos co odpowiada za dodatkową dawkę wtrysku w momencie załączania sie turbiny-w wersji 70 konnej nie ma nic co odpowiadało by działaniu bostera wystepujacego w 90konnym td-dlatego nie mamy kopa przy załaczniu się turbiny.Nie wiem jeszcze jak odbije się to na spalaniu,na minus to,że potrafi teraz trochę zakopcić(przy ostrym przygazowaniu),na plus zaczął odpalać tak pięknie jak nigdy-na dotyk.
bronx

Post autor: bronx »

To czekamy na pierwsze dane spalania
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wow, ale fajnie, dzieki ze mnie powiadomiles o tym, a powiedz mi jak to sie reguluje te dawki ? robiles to sam ???
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ