Wymiary szczęk i bębnów - wymiana hamulców

Moderator: Moderatorzy

Lucas7911

Wymiary szczęk i bębnów - wymiana hamulców

Post autor: Lucas7911 »

Witam,mam zamiar wymienić hamulce z tyłu ( szczęki+bębny+łożyska) słyszałem że są dwa rozmiary szczęk do escorta i mam pytanie czy dobierać je do szerokości bębna.
Chodzi mi o to że u mnie nie wiem jakiej są szerokości szczęki a chce zamówić na allegro, jak zaprowadzę do mechanika to rozbierze mi i powie ale będę musiał kupić w sklepie a tak na allegro zamówię cały komplet i pojadę do wymiany z częściami
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Poprostu musisz ściągnąć bęben i go wymierzyć - szerokość i średnicę a szczęki i długość i szerokość.
W instrukcjach jest jeden wymiar - tylko.
Załączniki
Bębny i tarcze.JPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
jaras231

Post autor: jaras231 »

to prawda sa dwa rozne wymiary roznia sie dlugoscia i szerokoscia szczęk
wiem bo wlasnie dzis wymienialem w swoim eskorciku
Mialo byc wczoraj ale, dali mi wlasnasnie te mniejsze i musialem wymienic
kostowaly 50 pare zlotych komplet na dwie strony
Proponuje kupic w sklepie i samemu wymienic wyjdzie taniej niz przez allegro + mechanik
Ja to robilem pierwszy raz i wszystko dziala kola chamuja a reczny jak zyleta
czas operacji jakies 1.5godz.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3474
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Lucas7911 pisze:nie wiem jakiej są szerokości szczęki
Tego też nie wiem ale na 90% średnica 240 mm.
neosystem

Post autor: neosystem »

darcun4 pisze:Tego też nie wiem ale na 90% średnica 240 mm.
ale to średnica zewnętrzna bębna czyli to jest bodajże 204mm
Awatar użytkownika
oeriel
Posty: 654
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: oeriel »

Żeby nie robić nowego, zbędnego tematu, odkopuje stary.

Szykuje mi się wymiana łożysk w obu kółkach tylnych.
Jak to wygląda z wymianą bębnów w MK7 HB (silnik 1.4 bez ABS). Jakbym chciał kupić coś takiego np.:
http://moto.allegro.pl/beben-bebny-hamu ... ml?shops=1

To czy łożyska nadal musiałbym kupić, pomijając ten opis w aukcji "203/204x49
(łożysko w bębnie)".

No i czy ten wymiar do mojego Escorta pasuje?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14521
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

oeriel, musisz zmierzyć średnicę twoich bębnów. Są tylko 2 rodzaje - 180 i 203mm. Ten opis "łożysko w bębnie" to raczej opis konstrukcji a nie zapewnienie o dorzucaniu łożysk w pakiecie ;) Możesz sobie dobrać nasze, polskie bębny z Częstochowy - dobry porodukt http://www.mikoda.pl/sklep/c424,ESCORT- ... -AAL--ABL-
A łożyska to sobie znajdź SKF, timken, FŁT, FAG lub podobne... możesz tez poszukać łożyska MAR ale wybieraj linię czarną - MAR to konfekcjoner ale w lini czarnej pakuje własnie te lepsze łożyska ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
oeriel
Posty: 654
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: oeriel »

Yagr pisze:203mm
Raczej te. Dzięki za informacje, te Mikoda nawet taniej wychodzą 0:)

Ale może zapytam inaczej. Załóżmy, że w ten weekend wymienię łożyska, a bębny za jakiś czas. Czy taka operacja przejdzie? Czy może się to wiązać z jakimiś dodatkowymi kosztami, np. uszkodzenie jakiegoś elementu przy wymianie (koszt wymiany odchodzi, wiec tu tylko troszke czasu zmarnowanego padnie).
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14521
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

oeriel, raczej nie ale to podwójna robota ;) Musisz tylko odpowiednio dokręcić te łożystka bo w przypadku tyłu nie dokręca sie do oporu ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

oeriel, ja bym się nie bawił na 2 razy no chyba że wymiana łożysk konieczna już a nie masz np kasy na bębny teraz
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Żeby wymienić łozysko , trzeba je wbić/wybić lub wprasować (zewnętrzny ring łożyska )oeriel,
Jesteś na 100 pewny , że przy montażu na stary bęben , puźniej demontażu i ponowny montaż na nowe bębny nie spowoduje pęknięcia zewnętrznego ringu łożyska ?
Łozyska nie wsuwa się ręka - trzeba użyć siły - pamiętaj o tym .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12708
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

kupiłem łożysko SKF i wymieniałem (bez wymiany bębna) i wszystko poszło gładko :) godzina roboty z browarem w garażowych warunkach :) nie potrzeba żadnych specjalistycznych narzędzi
ale jak masz zamiar wymienić bębny to rób to razem bo szkoda roboty i browara :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23278
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a jak bebny to i szczeki a jak szczeki to i cylinderki, a jak cylinderki to i samoregulatory. Wg mnie warto jak masz zamiar jezdzic tym przynajmniej ze 2 lata.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
oeriel
Posty: 654
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: oeriel »

WieSiu pisze:a jak bebny to i szczeki a jak szczeki to i cylinderki, a jak cylinderki to i samoregulatory. Wg mnie warto jak masz zamiar jezdzic tym przynajmniej ze 2 lata.
No i się robi domino 0;)
Decyzję podjąłem. Na pewno wymieniam łożyska i bębny. Zastanawiam się jeszcze nad szczękami. Muszę zerknąc w papiery, a te niestety w Opolu zostały...
Samoregulatory były wymieniane rok temu, szczęki raczej też. Będą musiały przeżyć.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23278
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

oeriel, cale wnetrze bebnow to koszt ok 180-200zl (szczeki, samoregulatory, cylinderki i wszystkie pozostale pierdoly potrzebne do montazu szczek), takze tragedii nie ma.

A jak juz nie chcesz wymieniac tego wszytkiego to chociaz tanie cylinderki sobie zmien,bo nie napisales ze byly wymieniane.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ