Wymiana oleju - na jaki ?

Moderator: Moderatorzy

deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

darcun4 pisze:I coś mi się właśnie wydaje,że ten:http://www.allegro.pl/item360488367_cas ... html#photo jest właśnie półsyntetykiem.
Ja wolnossącego Diesla właśnie tym zalewam i jest to minerał, ale Ty zrobiłeś ogromny błąd zalewając TD'ka minerałem. Powinieneś go zalać przynajmniej półsyntetykiem.
Jeśli chodzi o płukanie silnika, to tego nie rób. Tak się robiło w przypadku bardzo starych samochodów w czasach, gdzie oleje były beznadziejnej jakości.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

deathrider_85 pisze:Tak się robiło w przypadku bardzo starych samochodów w czasach, gdzie oleje były beznadziejnej jakości.
Nie zgodze się z tym tak do końca.
Co do dawnych czasów i jakości olejów się zgadzam.
Ale przy nowoczesnych silnikach gdzie luz zaworowy ustala ciśnienie oleju , pozostaje dość dużo starego oleju a minerala nie wolno mieszać z półsyntetykiem ani z syntetykiem.
Nie trzeba być fachowcem , żeby dojść do wniosku , że jeśli ich nie wolno mieszać to trzeba układ wypłukać.
Olej też zostaje nad zaworem ciśnieniowym w pompie olejowej.
Co do silników z turbo - a dlaczego to nie można lać minerala ?
Można i robi się to do większości silników - jest do tego mineral turbo , popularny turbo diesel.
Zalewa się nim silniki pracujące pod ogromnym obciążeniem.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12704
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

jamszoł pisze:Co do silników z turbo - a dlaczego to nie można lać minerala ?
Można i robi się to do większości silników - jest do tego mineral turbo , popularny turbo diesel.
Zalewa się nim silniki pracujące pod ogromnym obciążeniem.
zgadzam się z tym. sam taki leje bo był taki lany przed kupnem
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Z tego co mi wiadomo, to w TD im rzadszy olej tym lepiej. Szybciej do Turbiny dochodzi i szybciej zaczyna ją smarować.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14521
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

mineralny nie znaczy gęsty - o tym decyduje klasa lepkości (ale fakt faktem najgęściejsze oleje to z reguły minerale)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ciężarowe wozy robią po milion kilometrów i też jeżdżą na mineralach nie są one takie złe.
Poza tym po odpaleniu silnika , ten pracuje na wolnych obrotach i turbinie przez te ułamki sekund nic się nie stanie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Tydzień temu wymieniłem olej i filtr oleju. Oczywiście mineralny. Nie miałem kanału. Dziadek zwykły mechanior za 20 zeta mi wymienił profesjonalnie. Oleju nowego weszło 4,15 litra. Mi zostało prawie litr na dolewki ;-)
Bosaczek55

Post autor: Bosaczek55 »

siemka nie chce zakladac nowego tematu wiec zapytam sie tutaj mam 1.3 z gazem i moj Es teraz jezdzi na mineralu 15W40 ale w najblizszym czasie bede wymienial olej i czy mozecie mi polecic czy mineral dalej czy moze pol syntetyk?samochod bedzie mial ok 200 000 przebiegu...piszcie
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Bosaczek55 pisze:siemka nie chce zakladac nowego tematu wiec zapytam sie tutaj mam 1.3 z gazem i moj Es teraz jezdzi na mineralu 15W40 ale w najblizszym czasie bede wymienial olej i czy mozecie mi polecic czy mineral dalej czy moze pol syntetyk?samochod bedzie mial ok 200 000 przebiegu...piszcie
Chyba nie przeczytałeś tematu bo odpowiedz już jest.

Skoro silnik pracuje na mineralu to nie mozesz zalac pół-synt. czy pełnego sytnetyka tak poprostu. Na upartego można dać auto do zakładu mechanicznego gdzie zrobią płukanie silnika i dopiero zalać nowy typ oleju.

Przy Twoim przebiegu, gra nie jest warta świeczki i może więcej zaszkodzić niż pomóc.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12704
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

podczepie się pod temat.
zmieniłem silnik i teraz taki dylemat mam- jaki olej wlać? byłem u trzech panów od wymiany olejów i trzy różne opinie.
- jeden mówi lać co się chce bo to stary silnik i nic się nie stanie
-drugi że półsyntetyk bo to niewiadomo co bylo czyli kompromis
-trzeci że mineral i to gęsty
więc co?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11735
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

10W40 czyli polsyntetyk - moje zdanie jest takie, ze nawet jak silnik bedzie bral olej to i tak lepiej i zdrowiej dla niego lac polsyntetyk niz zatkac go mineralem. tym bardziej, ze to stary klekot i w temperaturach ponizej -20stC i tak bedezie mu juz dosc ciezko zapalic to po co mu jeszcze dodatkwoo utrudniac robote :D

zalej go tym: http://moto.allegro.pl/item471646884_el ... ratis.html tanie i dobre :D

lub to:

http://moto.allegro.pl/item471648106_or ... a_vat.html
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12704
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

dzięki Łukasz za podpowiedź
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14521
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

No a ja pokusiłem się o mały eksperyment - po lowendowym mineralu z lidla przepłukałem silnik i zalałem fordowskim 5W30.... przy okazji wymieniłem uszczelkę korka spustu oleum, bo myślałem że to przyczyna wycieku... Niestety wyciek pozostał - w grę wchodzi już tylko simmering na wale od strony skrzyni lub uszczelka miski.... ale nie o tym chciałem. Po zmianie oleju i płukance silnika maszyna po kilkudziesięciu kilometrach jazdy wyraźnie uciszyła popychacze. Poza tym mam nadzieję że rzadszy olej polepszy odpalanie w zimie ;) Tyle że to olej chyba półsyntetyczny - rozbieżne wersje słyszałem...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

5w-30 to raczej pełen syntetyk, chyba że sie myle
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14521
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

lordpablo pisze:5w-30 to raczej pełen syntetyk, chyba że sie myle
piszą że "syntetyczna technologia HC" więc chyba hydrocrakowany czy jakoś tak - lepszy z półsyntetyków. Na syntetyk jest za tani (76zł/5l) :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ