Strona 1 z 2

Nie działająca dmuchawa ... ;/

: 04 lip 2008, 00:32
autor: omious
Witam!

posiadany samochod: ford escort 1.8 D 1994 czyli Mk6

problem: niedziałająca dmuchawa (standardowa 3 biegowa)

Nie dziala dmuchawa na zadnym z biegow. sprawdzilem czy bezpiecznik jest caly i jest - na tym moja wiedza zakonczyla sie ;/ dmuchawa jakis czas temu dzialala ale czulem czasami delikatny zapach spalenizny w samochodzie przy jezdzie oraz pracy dmuchawy na 3 biegu. nie wiedzialem skad ten zapach, ale teraz domyslam sie ze to mogla byc ta dmuchawa (teraz gdy nie dziala, nie zdazylo mi sie czuc jakiegokolwiek zapachu spalenizny).

wiem ze problem z dmuchawa w eskorcie nie mam tylko ja. czytalem juz wszystkie posty na ten temat ale moze, ktos moze odrazu podac diagnoze. nie wiem gdzie tam znajduje sie opornik. jestem naprawde zielony w tym temacie. prosze o pomoc. z gory bardzo dziekuje.

: 04 lip 2008, 10:50
autor: cidzej
kurna u mojego brata tez wysiadla :| pomoglo zakrecenie reka (cos musialo wpasc i zblokowac) i ruszyla :) oczywiscie zakrecilem na wylaczonej dmuchawie a potem dopiero ja wlaczylem :)

: 04 lip 2008, 12:37
autor: omious
żartujesz sobie?

: 04 lip 2008, 12:52
autor: cidzej
serio ! juz myslalem, ze czeka mnie wyciaganie tego calego ustrojstwa z podszybia, zdążyłem niezłą wiązanke puscic - zakrecilem wirnikiem, mlody wlaczyl dmuchawe i poszla :)

: 04 lip 2008, 17:27
autor: emceha
cidzej pisze:zakrecilem wirnikiem, mlody wlaczyl dmuchawe i poszla
Zasyfiła się kurzem, drobinkami liści i ciężko jej było ruszyć ;)
omious pisze:Nie dziala dmuchawa na zadnym z biegow. sprawdzilem czy bezpiecznik jest caly i jest - na tym moja wiedza zakonczyla sie ;/ dmuchawa jakis czas temu dzialala ale czulem czasami delikatny zapach spalenizny w samochodzie przy jezdzie oraz pracy dmuchawy na 3 biegu. nie wiedzialem skad ten zapach, ale teraz domyslam sie ze to mogla byc ta dmuchawa (teraz gdy nie dziala, nie zdazylo mi sie czuc jakiegokolwiek zapachu spalenizny)
No to prawdopodobnie zjarała się biedaczka :sad: Ale sprawdź to jeszcze bo może gdzieś po prostu przyjarało jakąś wtyczkę czy izolację i nie łączy. Jamszoł gdzieś opisywał sprawdzenie i sposób naprawy ustrojstwa tylko musisz poszukac dobrze, temat wałkowany dość obficie ;)

: 04 lip 2008, 17:51
autor: cidzej
podstawa to dostanie sie do dmuchawy i sprawdzenie cz w przewodach, ktore do niej ida jest prąd - jak go nie ma to trzeba szukać po przewodach - jak jest to sprawdzamy czy pojawia sie po przejsciu przez oporniki - jesli jest to silnik siadl, jesli nie ma to oporniki do wyminay - finito :)

: 04 lip 2008, 17:55
autor: emceha
cidzej pisze:podstawa to dostanie sie do dmuchawy i sprawdzenie cz w przewodach, ktore do niej ida jest prąd - jak go nie ma to trzeba szukać po przewodach - jak jest to sprawdzamy czy pojawia sie po przejsciu przez oporniki - jesli jest to silnik siadl, jesli nie ma to oporniki do wyminay - finito
Wybawco :mrgreen:

: 09 lip 2008, 17:43
autor: omious
dziekuje bardzo. juz jutro biore sie za sprawdzenie tego ustrojstwa ;p

: 23 lis 2008, 17:49
autor: omious
no wiec wreszcie gdy zima nastala wzialem sie za ta dmuchawe. oczywiscie zrobilem tak jak radziliscie. dostalem sie do dmuchawy (dwa podejscia bo brakowalo mi kluczy ... ;P). pierwsze wrazenie. jest ona o wiele wieksza niz na zdjeciach ale to nie o to chodzi. tam do dmuchawy szla wiazka przewodow. i byla zakonczona 3 pinowym wtykiem tzn wtyczna nachodzi na 3 blaszki na dmuchawie. przekrecilem stacyjke i wlaczylem dmuchawe i poszedlem sprawdzic czy na tej koncowce tam gdzie sa te 3 miejsca na te blaszki jest napiecie. i niestety napiecia nie bylo.

nawet nie wiem czy dobrze bo robilem. jak mialem miernik ustawiony na wykrywanie napiecia do 20 V, gdy podlanczalem go do akumulatora to pokazywal 12 V (ok,) oczywiscie jeden kabelek do + drugi natomiast do -. wtyczke do dmuchawy sprawdzalem tak ze podlanczalem jeden kabelek do zenskiego wejscia i drugi do innego wejscia na tej wtyczce (wszytskie mozliwe kombinajce) miernik nawet nie drgnal. pozniej jeden kabelek dalem do akumulatora na - i drugim kabelkiem do tych wejsc na te blaszki. rowniez miernik nie drgnal ... ;/

szukalem tego bezpiecznika ktry mial byc przy dmuchawie. na darmo. kable zasilajace ktore szly bezposredni do dmuchawy wchodzily w splot innych kabli i tam ginely pod gruba izolacja z innymi kablami ;/

to gdzie jest ten bezpiecznik z tym bezpiecznikiem termicznym??

acha. jeszcze nie sprawdzilem dmuchawy na "krotko". bo juz dzisiaj robilo sie ciemno i bylo trzeba skrecac. jak to sie robi? jeden kabel do plusa i przykladac po koleji do tych 3 blaszek na dmuchawie??

przypominam ze mam forda escorta 1.8 D 1994 r.

z gory dziekuje za odp.

: 23 lis 2008, 18:02
autor: Jamszoł
omious pisze:jak to sie robi? jeden kabel do plusa i przykladac po koleji do tych 3 blaszek na dmuchawie??
Dokładnie tak
.
omious pisze:kable zasilajace ktore szly bezposredni do dmuchawy wchodzily w splot innych kabli i tam ginely pod gruba izolacja z innymi kablami
Popatrz na kolory - jeśli nik nie kombinował to pokarzą Ci się przy puszce bezpiecznikowej.

: 23 lis 2008, 18:19
autor: omious
dzieki za odp. grzebalem teraz troche na forach i wyczytalem ze bezpieczniki do dmuchawy sa pod "czarna lodeczka". rzeczywiscie jest tam taka czarna lodeczka po prawej strone dmuchawy. tzn widac ja normalnie na wierzchu bez zdejmowania plastiku tego na podszybiu zeby dostac sie do dmuchawy. ale pod tym czarnym plastikiem jest chyba silniczek od wycieraczek?

czyli jak jamszol napisales. kable ktre ida od dmuchawy musza gdzies sie pozniej pojawic tzn takie same kolory. ale ten bezpiecznik rozumiem ze bedzie gdzies na wierzchu pod maska?? kiedys byl taki fajny artykul jak dostac sie do dmuchawy tzn byla to dokaldnie modernizacja dmuchawy. nie moge tego juz nigdzie znalezc. macie moze jakies zdjecie bezpiecznika dmuchawy??

: 28 lis 2008, 10:18
autor: Paul
Mojego MK5 kupiłem z jakąś druciarską instalacją biegnącą po zawiasach drzwi pasażera. Po wstępnej analizie doszliśmy do wniosku ( z Grandem) że to biegnie do dmuchawy i dorobionego przełącznika do ww dmuchawy na panelu środkowym. Problem nie działającej dmuchawy zaczyna się zazwyczaj w skrzynce bezpieczników tej koło kolana kierowcy. Tam upala się połączenie przed bezpiecznikiem od dmuchawy. Liście i inny syf wpadający do dmuchawy czyści się dość rzadko z braku łatwego dostępu. A im więcej tego syfu tam wpadnie tym bardziej obciążony silnik. Poniważ jest to niewielkie przeciążenie bezpiecznik z regóły sie nie przepala tylko reszta instalacji się smaży. To prawdopodobnie to czułeś jako swąd spalenizny u siebie. Żeby rozwiązać ten problem tak na poważnie to powinieneś przelutować skrzynkę bezpieczników (pół dnia z lutownicą i odsysaczem) albo zrobić metodą mini druciarską mostek między bezpiecznikiem dmuchawy i sąsiednim przy pomocy kawałka kabla. Można to zrobić bez demontażu skrzynki. Oczywiście rozwiązanie jest druciarskie, więc nie polecam, ale skuteczne 100%.

: 28 lis 2008, 18:59
autor: Jamszoł
Paul pisze: Tam upala się połączenie przed bezpiecznikiem od dmuchawy
Nie koniecznie u mnie prąd dochodził do bezpiecznika a zonk był na kablu wychodzącym od puszki ale tym co jest za bezpiecznikiem.
Jest moje foto - oczywiście druciarstwo ale skuteczne.
Dla jednej pierdoły nie miałem zamiaru targać na wierch całej skrzynki . :mrgreen:

: 27 kwie 2012, 23:18
autor: Mikosz
Nie bede zakładał nowego tematu. Tu napisze. Do rzeczy.
Od niedawna nie działa dmuchawa na 3 biegu. Jedynka i dwójka działa ok. W skrzynce jest zrobione obejście, dodatkowy plus z bezpiecznikiem zmostkowane z kablem do dmuchawy.
Czytałem na FCP ze 3 bieg nie posiada rezystora pod podszybiem. Czy to prawda ?
Pewnie coś skopane w skrzynce jakieś zimne luty pewnie.

Który kabel (kolor) w skrzynce odpowiada za trzeci bieg ? bo wydaje mi się że 3 bieg ma osobny kabelek niż 1 z 2. Bede musiał jutro bawić z miernikiem ale gdzie dokładnie ???
Trzeci bieg przyda sie po wsiadaniu do 50 stopniowego auta... Klima niezastąpiona.

: 28 kwie 2012, 09:33
autor: WieSiu
rezystora rzeczywiscie nie ma,ale mimo ze nie ma przechodzi przez ten zestaw rezystorow, wiec zacznij od zagladniecia do podszybia