Strona 1 z 2

"Tuning" czujnika temperatury powietrza IAT

: 04 lip 2008, 12:43
autor: lucjan
widziałem taki temat na forum ,ale pliki ze zdjąciami są uszkodzone ale były sćiągane ponad 2000 razy może ktoś je ma i może je wrzucić?chciałbym to w moim autku zastosować

: 04 lip 2008, 17:30
autor: emceha
lucjan, podaruj sobie, to jest wpięcie opornika w układ czujnika temp zasysyanego powietrza. Niby oszukujesz kompa że wpada zimniejsza mieszanka i dzięki temu lepiej jeździ ale wątpie. Nie wierzę w rozwiązania podnoszące moc silnika za 1,25 zł :P

: 06 lip 2008, 11:18
autor: Damianos
auto jedzie wtedy caly czas na ssaniu i spala wiecej paliwa.

: 07 lip 2008, 09:11
autor: emceha
Damianos pisze:auto jedzie wtedy caly czas na ssaniu i spala wiecej paliwa.
:?:

: 07 lip 2008, 09:22
autor: cidzej
a czego kolega spamer nie rozumie ?? czujnik IAT sluzy wlasnie do wykrycia "zimnych dni" i zalaczenia "ssania". dokladajac opornik oszukujemy kompa, ze wpadajace powietrze jest zimniejsze niz w rzeczywistosci przez co wzbogaca mieszanke o dodatkowe porcyjki paliwa

: 07 lip 2008, 09:49
autor: emceha
Hmmm ja bym tego ssaniem nie nazwał ale niech wam będzie :P

: 07 lip 2008, 09:55
autor: cidzej
to taki umowne okreslenie, wiadomo ze silniki na wtrysku nie maja ssania :mrgreen:

: 08 lip 2008, 22:49
autor: Damianos
cidzej pisze:a czego kolega spamer nie rozumie ?? czujnik IAT sluzy wlasnie do wykrycia "zimnych dni" i zalaczenia "ssania". dokladajac opornik oszukujemy kompa, ze wpadajace powietrze jest zimniejsze niz w rzeczywistosci przez co wzbogaca mieszanke o dodatkowe porcyjki paliwa

o to wlasnie mi chodzilo ;)

spalanie to pewnie do litra wiecej by potrafilo wzrosnac. Takze wydaje mi sie ze to raczej malo oplacalne.

: 08 lip 2008, 22:51
autor: cidzej
Damianos pisze:spalanie to pewnie do litra wiecej
oby tylko litr, szczegolnie w zimie :|

: 09 lip 2008, 15:37
autor: lucjan
to nie jest tak do końca ze ssaniem , bo silnik pracuje na ssaniu do osiągnięcia pewnej temperatury (obroty 1200-1500) potem obroty silnika spadają (800-900)jak się jeździ w zimę to nie jedziesz na ssaniu przez cały czas bo temperatura jest ujemna i wpada zimne powietrze,komputer zmienia miesznkę a mocy większej przez to nie ma

: 19 sie 2008, 13:23
autor: lordpablo
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ale ci pojechał nowicjusz :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 19 sie 2008, 13:29
autor: cidzej
hehe, no tak :D kolejny będzie się wymądrzał :D w kraju, w którym połowa "speców" nazywa jednopunktowy wtrysk gaznikiem, zawór bocznikowy powietrza silniczkiem krokowym, a hydrauliczne popychacze zaworów szklankami zawsze znajdzie się jakiś "zbawiciel", który postawi sobie za cel "nawracanie" niewiernych na jedyny słuszny, techniczny język i w tym wypadku pewnie sie wypowie, że w układach wtryskowych nie ma "ssania". I będzie miał w 100% racje, tylko, że jak za każdym razem będziemy opisywać jakie procesy zachodzą w każdym module sterownika, czujnikach itd przy uruchamianiu silnika to wiekszość ludzi nie będzie widziało o co chodzi. Jak napiszemy, że IAT odpowiada za uruchomienie "ssania" - 99% zrozumie i nie będzie miało żadnych pytań :)

czujnik IAT to termistor o ujemnym współczynniku temperaturowym, którego opór maleje wraz ze wzrostem temperatury - sterownik silnika rejestruje zmianę napięcia (deltaU) na elemencie (czyli zmianę temperatury powietrza zasysanego) i na podstawie zapisanego w pamięci programu (mapy paliwa) oraz wskazań pozostałych czujników reguluje czas wtrysku paliwa, skład mieszanki (silniczkiem krokowym/zaworem bocznikowym powietrza) oraz kąt wyprzedzenia zapłonu.

kolega radekbox coś chciał jeszcze dodać czy może lepiej zacznie od zapoznania się z forum, zasad tu panujących, przywitania się ze wszystkimi a potem dopiero przejdzie do krytyki

: 19 sie 2008, 13:58
autor: emceha
He he wczoraj siedział taki jeden ze mną na wykładzie dla kursantów na kat. B (ja jako wolny słuchacz zaproszony przez przyszłego pracodawcę) i też przy omawianiu poślizgu kół i braku przyczepności na mokrej nawierzchni poprawiał starego instruktora (który z resztą mógłby być jego dziadkiem i wie troche więcej od niego) że takie zjawisko to się "aquaplaning" nazywa :evil: Oj szkoda że jebaniutki skonczy kurs zanim ja tam będę pracował bo bym go delikatnie "nawrócił" na jazdach i udowodnił że z Auto Świata to sobie może co najwyzej wywnioskować które auto można kupić :P 100 % racji dla Łukasza w tym stwierdzeniu
cidzej pisze:jak za każdym razem będziemy opisywać jakie procesy zachodzą w każdym module sterownika, czujnikach itd przy uruchamianiu silnika to wiekszość ludzi nie będzie widziało o co chodzi. Jak napiszemy, że IAT odpowiada za uruchomienie "ssania" - 99% zrozumie i nie będzie miało żadnych pytań
... a radekbox jesli nie wie dlaczego stosuje się cudzysłów to niech się cofnie do podstawówki bo chyba przegapił parę lekcji. Jeśli masz jakąś wiedzę to się nią podziel. To nie FEFK.

: 19 sie 2008, 14:03
autor: cidzej
radekbox pisze:co ma ten czujnik z ssaniem
ten czujnik nie ma nic z ssaniem :twisted:

: 19 sie 2008, 14:10
autor: emceha
Damianos pisze:auto jedzie wtedy caly czas na ssaniu i spala wiecej paliwa
emceha pisze: :?:
cidzej pisze:a czego kolega spamer nie rozumie ?? czujnik IAT sluzy wlasnie do wykrycia "zimnych dni" i zalaczenia "ssania".
emceha pisze:Hmmm ja bym tego ssaniem nie nazwał ale niech wam będzie
cidzej pisze:to taki umowne okreslenie, wiadomo ze silniki na wtrysku nie maja ssania
radekbox, czy coś tu ku**a jeszcze nie zostało powiedziane jasno??? Bo chyba moje okulary mnie nie oszukują.